BOB - Berner Oberland-Bahnen, forma part de Jungfraubahn Holding (JB).
Interlaken-Ost |
En l'any 1949, el BOB posat en servei tres nous automotors amb vogies, numerats del 301 a 303. Amb una caixa autoportant d'acer, el vehicle té una longitud total de 17 m i un pes de 40 tones en orde de marxa. L'interior es distribueix amb un espai destinat a furgó de 6,25 m2, adossat a la cabina de conducció, seguit d'un gran compartiment de 32 seients 2a classe (3a en l'origen), una ampla i única plataforma d'accés (amb un WC), a continuació, un petit compartiment 1a classe (2a a l'origen) es troba entre la plataforma i l'altra cabina de conducció. El sostre dóna suport a un únic pantògraf situat sobre l'espai furgó i les resistències. Cada vogia suporta els dos motors de tracció, d'una potència unitària de 158 kW (total de potència 632 kW). Els mecanismes d'adherència i del pinyó cremallera estan acoblats de forma contínua. Els dos motors, estan muntats longitudinalment en el bastidor del vogia. Aquests automotors estan equipats amb els sistemes de frenada següents: el fre elèctric dinàmic autoexcitat, frens d'aire comprimit sobre les rodes d'adherents i fre d'aire comprimit sobre les rodes dentades de la cremallera, i un sistema de fre mecànic que actua sobre els eixos de la unitat de tracció. Els equips elèctrics de tracció està controlat per interruptors electró-pneumàtics, que permeten eliminar el reòstat.
El rendiment dels automotors ABDeh 4/4 301-303 va permetre que a partir de l'any 1949 millorar significativament els temps de viatge. Aquests automotors van seg usats servei regular fins a l'any 1986.
Varen substituir a les locomotores HGe 3/3, a partir de l'any 1986, en els trens de càrrega.
Dues unitats en bon estat de funcionament serveixen com a vehicles de servei i formen part del parc de reserva.
Característiques tècniques:
Sèrie: ABDeh 4/4
Tipus: EMU-1
Rodament: Bo'zzBo'zz
Sistema de cremallera: Riggenbach
Unitats en servei: 2
Unitat construïdes: 3
Numeració: 301 a 303
Any de construcció: 1949
Any de pas a reserva: 1986
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 150 V=.
Potencia: 632 kW
Esforç de tracció: 98 kN
Motors: 4 X BBC
Longitud total entre topalls: 17.200 mm
Pes total: 40 tm
Velocitat: 70/30 km/h
Seients 1a classe: 10
Seients 2a classe: 32
Construïdes per: SLM i BBC
Nota: La unitat 301 va ser desballestada l'any 1966.
(Hp Teutschmann) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada