dilluns, 22 de gener del 2018

Autobusos i autocars de Catalunya (XXII)

Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB).


Sèrie 5000 (III)


Aquesta és la tercera vegada que és utilitzada aquesta numeració, 5000, per alguna sèrie d'autobusos de TMB.
A l'abril de l'any 2013, TMB va adjudicar a Volvo cinc autobusos del seu model 7900 Hybrid, un autobús híbrid. El primer d'ells va arribar a la cotxera de Triangle Ferroviari al novembre del mateix any 2013.
El març del 2016 es van posar en servei uns altres 12 Volvo 7900 híbrids.


Característiques tècniques:

Sèrie: 5000 (III)
Numeració: 5000 a 5016
Any d'entrada servei: 2013
Constructor: Volvo
Model: 7900 Hybrid
Motor model: Volvo D5K 240
Potencia motor dièsel: 176,52 kW
Motor elèctric: Volvo I-Sam
Potencia motor elèctric: 120 kW
Caixa transmissió: Volvo I-Shift
Longitud total: 12.000 mm.
Numero places assegudes: 32 +1
Numero de portes: 3


Sèrie 5400


El 4 de juliol de l'any 2012 va ser presentada la nova sèrie 5400.
Aquesta sèrie, corresponen als autobusos Man Lion's City Hybrid.
El prototipus d'aquesta sèrie va ser provat amb la calca 1100. Aquest prototip va ser renumerat com 5400, però sense perdre el seu característic color granat que el diferenciava de la resta de la sèrie. A més va ser el primer autobús de TMB a posseir indicador de línia i ruta en el lateral del vehicle.


Característiques tècniques:

Sèrie 5400
Numeració: 5400 a 5409
Any d'entrada servei: 2010 i 2012
Constructor: MAN
Model: Lion's City hyíbrid.
Motor model: MAN D0836 LOH74
Potencia motor dièsel: 180 kW
Potencia motors elèctrics: 2 X 75 kW
Caixa transmissió: ZF
Longitud total: 11.980 mm
Numero places assegudes: 27
Numero portes: 3


La unitat 6735 de la sèrie 6700.


Al març de l'any 2010 es va acabar la reforma del cotxe 6735, per convertir-ho de bus dièsel a híbrid, era el prototipus, la punta de llança d'un projecte anomenat Retrofit, en les quals TMB volia reformar un total de 40 vehicles, en una primera tanda. Va circular en prova per la nostra ciutat en els mesos d'estiu d'aquell any, comparant-lo amb un altre autobús del seu mateix model en versió dièsel per comparar despeses i noves característiques, el triat per la comparació va ser el 6730.
El 28 de setembre del 2010, l'híbrid 6735 va ser presentat a la premsa i a principi de l'any 2011 va començar a circular, avui en dia està assignat a la línia 6.


Característiques tècniques:

Sèrie: 6700
Any entrada en servei: 2011
Unitats: 1
Calca: 6735
Constructor: IVECO
Model: City Class
Motor model: Cursor
Potencia: 180,2 kW
Canvi automàtic: Voith 854.4.
Carrosseria: Noge
Model: Cittour
Numero portes: 3


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada