dijous, 12 de gener del 2017

Furgó automotor De 2/2 nr 151 del RhB.

RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica.

Internet
 En l'any 1909 la companyia Berninabahn (BB), va encarregar a les empreses SIG i Alioth un furgó automotor, aquest va rebrà la numeració Fe 2 /2 nr 51. La seva estructura de fusta recordava a la d'un vagó de mercaderies, l'equip elèctric correspon a la meitat dels equips dels automotors BCE 4/4 nrs 1 a 4, adquirits en el mateix moment.

Destacar l'adquisició de la línia de Bernina pel ferrocarril rètic (RhB), l'any 1943.

Des de l'any 1965, aquest furgó automotor porta el número 151 i amb la unificació de les lletres de classe, passa de Fe 2/2 a De 2/2.

Aquest furgó automotor durant els mesos d'estiu acostuma a estar destinat a l'estació Ospizio Bernina on realitza petits trens d'infraestructura o actua com tractor de maniobres, si no està en l'estació de Poschiavo, a l'hivern sempre està destinat aquesta última estació, on realitza la feina de tractor de maniobres.

Internet
Característiques tècniques:

Sèrie: De 2/2
Tipus: Le
Rodament: Bo
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 1
Numeració: 151
Any de construcció: 1909
Any de reconstrucció: 1951, 1961/1962, 1980 i 1990
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1000 V=.
Potencia: 147 kW
Esforç de tracció: 25 kN.
Motors: 2
Longitud total entre topalls: 7150 mm
Pes total: 13 tm.
Càrrega màxima: 2,5 tm.
Velocitat: 45 km/h
Construït per: SIG i Alioth.
Notes: Durant la seva vida als RhB han introduït alguns canvis:
Any 1951, Substitució de lira per un pantògraf.
Anys 1961-1962, nova superestructura, es canvia l'antiga de fusta per una nova d'acer, nova controla, sistema de fre pneumàtic i patí de fre magnètic, a més del ja existent fre de buit.
Any 1965, nova numeració 151, canvi del color de gris del BB, a vermell-marró.
Any 1980, quadro comandament, instal·lació elèctrica i pantògrafs.
Any 1990, adopta el color de pintura taronja.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada