dijous, 18 de gener del 2018

Autobusos i autocars de Catalunya (XXI)

Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB).


Sèrie 1600

Els vehicles d'aquesta sèrie, són uns MAN's amb la nova carrosseria Castrosua, New City i la qual, presenta les següents novetats: modernització de les línies exteriors, les portes 1 i 2 poden obrir-se des de l'exterior, tenen una càmera de visió posterior incorporada, i els rètols LED són blancs, i incorpora nombrosos endolls per carregar de dispositius mòbils.


Característiques tècniques:

Sèrie: 1600
Any d'entrada en servei: 2017
Unitats: 18
Calca: 1600 a 1617
Constructor: MAN
Model: A-22A
Motor model: MAN E2876 LUH - GNC
Potencia: 200 kW
Carrosseria: Castrosua New City.
Longitud: metres
Numero de places segudes: 64
Places PMR: 2
Numero de portes: 3


Sèrie 2600 (II)


Aquesta sèrie d'autobusos Mercedes-Benz O530 Citaro eren tota una novetat en el moment de la seva presentació.
Els vehicles comprats per TMB han estat fabricats a la planta d'EvoBus Ibèrica en Sámano / Castro Urdiales (Cantàbria).
La seva carrosseria està revestida en xapa d'acer electrozincat d'alta resistència a la corrosió. Els frontals són de polièster.
Aquest tipus d'autobús presenta un desplaçament lateral en el diferencial de l'eix posterior que, a més, està construït en forma de pòrtic. Aquestes característiques permeten reduir en 200 mil·límetres l'altura del passadís del darrere.
En l'apartat elèctric, adopta el sistema multiplexat total, el quadre d'instruments ha substituït els tradicionals rellotges indicadors i els testimonis lluminosos per un display numèric.


Característiques tècniques:

Sèrie: 2600 (II)
Any d'entrada en servei: 1999 i 2001
Unitats: 35
Calca: 2600 a 2635
Constructor: Mercedes-Benz
Model: O530
Motor model: Mercedez-Benz OM 906 LA Euro III
Potencia: 205 kW
Canvi: ZF 6 HP 502
Carrosseria: EvoBus Citaro
Numero de places segudes: 26
Numero de portes: 3


Sèrie 3900


El 5 de març del 2013 es va presentar a la premsa, en l'Av. Maria Cristina de Barcelona, un nou autobús biarticulat de 24 metres de llarg i capacitat per 164 persones, era el primer vehicle d'aquestes dimensions dedicat al transport urbà de viatgers que circulaven per l'Estat espanyol. Aquest autobús formava part d'un lot de tres.
L'autobús és híbrid amb motor dièsel, situat en la part posterior. VanHool va oferir, la possibilitat d'una carrosseria aerodinàmica d'estil tramviari, en el seu model Exqui.City. La cabina de conducció està separada per una mampara de vidre.
El vehicle consta de quatre portes: les dues de davant s'utilitzen per a l'embarcament i estan equipades amb una validadora de títols cadascuna, les dues portes posteriors són per desembarcar. La primera porta disposa de rampa PMR. Totes les portes les obren els passatgers (tant de dins com de fora) una vegada la funció ha estat habilitat pel conductor.


Característiques tècniques:

Sèrie: 3900
Tipus: híbrids dièsel-elèctrics.
Any de posada en servei: 2013
Unitats: 3
Calca: 3200, 3201 i 3202
Constructor: VanHool
Model: Exqui.City
Motors: MAN i Siemens
Potencia: 218 kW
Tara: 22, 7 tm.
Longitud carrosseria: 23.820 mm
Numero de places segudes: 164
Numero de portes: 4


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada