Aquesta línia està sota el control d'ADIF.
Les estacions sons presentades de Barcelona a Tarragona.
Les estacions interiors de Barcelona, es tractaran independentment.
La identificació de la línia és pròpia.
Molins de Rei
Molins de Rei és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF.
Aquesta estació de la línia de Vilafranca va entrar en servei l'any 1854 quan es va obrir el primer tram de la línia entre l'antiga estació de plaça de Catalunya i Molins de Rei.
Actualment, l'edifici de viatgers de l'estació de Molins de Rei és, juntament amb l'edifici de viatgers de l'estació de Cornellà, el més antic de Catalunya i d'arreu de la península Ibèrica.
Actualment, aquesta estació està configurada amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2), i dues vies desviades (vies 3 i 5). L'andana principal serveix la via 2 i una andana central per les vies 1 i 3 i un altra andana per les vies 3 i 5. Les dues primeres andanes disposen de marquesines metàl·liques que les cobreixen parcialment.
Les andanes estan comunicades per un pas inferior amb escales fixes, està en procés el posar en funcionament els ascensors que comuniquin amb les andanes. Aquesta estació encara no es una estació adaptada (falten els ascensors).
El Papiol
El Papiol és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF.
L'edifici de l'estació, va ser posat en servei l'any 1856, quan es va obrir el tram entre Molins de Rei i l'estació de Martorell.
Actualment, aquesta estació està configurada amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2) amb andanes laterals.
Les andanes estan comunicades per un pas inferior amb escales fixes i ascensors, sent una estació adaptada.
Les andanes estan parcialment cobertes per una marquesina metàl·lica.
Castellbisbal
Castellbisbal és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF.
L'edifici de l'estació, va ser estrenat l'any 1856, quan es va obrir el tram entre Molins de Rei i l'estació de Martorell.
En l'any 1975 es construïa l'actual edifici de viatgers.
Aquest any 2025, acabada la remodelació d'aquesta estació, les vies queden configurades amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2) i tres desviades (vies 4, 6 i 8). Té dues andanes, la principal dona servei a la via 1, i l'andana central dona servei a les vies 2 i 4. Les andanes estan parcialment cobertes per marquesines metàl·liques i comunicades a través d'un pas inferior, dotat d'escales fixes i ascensors, sent una estació adaptada.
Totes les vies tenen el tercer carril (UIC) instal·lat.
Direcció Martorell, surten tres vies, dos cap al túnel general, i un altre cap el túnel de Costablanca.
Direcció Papiol, surten quatre vies, una cap els apartadors de Celsa i de Gonvarri, dos cap al Papiol i un altre cap a la Bifurcació Papiol, direcció Rubí.
Martorell Central.
Martorell Central és un intercanviador ferroviari situat a la població de Martorell.
L'estació de Rodalies és propietat d'ADIF, anteriorment anomenada Martorell. L'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) forma part de la línia Llobregat-Anoia.
L'estació d'Adif, va entrar en servei l'any 1859. L'edifici de viatgers és de grans dimensions, amb tres cossos de tres plantes, units per trams de dues plantes, és una estació adaptada, però falta acabar la connexió amb l'estació dels FGC.
Actualment, aquesta estació està configurada amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2), una via desviada (via 3) i cinc vies mortes (vies 4, 6, 8, utilitzades pels serveis de passatgers, les 5 i 7 per mercaderies).
Les vies generals tenen el tercer carril (UIC) instal·lat.
L'andana de l'edifici de viatgers dona servei a la via 2 i 4, una andana central dona servei a les vies 1 i 3, una andana lateral a l'edifici de viatger dona servei a les vies 6 i 8.
Les andanes disposen marquesines metàl·liques, ascensors i escales fitxes, comunicant, mitjançant un pas subterrani, l'andana de l'edifici de viatgers amb l'andana central.
A l'esquerra de la sortida de l'estació de Martorell Central, direcció Barcelona, hi ha un ramal de mercaderies cap a la factoria Inovyn-Solvay, ramal equipat en part de tercer carril, pel qual també circulen els trens de via mètrica de FGC.
A la dreta de la sortida de l'estació de Martorell Central, direcció Barcelona, hi ha un grup de tres vies mortes auxiliars, dues vies més en porten una a l'antiga cotxera de MZA construïda en l'any 1912 i equipada de dues vies, que es troba rehabilitada pel Parc Ferroviari de Martorell (PFM) i on es conserven diversos trens històrics, i l'altre via a una nau equipada amb dues vies de la «Base de mantenimiento de infraestructura de Martorell» (Adif).
Gelida
Gelida és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF, va entrar en servei l'any 1865.
Aquesta estació té correspondència amb Gelida Inferior (FGC), que és el nom que rep l'estació del funicular que uneix l'estació de ferrocarril amb el nucli urbà de Gelida.
Les vies d'aquesta estació estan configurades segon al patró: dues vies generals (vies 1 i 2) amb andanes laterals, enllaçades entre si, per un pas inferior, amb escales fixes i plataformes elevadores per a cadires de rodes i cotxets d'infants, les andanes estan equipades amb marquesines metàl·liques. És una estació adaptada.
L'edifici de viatgers és de dues plantes, al costat de l'edifici de viatgers se situa una petita edificació per als lavabos.
Les dues vies tenen instal·lat el tercer carril (UIC).
P.D. Les fotografiés, antigues, són de postals o extretes de diversos llibres que posseeixo, com: La col·lecció Els Trens de Catalunya de Carles Salmerón i Bosch; Trens i estacions: Fotos i Postals d'Antoni Nebot; Trens de Postals de lluís Miquel Tuells; la llista seria molt llarga, si algú considera que l'he d'anomenar, sol fa falta que m'ho comuniqui.