dimecres, 29 de juny del 2011

STIB – Socièté des Transports Intercommunaux de Bruxelles

Societat de transports entre els municipis de Brussel·les. Ciutat visitada el juliol de 2004.

El sistema de transport de Brussel·les esta compost de tres xarxes que es complementen, tramvia, metro i Bus. Els principals punts turístics son: La Grand Place, Plaça del Grans Sablon, Palau de Justícia, Avinguda Louise, Galeries del Toison d’Or, Comissió Europea, Parlament Europeu, l’Atonium i  Europa en miniatura.
Les línies de tramvia son 19 amb una longitud de 136 km.  La xarxa tramviària esta electrificada a 700 V i es d’ample de via de 1.435 mm. Si el tramvia circula per els túnels del metro es l’anomena’t Premetro. Les línies de Metro son 4 amb una longitud de 40 Km. Les línies de Bus son 50 mes 11 línees nocturnes que cobreixen una distancia de 450 Km de longitud.
Les estacions subterrànies de les línies de tramvia compartides amb el metro tenen la característica de tindrà les andanes amb dos alçades, per coincidir amb els sol dels  dos mitjans de transport.
El tramvies son del model:
T7000 – 49 vehicles de quatre eixos, del model PCC, construïts els anys 1951 a 1971 per BN i ACEC, retirats de servei.
T7500 – 1 vehicle prototipus denominat Euro Tram I, articulat del tipus M6B, construït per BN i ACEC, l’any 1962, retirat de servei.
T7700 – 127 vehicles, derivat dels Euro Tram I, articulats dels tipus M6B, construïts per BN, els anys 1971 a 1973.



T7900 - 61 vehicles, derivat dels Euro Tram I, articulats dels tipus M8C, construïts per BN, els anys 1977 a 1978.
T2000 – 51 vehicles articulats de pis baix dels tipus M6C, construïts per GEC Alstom i Bombardier, els anys 1993 a 1995.


T3000 – 64 vehicles articulats de pis baix dels tipus M6E model Outlook, construïts per Bombardier, els anys 2009 a 2012.
T4000 – 19 vehicles articulats de pis baix dels tipus M8G model Outlook, construïts per Bombardier, els anys 2009 a 2012.
Aquesta companyia disposa de 11 vehicles de servei.
El metros son del models:

M1/U2 -30 vehicles, construïts per BN i AECEC els anys 1974 a 1976.
M2/U2 - 15 vehicles, construïts per CFC i AECEC els anys 1975 i 1976.
M3+M4/U3 - 32 vehicles, construïts per BN i AECEC els anys 1980 i 1981.
M3/U2 - 3 vehicles, construïts per BN i AECEC els anys 1981.
M5/U2 - 5 vehicles, construïts per GEC Alstom i AECEC els anys 1999.
M5/U3 - 5 vehicles, construïts per GEC Alstom i AECEC els anys 1999 i 2000.
M6/BOA – 15 unitats construïdes per CAF (Espanya), els anys 2009 a 2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada