dimarts, 22 de novembre del 2011

CFCD – Chemin de fer Froissy-Dompierre.


També anomenat P’tit train de la Haute-Somme.

En l’any 1971 el va posar en marxa "l’Association Picarde pour la Préservation et l’Entretien des Véchicules Anciens (APPEVA)",  aquesta associació te molt material exposat en el Museu del Ferrocarril Militar i Industrial.

Situat al poblet de Froissy, a prop de Albert dans le Somme, mereix dedicar-hi ½ dia, visitat el juliol 2007.
El tren turístic fa servir 7 km de la gran xarxa (3346 km) dels ferrocarrils de campanya, creada durant la 1ª Guerra Mundial, per abastir el gran front de la Batalla del Somme. La via es de 600 mm. En el seu recorregut ens trobem un túnel en corba de mes de 200 metres de longitud i una doble “Z” que permet a la línia arribar al altiplà de Santerre.
La tracció es amb locomotora de vapor en la primera part del recorregut, fins el túnel de Cappy, el segon tram del recorregut es realitza amb tracció diesel.

Locomotores vapor:

01  - 020T Henschel (1937)
02  - 020T Neumeyer (1922)
03  - 030T Decauville (1928)
04   - 040T Krauss (1917)
05  - 030T Decauville (1916)
06  - 040T Henschel (1917)
07 – 040 Borsig (1918)
08  - 040+T Vulcan-Werke (1925)
09  - 131T Alco-Cooke
10 - 040T Sté Franco-Belge
11 - 030T Orenstein & Koppel
 12 - 050T Orenstein & Koppel
 13 - 040T Orenstein & Koppel

Locomotores diesel:

T21 Billard (1937)
T22 Orenstein & Koppel (1960)
T23 Plymouth (1946)
T24 Coferma (1941)
T25 Coferma (1941)
T26 Arn-Jung (1937)
T27 Weitz
T28 Socofer (1968)
T27 Socofer (1968)
T30 Billard (1958)
T31 Billard (1958)
T33 Baldwin (1917)
T34 Plymouth (1939)
T35 Plymouth (1939)
T36 Baldwin (1917)
T37 Motor Rail (1939)
T38 Motor Rail (1939)
T39 Gmeinder (1939)
T40 Decauville
T41 CPMR
T42 Deutz (1940)
T43 Gmeinder
T44 Plymouth (1946)
T45 Decauville
T    Fairbanks-Morse (1917)

També tenen una bona quantitat de vagons de mercaderies, de passatgers, de servei de vies i  de mines.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada