dimecres, 30 de maig del 2018

Les locomotores trifàsiques de Renfe.

Renfe ha tingut dues sèries de locomotores trifàsiques, la primera heretada de F.C. Andaluces i la segona de nova construcció.

La primera sèrie d'aquestes locomotores va ser encarregada per la "Compañia del Sur de España", posteriorment "Andaluces", a la casa suïssa Brown Boveri l'any 1911 per a la línia de Linares-San José-Almeria, entre les estacions de Nacimiento i Gador. Va ser la primera electrificació d'un ferrocarril de via ampla en la península i realitzada per superar les fortes rampes d'aquest trajecte, pràcticament insalvables per a les locomotores de vapor. El sistema triat va ser el de corrent trifàsic a 6.000 volts i 25 Hz el que imposava la necessitat de comptar amb un doble fil de contacte i pantògrafs dobles, sent la tercera fase el carril. Va ser l'única electrificació a línies d'ample ibèric que han utilitzat aquest sistema. La línia aèria era de tipus tramviària, és a dir, sense sustentador. A partir de l'any 1966, la tracció va passar a ser realitzada per les locomotores dièsel, ALCO sèrie 313 (1300).

Característiques tècniques:

Postal
Sèrie: E.1/E.7
Tipus: LE
Rodament: AA
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 7
Unitats preservades: 1
Numeració: 1 a 7
Any de construcció: 1911
Any de retirada servei: 1966
Amplada carril: 1.668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 6000 V 25 Hz
Potencia: 235,36 kW
Esforç de tracció: 32,83 kN.
Motors: 2 X Brown Boveri
Diàmetre rodes motrius: 1.195 mm.
Longitud total entre topalls: 7.700 mm
Pes total: 26 tm.
Velocitat: 12,5/25 km.
Construïdes per: Brown Boveri
Sistemes de fre: aire comprimit i fre d'estacionament.
Nota: Aquestes locomotores treballaven normalment acoblades de en dos dos.
Una característica d'aquestes locomotores és tenir la carrosseria de fusta.


Característiques tècniques:

Postal
Sèrie: E.21/E.24
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 4
Unitats preservades: 0
Numeració: 21 a 24
Any de construcció: 1962
Any de retirada servei: 1966
Amplada carril: 1968 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 6000 V 25 Hz
Potencia: 970,86 kW
Motors: 4 X Aguirena (BBC)
Pes total: 61 tm.
Velocitat: 25/55 km/h
Sistemes de fre: aire- buit, reostàtic i estacionament.
Construïdes per: Macosa, Sécheron, Schindler, Aguirena

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada