Postal |
En setembre de l'any 1971, Renfe va convocar un concurs per a la compra de 43 locomotores dièsel d'una potència no inferior a 3330 CV.
La locomotora guanyadora d'aquest concurs va ser la proposta per MACOSA (Material y Construcciones), aquesta estava basada en la sèrie MZ-1 dels ferrocarrils danesos, que havien estat construïdes per NOHAB, amb llicència GM (General Motors).
Aquestes locomotores estaven basades, en la part elèctrica i mecànica en el model SD-40 de GM. A més a més de les llicències de GM i NOHAB per la caixa autoportant, també es van utilitzar llicències de la casa Flexicoil pels vogies i d'AEG per als equips de subministrament de calefacció elèctrica del tren.
El contracte va ser ampliat a 50 locomotores més, arran del "Plan estabilización material Renfe 1974-1975".
A mitjan anys noranta, del segle passat, a Renfe va sorgir la necessitat de disposar locomotores aptes par una velocitat de 160 km/h.
L'any 1996, apareixen les primeres locomotores d'una nova sèrie, la 333.2, aquesta nova sèrie es caracteritza: per uns nous vogies dissenyats per GEC-Alsthom, aptes per 160 km/h, i també es van adaptar els sistemes electrònics de control de la cadena de tracció, es va adaptar el sistema Super-Sèries, es va modificar la relació de transmissió per a 160 km/h i es modifica el sistema de calefacció del tren.
L'any 1999, apareix una altra nova sèrie, la 333.1, en les locomotores d'aquesta sèrie solament es produeix, l'adaptació als nous vogies i de la modificació de la relació de transmissió per 160 km/h.
Característiques tècniques sèrie original:
Sèrie: 333.0
Tipus: LDE
Rodament: Co'Co'
Unitats construïdes: 93
Numeració: 333-001-6 a 333-093- 3
Any de construcció: 1974 a 1976
Any de retirada servei: 2009
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica
Potencia: 1875 kW
Motor: 1 X GM 16-645 E3
Generador elèctric: 1 X GM AR10/D4
Motors de tracció: 6 X GM D77
Longitud total entre topalls: 20.700 mm
Pes total: 120 tm.
Velocitat: 120/140 km/h
Construïdes per: MACOSA, GM i NOHAB
Model: JT 26 CW
Numeració fabrica: 1459 a 1551
Sistema seguretat: ASFA
Màxim unitats acoblades: 4
Postal |
Postal |
Característiques tècniques sèrie 333.1
Sèrie: 333.1
Unitats construïdes: 8
Numeració: 333-101-4 a 333-108-93
Any de construcció: 1999
Any de retirada servei: 2009
Velocitat: 160/146 km/h
Reconstruïdes per: GEC-Alsthom
Postal |
Postal |
Característiques tècniques sèrie 333.2
Sèrie: 333.2
Unitat construïdes: 4
Numeració: 333-201-2 a 333-204-6
Any de construcció: 1996
Any de retirada servei: 2008
Velocitat: 160/146 km/h
Reconstruïdes per: GEC-Alsthom
Postal |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada