dijous, 27 d’octubre del 2011

FV/ET – Eusko Tren – Tren de Vapor del Museu del Ferrocarril Basc.


De l’antiga línia del Ferrocarril de Urola, que unia Zumárraga amb Zumaia, es mante un tram de 5 kilòmetres que va des de les instal·lacions del Museu a la localitat de Azpeitia fins l’estació de Laso.
Aquesta línia transcorre en la major part del seu recorregut paral·lela al riu Urola, creua al riu per un pont i penetra al únic túnel - galeria del recorregut, just abans d’arribar a l’estació de Lasao, en aquesta la locomotora fa una maniobra per col·locar se de nou al cap davant de la composició, el que es denomina en el mon ferroviari “fer una agulla”.

La composició que varem utilitzar estava formada per la locomotora Aurrea i tres cotxes de passatgers, dos ocupat per escolar i l’altre per els visitants d’aquell dia del museu.
LOCOMOTORA DE VAPOR AURREA

Numero: FV 104
Tipus: 130T (1’CT)
Distribució: Walschaerts
Ampla via: 1.000 mm
Construïda l’any: 1.898
Constructor: Nasmyth & Wilson.
Numero de fabrica: 551
Origen: Ferrocarril de Elgoibar a San Sebastián
Nota: El 1.904 va ser transferida al Ferrocarril de Durango a Zumárraga, companyia que el 1.906 s'integra en els Ferrocarrils Vascongados. Va prestar servei en totes les línies d'aquesta empresa fins que l'electrificació de l’any 1.929 la relega al ramal de Durango a Elorrio.

COTXE DE VIATGERS CC 4 ZZ

Ampla via: 1.000 mm
Origen: Ferrocarril del Urola

COTXE DE VIATGERS CC 2 ZZ

Ampla via: 1.000 mm
Origen: Ferrocarril del Urola

COTXE DE VIATGERS TCETS 52

Ampla via: 1.000 mm
Origen: Ferrocarriles Vascongados
Constructor: CAF
Any de fabricació: 1.950

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada