A finals dels anys 50, RENFE es planteja la necessitat de comptar amb material dual, ja que part de la xarxa electrificada està a 1500 V=, mentre que les noves electrificacions és realitzant 3000 V=
Aquestes locomotores estan besades en les locomotores de SNCF sèrie BB16500 i BB25500.
Van ser encarregades com prototipus d'una possible sèrie de locomotores elèctriques dual i de vogies monomotors bireductors, que permetia fer-les servir tant amb serveis de mercaderies com de passatgers.
Característiques tècniques:
Sèrie: 280
Tipus: Locomotora elèctrica dual
Rodament: B'B'
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 4
Unitats preservades: 1
Numeració antiga: 10001 a 10004
Numeració UIC: 280-001-9 a 280-004-3
Any de construcció: 1963
Any retirada servei: 1982
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 3000/1500 V=
Potencia: 2270 kW
Esforç de tracció: 127/218 kN
Motors: 2 X Alsthom TD654A
Longitud total entre topalls: 17.600 mm
Pes total: 80 tm
Velocitat: 70/120 km/h
Construïdes per: Alsthom
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada