La sèrie 102 de Renfe és un tren d'alta velocitat fabricat per Talgo en associació amb Bombardier, en l'any 2002 Renfe va fer una comanda per 16 unitats. Derivat del Talgo 350 que és un tren TAV amb dos caps tractors, desenvolupat per Talgo en col·laboració amb Adtranz (després Bombardier) que fabrica el sistema de tracció.
Bàsicament és un tren Talgo que segueix els principis d'aquesta empresa: lleugeresa, cotxes articulats, pendolaria natural, centre de gravetat baix. Que pot suportar velocitats de fins a 350 km / h. Tot i que els 8.000 kW podrien ofereix una velocitat màxima de 450 km / h, la velocitat comercial autolimitada de les 2 motrius és de 330 km / h.
Cada tren consta de 12 cotxes de la família Talgo 350 tots ells de passatgers. Dels 12 cotxes que formen una composició, 6 són de classe Turista, 1 Cafeteria, 3 de classe Preferent i 2 de classe Club.
Característiques tècniques:
Sèrie: 102
Tipus: EMU-14
Rodament: Bo'Bo'+1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'+Bo'Bo'
Composició:
Mc-R (Turista extrem)-R (Turista)-R (Turista)-R (Turista)-R (Turista)-R (Turista PRM)-R (Cafeteria)-R (Preferente+galley)-R (Preferente)-R (Preferente)-R (Club)- R (Club extrem)-Mc
Trens construïts: 16
Unitats en servei: 32
Unitat construïdes: 32
Numeració: 102-001-5 a 102-032-0
Any de construcció: 2003 a 2006
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz (AC)
Potencia: 8.000 kW
esforç de tracció: 200 kN
Motors: 8
Longitud total entre topalls: 200.000 mm
Pes total: 322 tm
Velocitat: 330 km/h
Total seients: 318
Sistemes de seguretat: ASFA 2000, ERTMS i STM-LZB
Construïdes per: Talgo i Bombardier
Acoblament múltiple: 2 unitats
Nota: de nom "Pato"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada