De l’antiga línia del Ferrocarril de Urola,
que unia Zumárraga amb Zumaia, es mante un tram de 5 kilòmetres que va des de
les instal·lacions del Museu a la localitat de Azpeitia fins l’estació de Laso.
Aquesta línia transcorre en la major part
del seu recorregut paral·lela al riu Urola, creua al riu per un pont i penetra
al únic túnel - galeria del recorregut, just abans d’arribar a l’estació de
Lasao, en aquesta la locomotora fa una maniobra per col·locar se de nou al cap davant
de la composició, el que es denomina en el mon ferroviari “fer una agulla”.
La composició que varem utilitzar estava
formada per la locomotora Aurrea i tres cotxes de passatgers, dos ocupat per
escolar i l’altre per els visitants d’aquell dia del museu.
LOCOMOTORA DE VAPOR AURREA
Numero:
FV 104
Tipus:
130T (1’CT)
Distribució:
Walschaerts
Ampla
via: 1.000 mm
Construïda
l’any: 1.898
Constructor:
Nasmyth & Wilson.
Numero
de fabrica: 551
Origen:
Ferrocarril de Elgoibar a San Sebastián
Nota:
El 1.904 va ser transferida al Ferrocarril de Durango a Zumárraga, companyia
que el 1.906 s'integra en els Ferrocarrils Vascongados. Va prestar servei en
totes les línies d'aquesta empresa fins que l'electrificació de l’any 1.929 la
relega al ramal de Durango a Elorrio.
COTXE DE VIATGERS CC 4 ZZ
Ampla
via: 1.000 mm
Origen:
Ferrocarril del Urola
COTXE DE VIATGERS CC 2 ZZ
Ampla
via: 1.000 mm
Origen:
Ferrocarril del Urola
COTXE DE VIATGERS TCETS 52
Ampla
via: 1.000 mm
Origen:
Ferrocarriles Vascongados
Constructor:
CAF
Any
de fabricació: 1.950
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada