RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica.
Entre els anys 1957 i 1969, l'empresa Robert Aebi (RACO) subministra els tractors Tm 2/2 numerats 56 a 67. Aquests vehicles estaven dissenyats, seguin l'efectuat per als Ferrocarrils Federal, sèrie Tm II. Inicialment el motor era un motor dièsel RACO Saurer – SLM 4VD11. La transmissió és per un accionament de cadena. En els anys 1989-1990 es produí una actualització d'aquests vehicles i s'efectuà el canvia el motor per un Cummins, canvia la numeració dels vehicles i es reemplaça el color original de color vermell-marró, a l'actual taronja.
Característiques tècniques:
Sèrie: Tm 2/2
Numeració: 15 a 26
Rodament: Bo
Unitats en servei: 5
Unitat postes en servei: 12
Any de construcció: 1957 a 1969
Any posada en servei: 1957 a 1969
Any baixa servei: 2013 (5 unitats: 16, 20, 22, 25 i 26)
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel mecànica
Longitud entre topalls: 5.060 mm
Pes: 9 tm.
Potencia: 37 kW.
Esforç de tracció: 25 kN.
Motor: Cummins BT 3.9
Velocitat: 30 km/h.
Carrega màxima: 2 tm.
Fabricada per: RACO (Robert Aebi)
Model: 55LA4
Notes: Les unitats nrs. 15 i 21, venudes a Chemin de fer de la Baie de Somme (França).
Relació numeració antiga: 15 (64), 16 (65), 17 (66), 18 (67), 19 (62), 20 (63), 21 (57), 22 (58), 23 (59), 24 (60), 25 (61) i 26 (56).
Les unitats en servei estan assignades a les estacions: Surava, Trun, Tirano, Disentis i Arosa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada