Clermont-Ferran, excursió d’un dia, Juliol
2009.
El transport públic d’aquesta ciutat,
consisteix en una xarxa de autobusos reforçada per un tramvia.
Els principal monuments que es poden visitar
son: Catedral de Nostra Senyora de l’ Assumpció,Basílica romana de Nostra Senyora del Port, Església de les
Carmelites Descalces, El centre vell als voltants de la plaça de la Victoria,
el barri històric de Montferrand, el carrer del port, el pont de Amboise,
l’hotel Savaron, l’hotel de Chazerat, etc.
El Tramvia "Fleur de lave" esta
conformat amb per Línia A de 14 km de longitud e inaugurada l’any 2006.
El permet el accés als dos Centres
Històrics de la ciutat i als principal serveis municipals: al poliesportiu
Marcel Michelin, el centre cultural, el centre nàutic Pierre de Coubertin
,l’'Hospital Universitari (CHU), el centre universitari Cézeaux, a
l'estació de tren La Pardieu - TER.
Funciona des de les 5 hores del matí fins
la 1 hora de la matinada, amb una cadència de pas de 6 a 8 minuts.
P+R (Aparca i viatge) pàrquings amb el bitllet
del tramvia combinat.
La flota esta formada per 26 tramvies del
model STE4.
Aquets tramvia pertany a una categoria
especial: Translohr
Ha estat desenvolupat per Lohr Induestrie.
Per extensió es denomina Translohr a tot
el sistema de tramvia amb carril únic de guiat.
El
Translohr es mou sobre rodes pneumàtiques i és guiat per un rail central on es
recolzen dues rodes metàl·liques, els conjunts de dues rodes de guiat pot ser
de 4 a 6 depenen de la quantitat de mòduls del tramvia, i se situen entre els
mòduls, la tracció del Translohr és
elèctrica i s'alimenta per línia aèria.
Els mòduls de passatgers del Translohr estan construïts en alumini i materials compostos, els extrems estan construïts en acer per poder rebre impactes, complint les normes tramviaires.
La via pot ser instal·lada en zona reservada o no, fins i tot compartint la circulació amb altres tipus de vehicles.
El
vehicle consisteix en un conjunt articulat de 3 a 6 mòduls, amb una cabina de
conducció a cada extrem i són possibles les següents configuracions:
STE3 (3 mòduls, 25 metres, 127 passatgers)
STE4 (4 mòduls, 32 metres, 170 passatgers)
STE5 (5 mòduls, 39 metres, 213 passatgers)
STE6 (6 mòduls, 46 metres, 255 passatgers)
Unitat doble STE3 (6 mòduls, 51 metres, 254 passatgers).
Aquest
sistema esta en funcionament en les següents ciutats:
Clermont-Ferrand,
França, 2006
Taianjin,
Xina, 2007
Padua,
Italia, 2007
Mestre
(Venècia), Itàlia, 2010
Aquest
sistema ha estat escollit per les següents ciutats:
Shanghái,
Xina
Paris
T5, França
Paris
T6, França
Latina,
Itàlia
Burgos,
Espanya (projecte paralitzat)
Ourense,
Espanya
Medellín,
Colòmbia (inauguració 2012)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada