WAB – Wengernalpbahn
JB - Jungfraubahn Holding
Postal |
El WAB va ordenats en l'any 1970, 6 noves unitats dels automotors ABDhe 4/4 amb sistema de cremallera Riggenbach.
Aquest segon grup d'automotor són un desenvolupament i millora dels ABDeh 4/4 de la sèrie anterior,101 a 118. Les diferències més notables amb els seus predecessors ABDeh 4/4 101 a118, eren d'orde tècnics menors, com ara la modernització del sistema de frenada i la instal·lació de motors elèctrics pel comandament de les portes, el que va permetre als conductors controlar el tancament i l'obertura d'aquestes, i un petit augment de longitud del cotxe automotor.
Exteriorment, hi havia alguna diferència, com canvis en els frontals i en la instal·lació d'un pantògraf mono-braç.
En l'any 1982, la primera classe va ser suprimida en aquests automotors, van passar a ser BDhe 4/4 i mantenint la numeració 119-124.
En l'any 1998 els acoblaments van ser canviats a +GF+-, això va permetre l'ús dels nous cotxes-pilots BDt 241-244.
En els anys 2009 a 2012, van ser modernitzades les unitats 120 a 123, convertint la cadena de l'alimentació en asíncron trifàsica, va ser reduïda la grandària, del departament furgo, van ser instal·lats equips d'aire condicionat i un sistema d'informació al viatger.
Característiques tècniques:
Sèrie: Bdeh 4/4
Tipus: EMU-1
Rodament: 2 'zz2' zz
Unitats en servei: 4
Unitat construïdes: 6
Numeració: 119 a 124
Any de construcció: 1970
Any de modernització: 1998 i 2009 a 2012
Any inici de retirada servei: 2012
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 440 kW
Esforç tracció: 83 kN
Motors: 4 X BBC 4MHe
Longitud total entre topalls: 16.460 mm
Pes total: 25,7 tm
Velocitat: 25 km/h
Seients 2a classe: 39
Construïdes per: SIG, SLM, SAAS i BBC
Nota: Les unitats donades de baixa son: 119 i 124.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada