La sèrie 103 de Renfe és un dels trens més avançats del món i el més ràpid sobre raïls, a una velocitat comercial màxima de 350 km/h.
És un tren amb tracció distribuïda, el que significa que té vogies amb tracció repartits per tot el tren, d'aquesta manera s'aconsegueix un millor aprofitament de l'espai del tren com que no te caps tractors i un millor aprofitament de l'energia i major acceleració.
Aquesta sèrie fabricada per Siemens AG és germana del Velaro, de fet la seva denominació per a Espanya és Velaro E, ja que és igual en el disseny però amb característiques especials sol·licitades per Renfe com una adaptació per funcionament en un rang de temperatures superiors i una major potència.
Aquestes unitats de tren són realment dos semi trens idèntics de 4 cotxes units de manera permanent, poden circular 2 unitats acoblades en comandament múltiple.
Cada tren consta de vuit cotxes de viatgers amb tracció distribuïda. Els cotxes 1, 3, 6 i 8 compten amb dos vogies motoritzats. Els vogies són els mateixos que els de l'ICE-3. Als cotxes extrems hi ha unes mampares fototròpiques que permeten als passatgers tenir la mateixa visió que els maquinistes, aquestes mampares es poden fer més o menys opaques utilitzant tensió elèctrica.
En total Renfe Operadora va sol·licitar un total de 26 unitats d'aquesta sèrie, en dues comandes. Durant les proves una unitat sense modificacions especials, la 103-002 va aconseguir el rècord de velocitat actual per Espanya, a 403,7 km / h al tram de vies entre Alcalá de Henares i Calataiud, en la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona.
Característiques tècniques:
Sèrie: 103
Tipus: EMU-8
Rodament: Bo'Bo '+ 2'2' + Bo'Bo '+ 2'2' + 2'2 '+ Bo'Bo' + 2'2 '+ Bo'Bo'
Composició:
Mc (Club)-R (Preferente)-M (Preferente)-R (Cafeteria)+R (Turista)-M (Turista)-R (Turista)-Mc (Turista)
Unitats en servei: 26
Unitat construïdes: 26
Numeració: 103-201-0 a 103-226-7
Any de construcció: 2006 i 2007
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 Kv 50 Hz (AC)
Potencia: 8.800 kW
Esforç de tracció: 300 kN
Motors: 16
Longitud total entre topalls: 200.840 mm
Pes total: 425 tm
Velocitat: 350 km/h
Seients totals: 404
Construïdes per: Siemens
Sistemes de seguretat: ASFA, ERTMS, LZB
Acoblament múltiple: 2 unitats
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada