RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica.
Magnus |
Avui en dia les dues locomotores Gmf 4/4 242 i 243 estan basades a Klosters Platz/Klosters Selfranga, pels serveis de maniobres d'aquestes estacions i per donar tracció al tren de salvament i extinció d'incendis del tunel de Vereina.
Una característica especial d'aquestes locomotores és que poden ser controlades/operades a distància per ràdio.
Característiques tècniques:
Sèrie: Gmf 4/4-I
Numeració: 242 i 243
Tipus: LD
Rodament: B'B'
Unitats en servei: 2
Unitat postes en servei: 2
Any de construcció: 1991
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel hidràulica.
Longitud entre topalls: 11.700 mm
Pes: 50,3 tm.
Potencia: 559 kW
Esforç de tracció: 147 kN
Motor: Caterpillar 3412 DI-TA
Transmissió: Voith Turbo
Velocitat: 60 km/h
Fabricades per: Kaelble-Gmeinder, Caterpillar i Voith
Model: D75BB
Nota: Aquestes locomotores estan basades a Klosters/Klosters Selfranga, anteriorment a l'any 2014 una d'elles estava estacionada a Landquart.
Magnus |
Tren de salvament del tunel de Vereina, està estacionat a l'estació Klosters Selfranga.
Aquest tren està format per als següents vehicles:
Magnus |
Xah-v 9385 Cisterna d'extinció incendis.
Xak 9382 Cotxe material intervenció.
Xak 9384 Cotxe ambulància.
Bonitas y llamativas estas diesel Suizas,por su librea y la silueta tan airosa que poseen,como es habitual en el material de aquella zona!.Me recuerdan en parte a las locomotoras de uso industrial mas modernas de Arcelor,ademas dotadas de la tecnologia de control remoto!.Curioso igualmente el que esta serie solo conste de 2 unidades,aunque,realmente,al ser concebidas para trenes de trabajo,esa seria la razon de ser de tan limitado numero de unidades,dado su uso exclusivo,como lo es ahora con el tipo de tren que tienen asignado
ResponEliminaGracias por tu comentario
ResponElimina