FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya).
Ferrocarriles de Cataluña, el nom adoptat per la línia Barcelona (Plaça Catalunya) al Vallès (Terrassa i Sabadell).
Per a la construcció de la línia dels "Ferrocarriles de Cataluña", es van adquirir l'any 1914, tres automotores plataforma amb grua, a Brill, a més de 12 vagonetes, material imprescindible per a les tasques de construcció de la línia. Aquests automotors varen ser numerats 01 a 03. Al seu moment, van anar els primers vehicles auxiliars elèctrics de la península Ibèrica.
Aquest material era bàsicament unes plataformes de vores baixes, amb una cabina de conducció aïllada al centre de cadascun de les testeres, proveïts d'una grua de 2 tm., situada després d'una de les cabines, i que admetien una càrrega de 20 tm.
En els anys trenta del segle passat és vàrem substituir les pertiges tramviàries per pantògrafs, un per vehicle situat sobre una de les cabines de conducció, Les cabines també van ser reformades passant de ser de fusta a metàl·liques i pintades de gris i plata amb una franja horitzontal verda.
Postal |
El vehicle 03 aviat va sofrir una reforma important, ja que va ser convertida en furgó automotor, per al transport de mercaderies, la modificació va consentir en la retirada de la grua, i en l'espai que va quedar lliure entre cabines, es va col·locar una caixa de fusta, amb una àmplia porta central de dues fulles lliscants, en cada lateral. L'any 1958 es va reconstruir amb una nova caixa metàl·lica inspirada en el nou material, sèrie 400/500, pintada de grisa i amb dues franges verdes horitzontals. En els anys 80 del segle passat es va adaptar com a cotxe taller mòbil, passant a ser la seva decoració groga amb franges marrons. Va ser retirat de servei a mitjans del primer decenni d'aquest segle.
Aquest furgó automotor va ser enquadrat dins la sèrie 162, després que FGC va prendre possessió de la propietat de les línies en l'any 1979.
Material preservat: la grua 01 està preservada en el COR de Rubí, la grua 02 en mans particulars i el furgó 03, està apartat al COR de Rubí, falta prendre una decisió de què fer amb ell.
Característiques tècniques
Sèrie: 01 a 03 (162)
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 3
Numeració: 01 a 03 (1 a 3 a partir dels anys 40 del segle passat).
Any de construcció: 1913
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 600 / 1200 V=.
Potencia: 372,8 kW
Motors: 4 X GE-206A
Vogies: 27MCB2
Longitud total entre topalls: 14.600 (Furgó reconstruït: 15,180) mm.
Pes en buit: 39 tm.
Càrrega màxima: 20 tm.
Velocitat: 60 km/h
Construïdes per: Brill (tallers de Sarrià).
Postal |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada