dimarts, 17 de gener del 2017

Locomotores elèctriques sèrie Ge 3/3 del RhB.

RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica.


Les locomotores de la sèrie Ge 3/3, són locomotores elèctriques de tres eixos.


Els ferrocarrils rètics van decidir, en l'any 1983, l'adquisició de dues locomotores de maniobres modernes, al mateix temps que es va encarregar el segon lot de les locomotores Ge 4/4 II.

Les dues locomotores van rebre els números 214 i 215, es van posar en funcionament l'any 1984, sent el seu color el taronja.

La part mecànica va ser construïda per Robert Aebi (RACO) i la part elèctrica per Brown, Boveri & Cie (BBC) i deriva estretament de la utilitzada en la sèrie Ge 4/4 II. Alguns components d'aquests vehicles són idèntics als utilitzats en les seves germanes grans: el motor, la cadena de tracció, el compressor i bomba de buit. Són locomotores amb cabina central.


Característiques tècniques:

Sèrie: Ge 3/3
Tipus: Le
Rodament: C
Unitats en servei: 2
Unitat construïdes: 2
Numeració: 214 i 215
Any de construcció: 1984
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 11 kV 16,7 Hz.
Potencia: 425 kW
Esforç de tracció: 102
Motors: 1 BBC
Longitud total entre topalls: 8.640 mm
Pes total: 33 tm.
Velocitat: 40 km/h
Construïdes per: RACO i BBC
Nota: Estan basades a les estacions de Samedan i Chur.




2 comentaris:

  1. Muy original esta "pequeña-mediana"locomotora suiza,(desconocia la existencia de dicha serie),por su atipico rodaje de 3 ejes,asi como su modo de traccion electrico,tan "inusual" para servicio de maniobras,aunque,Suiza,sea uno de los paises de traccion electrica por antonomasia.Es llamativo esos suplementos tipo "visera"en la parte superior de la cabina para albergar el pantografo y la otra caja con parte de sus equipos

    ResponElimina