dissabte, 18 de juny del 2016

Locomotores elèctriques sèrie 250 i 250.6 de Renfe



L'origen d'aquesta sèrie de locomotores va estar en un plec de condicions que Renfe va publicar en l'any 1975 en un concurs internacional, en el que es demanava una locomotora de gran per a línia electrificada a 3000 V=, de més de 4500 kW de potència, de 6 eixos i capaces de remolcar tants trens de mercaderies com de viatgers.

Dues sèries de locomotores van complir aquest requisit: les 250 de fabricació suïssa-alemanya i les 251 japoneses.
Les primeres sis unitats van ser construïdes per Krauss-Maffei / BBC a alemanya.

L'aspecte exterior recordava la sèrie E111 dels ferrocarrils alemanys (DB) i la cabina deriva de la sèrie E120 del DB.

Cinc exemplars van ser dotades d'elements electrònics de potència del tipus "Chopper", i rebrien la numeració 250-601-2 a 250-605-3

Una característica d'aquestes màquines,són els seus vogies monomotor/trireductors. També cal destacar que els motors BBC 6 EBO 8146 en realitat és un motor doble, en el qual dos semi- motors estan acoblats en sèrie.

Aquestes locomotores van ser les primeres autoritzades a la velocitat de 160 km/h per a trens de viatgers, sen en el seu moment el màxim exponent de les locomotores de Renfe, però ràpidament van caure en desgràcia i van ser destinades a mercaderies.

Postal
Característiques tècniques:

Sèrie: 250
Tipus: LE
Rodament: C0'Co'
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 1
Unitat construïdes: 40
Numeració: 250-001-5 a 250-035-3 i 250-601-2 a 250-605-3
Any de construcció: 1982 a 1987
Any retirada servei: 2010
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 3 kV=
Potencia: 4600 kW
Motors: 2 X BBC 6 EBO 8146
Longitud total entre topalls: 20.000 mm
Pes total: 124 tm
Velocitat: 160 km/h
Construïdes per: MTM, CAF, BBC (Brown-Boveri) i KM (Krauss-Maffei)

Postal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada