L'origen d'aquesta sèrie es troba en la decisió de Renfe, de reconstruir, després de vint anys de serveis, i aprofitant una gran reparació de mitja vida de les primeres vint locomotores de la sèrie 319.0, per realitzar una reconstrucció integral que permetria comptar amb unes màquines totalment noves i dotades de bastants millores. El generador elèctric seria substituït per un alternador i un bloc rectificador, els motors dièsel es van fer servir els que estenien com a respostos, i els motors de tracció es van modificar a especificacions més modernes. La caixa de les locomotores era la que Macosa havia utilitzat per al subministrament de locomotores als ferrocarrils de la República de l'Iraq.
Donat l'aprofitament de peces, aquestes locomotores són conegudes com a "Retales".
Postal |
Característiques tècniques:
Sèrie: 319.2
Sobrenom: "Retales"
Tipus: DE
Numeració: 319-201-0 a 319-220-0
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 4
Unitat postes en servei: 20
Any de construcció: 1984 i 1985
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Longitud entre topalls: 19.700 mm
Pes: 110 tm.
Potencia: 1190 kW
Esforç de tracció: 231 kN
Motor: GM 16-576C v-16 Roots
Alternador: AR10/D14
Motors de tracció: 6 X GM D77B
Velocitat: 120 km/h
Fabricada per: MACOSA , GM
Model: J 16 CW/AC
Numero fabrica: 1740 a 1759
Postal |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada