divendres, 22 de juliol del 2011

Viatge a Suïssa juliol 2011, 2n dia (Geneve - Zermatt).

Per desplaçar-se per Suïssa amb transport públic: trens, vaixell, autobusos, cremalleres, funiculars, telecabines, etc., es molt recomanable adquirir algun dels molts tipus de abonaments que existeixen i que permeten viatjar pagant a ½ tarifa.

De Ginebra a Zermatt (1/2 dia, al mati).

Ens desplacem de Ginebra Zermatt via Visp/Viege.

El servei amb cadència posat en marxa l’any 2000 (pla Rail2000) per els SBB-CFF-FFS, permet que en el trajecte Ginebra-Aereoport – Brig cada mitja hora aproximadament hi hagi un tren IR (Inter Regio), la durada del trajecte de Ginebra-Cornavin a Visp es de 2 hores 20 minuts.

Els trens IR acostumen a estar formats per una locomotora elèctrica (que empeny o tracciona segon la direcció del tren), vagons de 1ª i 2ª classe i un furgo amb cabina de conducció.

L’estació de Visp es actualment una estació totalment nova ja que el nou eix de comunicacions format per la nova línea del Túnel Base de Lötschberg de la companyia BLS desemboca en aquesta estació. En aquesta estació es realitza el transbord als trens del MGB - Matterhorn Gotthard Bahn que en aproximadament 1 hora i 5 minuts en deixa a Zermatt.





MGB - Matterhorn Gotthard Bahn.

Aquesta companyia es forma en l’any 2003 per la unió de les companyies BVZ - Zermatt Bahn (Brig-Visp-Zermatt) i FO - Furka-Oberalb-Bahn, la longitud del traçat de les seves vies es de 114 Km en via mètrica equipada en cremallera en algunes seccions, de Zermatt a Disentis(Mustèr), també te un ramal equipat amb cremallera d’Andermatt a Göschenen on comunica amb la línia del Gotthard els SBB. 





Zermatt.


Una de les principals destinacions turístiques dels Alps, poble sense cotxes, sols circulant petits vehicles elèctric, dominada per el Matterhorn (Mont Cerví), poble envaït per verdaders ramats de japonesos, com també passa a Interlaken i Chamonix, si se arriba amb cotxe, aquest es te que deixar aparcat a Täsch, des de aquet poble a Zermatt existeix un servei de llançadores cada 15 minuts aproximadament.


Zermatt – Sunnegga – Rothorn (1/2 dia, tarda)


ZSB – Zermatt –Sunnegga Bahn (Sunnegga Paradise)
L’estació del ZSB esta situada en al centre de Zermatt, per arribar a les andanes del funicular subtarrani s’ha de caminar a través d'un túnel de 150 metres en horitzontals. Sunnegga Express va ser el primer funicular construït  en la seva totalitat en túnel, per els suissos.
L'estació superior de Sunnegga, té una esplèndida vista cap al Matterhorn (4477m), el Zinalrothorn (4221m) i el Weisshorn (4505m).





LSL – Liff Sunnegga-Leisse – Leisse Shuttle.
Pla inclinat doble que uneix la zona de Sunnegga amb els prats del llac Leisse ( 2.247 m.).


GSB – Gondelbahn Sunnegga – Blauherd – Rothorn Paradise.
Telecabina (gòndoles) uneix Sunnegga (2.288 m.) amb Blauherd (2565 m.).


LBUR – Luftseilbahn Blauherd-Unterrothorn – Rothorn Paradise.
Funicular aeri uneix Blauherd amb el cim del Rothorn (3.100 m.).





La vista des de aquest balcons naturals sobre la vall de Zermatt, es excepcional, ja que la visió va canviant a mida que anem pujant un escalo mes en aquest escala natural, fins arribar al cim del Rothorn.

Característiques tècniques.

ZSB – Zermatt –Sunnegga Bahn
Funicular clàssic.
Tipus: 200-SSB.
Longitud recorregut: 1.545 m.
Desnivell: 698 m.
Capacita per cabina: 200 persones.
Temps Viatge: 3 minuts.

GSB – Gondelbahn Sunnegga – Blauherd
Telecabina.
Tipus: 6/8-CGB.
Longitud recorregut: 1.221 m.
Desnivell: 277 m.
Capacita per cabina: 6/8 persones.
Temps Viatge: 5 minuts.
Cable portador/tractor: 45 mm

LBUR – Luftseilbahn Blauherd-Unterrothorn
Funicular aeri.
Tipus: 150-PB.
Longitud recorregut: 1.146 m.
Desnivell: 523 m.
Capacita per cabina: 150 persones.
Temps Viatge: 3 minuts 30 segons.
Cables portadors: 2 X 68 mm
Cable tractor: 45 mm

LSL – Liff Sunnegga-Leisse
Pla inclinat doble independen.
Tipus: 8-SSB.
Longitud recorregut: 80 m.
Desnivell: 43 m.
Capacita per cabina: 8 persones.

Cabines: 2, independens.
Temps Viatge: 30 segons.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada