dimecres, 28 de setembre del 2016

DBS - Funicular Davos - Schatzalp

DBS - Drahtseilbahn Berghotel Schatzalp actualment forma part de la cooperativa Schatzalp-Strela Bahnen.




La ciutat de Davos és molt llarga i estreta. Es compon de dues parts: Davos-Dorf i Davos-Platz. Cada una de les parts té el seu propi funicular: el Parsenn Bahn a Davos-Dorf i Schatzalp Bahn a Davos-Platz.


El funicular Schatzalp Bahn era propietat del Berghotel Schatzalp. El funicular uneix el carrer principal de Davos-Platz amb el complex Schatzalp que està situat en el mixt del bosc, a uns 300 metres per sobre de la ciutat. El funicular va ser construït inicialment per donar servei a l'hotel.
El complex de Schatzalp es compon del famós hotel Schatzalp (en procés de transformació en luxosos apartaments), un conjunt de restaurants, el telecabina, telecadires i telearrossegadors de Strela, el funicular Schatzalp, el jardí botànic alpí denominat "Alpinum" que va ser creat pel Dr. Eduardo Neumann i el Sommerschlittelbahn que és una pista de trineus d'estiu.El Sommerschlittelbahn és un circuit d'uns 500 metres de longitud, el pendent és sinuós, és artificial de ciment, pel que rodant petits trineus de fins a dues places.


L'hivern, és famosa la pista de trineus que descens de Schatzalp fins a Davos per mixt del boc.


Característiques tècniques:

Tipus: Funicular clàssic
Data d'inauguració: 1899
Reconstruït l'any: 2006
Estació inferior: Davos Platz, (1.557 msnm).
Estació superior:Schatzalp, (1861 msnm).
Ampla de via: 1000 mm.
Longitud: 712 m.
Desnivell: 304 m.
Pendent màxima: 47,3% .
Motorització: Elèctrica, situada en l'estació superior.
Velocitat: 3 m/seg.
Duració del viatge: 4 minuts.
Vehicles: 2.
Passatgers: 75 per vehicle.
Capacitat: 765 passatgers/hora, en cada sentir.
Vehicles construïts per: Ganglof
Reconstruït per: Doppelmayr, Fatzer, Frey







dilluns, 26 de setembre del 2016

Funicular Aeri Disentis Caischavedra

BBD - Bergbahnen Disentis 3000


Aquest Aeri forma part de les infraestructures de l'àrea esquiable denominada Disentis Sedrum - Ski Arena Andermatt - Sedrum.



Característiques tècniques:

Funicular Aeri.
Any de posada en servei: 2007
Tipus: FA-90
Longitud: 2.058,9 m.
Estació inferior: Acletta (Disentis),1227 msnm.
Estació Superior: Caischavedra, 1863,5 msnm.
Desnivell: 636,5 m.
Inclinació: 32,57%
Pilones: 2
Tracció: Elèctrica
Potencia: 434 kW
Estació tractora: Superior
Velocitat: 11 m/seg.
Duració viatge: 5,6 minuts
Cabines: 2
Capacitat per cabina: 90 + 1 persona.
Capacitat: 940 persones/hora.
Fabricant: Garaventa, Gangloff
Nota: L'any 2015 reemplaçament de les cabines per unes de noves.





dissabte, 24 de setembre del 2016

Funiculars aeris, al Weisshorn, Arosa (Suissa).

ABB - Arosa Bergbahnen


Situat al cantó dels Grisons, Arosa és un centre turístic tradicional i un famós balneari dels Alps des de l'any 1877. Situat a 1800 metres d'altitud, a la part inferior de la vall Schanfigg, Arosa es va desenvolupar originalment com un complex sanitari, especialment conegut pel seu aire net i el clima sec. L'obertura del primer sanatori es remunta a finals del segle 19, concretament l'any 1873. La primera ruta de correu es va obrir en l'any 1890, seguit en l'any 1914 per l'obertura de la línia dels Ferrocarrils Rètics Chur - Arosa. Amb els avenços en la medicina, l' interès per les estacions climàtiques desapareix gradualment. Per aquesta raó, Arosa en el període d'entreguerres es reconverteix als esports d'hivern, com a principal activitat. El cim més emblemàtic d'Arosa és el Weisshorn.




Accés directa de les andanes de l'estació dels ferrocarrils rètics a l'estació inferior del funicular aeri.
Estació inferior LAW-I



LWA-I - Luftseilbahn Arosa - Weisshorn I.

Característiques tècniques:

Funicular Aeri clàssic.
Any de posada en servei: 1992
Tipus: FA100
Longitud: 1236 m.
Estació inferior: Arosa, 1752 msnm.
Estació Superior: Tschuggen, 2013 msnm.
Desnivell: 261 m.
Inclinació: 21,11% a 60,20%
Numero de pilones: 4
Tracció: Elèctrica
Potencia: 658 kW
Estació motriu: Superior
Contrapès cable portador: Estació Inferior
Contrapès cable tractor: Estació Inferior
Diàmetre cable tractor: 34 mm
Diàmetre cable contractor: 26 mm
Diàmetre cables portadors: 2 X 40 mm
Carretó: Garaventa a 24 rodets.
Velocitat: 9 m/seg.
Cabines: 2
Capacitat per cabina: 100 + 1 persona.
Capacitat: 1200 persones/hora.
Temps recorregut: 5 minuts
Fabricant: GARAVENTA, Gangloff, Fatzer, Frey.


Estació inferior LAW-II



Estació superior LAW-II, Weisshorn

LWA-II - Luftseilbahn Arosa - Weisshorn II.

Característiques tècniques:

Funicular Aeri clàssic.
Any de posada en servei: 1992
Tipus: FA125
Longitud: 1973 m.
Estació inferior: Tschuggen,2013 msnm.
Estació Superior: Weisshorn ,2638 msnm.
Desnivell: 625 m.
Inclinació: 31,6% % a 66,3%
Numero de pilones: 2
Tracció: Elèctrica
Potencia: 857 kW
Estació motriu: Inferior
Contrapès cable portador: Estació Inferior
Contrapès cable tractor: Estació Superior
Diàmetre cable tractor: 36 mm
Diàmetre cable contractor: 33 mm
Diàmetre cables portadors: 2 X 58 mm
Carretó: Garaventa a 24 rodets.
Velocitat: 10 m/seg.
Cabines: 2
Capacitat per cabina: 125 + 1 persona.
Capacitat: 1200 persones/hora.
Temps recorregut: 6,5 minuts
Fabricant: GARAVENTA, Gangloff, Fatzer, Frey.















divendres, 23 de setembre del 2016

Alguns autobusos de Arosa, Suïssa.

L'empresa que explota el servei és: Pfosi Arosa Bus AG.


Arosa Bus opera tres rutes.
Les línies grogues entre Hörnli Expressar-Prätschli
La línia blava entre Hörnli Expressar-Untersee llac.

Els autobusos són de la marca Mercedes-Benz, model O530 Citaro II, i també tenen autobusos de la marca Neoplan models N4016 i N4416.




dimecres, 21 de setembre del 2016

Locomotora elèctrica Ge 4/4 del AB.

AB - Appenzeller Bahnen



Aquesta locomotora única va ser encarregada per poder donar tracció a trens de mercaderies, normalment de vagons de via estàndard sobre carretons transportadors i tren de viatgers. El seu disseny té entroncaments amb la locomotores Ge 4/4 III del RhB i les Ge 4/4 del MOB i com aquestes els comandaments de cabina deriven de l'automotor BDe 4/4 de AB.

En desapareixia quasi completament el transport de vagons de mercaderies sobre carretons, aquesta locomotora està destinada a efectuar recorreguts tipus llançadora en trens de viatgers.





Característiques tècniques.

Sèrie: Ge 4/4
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 1
Numeració: 1
Any de construcció: 1994
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1000 kW
Esforç de tracció: 84 kN
Motors: 4 X ABB
Longitud total entre topalls: 14.400 mm
Amplada: 2.650 mm
Alçada: 4.130 mm
Pes total: 46 tm
Velocitat: 75 km/h
Construïda per: Stadler Rail Bussnang, SLM, ABB
Controla: ZST-90
Nota: Aquesta locomotora disposa d'un compartiment maleter, de 8 m2 i fins a 3 tones de carrega.


dimarts, 20 de setembre del 2016

Autobusos i autocars de Catalunya (XIV)

Seguin amb més autobusos de Barcelona.


Sèrie 3000 de TMB (Transports Municipals de Barcelona)

En l'any 2001, apareix de nou pel carrer de Barcelona uns nous autobusos articulats de la marca Mercedes Benz.
Rebent en numero de calca 3000 que abans havien lluït els Pegasos Monotral's articulats.

Característiques tècniques:

Sèrie: 3000
Numeració: 3000 a 3007 i 3038 a 3046
Any entrats en serveis: 2001 i 2006
Constructor: Mercedes- Benz
Model: O-530-G Citaro i Citaro II
Carrosser: EvoBus
Motor model: OM 457 hLA
Caixa transmissió: ZF-5HP-592 i ZF-6HP-592
Model transmissió:
Longitud total: 18 m.
Numero places assegudes: 43
Disposició portes: 3
Nota: Aquestes unitats estan rebent durant la revisió de mitja vida un canvi d'interiorisme.




Sèrie 3300 de TMB (Transports Municipals de Barcelona)

Els primers vehicles de la sèrie 3300 van arribar a Barcelona l'any 1999. La segona subsèrie va començar a circular al febrer de l'any 2002.
Els autobusos de la sèrie 3300, són autobusos urbans articulats de pis baix i de gran longitud. Està habilitat per al desplaçament lateral del diferencial de l'eix posterior, que permet una disminució de l'altura en el passadís posterior de 200 mil·límetres. A més, el sistema d'articulació central possibilita l'obtenció d'unes elevades quotes de seguretat activa, gràcies al seu control i regulació a través d'un sistema hidràulic-elèctric.

Característiques tècniques:

Sèrie: 3300
Numeració: 3300 a 3319 i 3320 a 3327
Any d'entrada servei: 1999 i 2002
Constructor: MAN
Model: NG 131 F1 i NG 133 F1
Carrosser: Castrosua
Motor model: D2866-LuH-26/Euro 2 i D2866-LuH-24/Euro 3
Caixa transmissió: ZF5-HP590 i ZF5- HP592
Disposició portes: 3




Sèrie 5100 de TMB (Transports Municipals de Barcelona)

L'any 2014, durant la presentació de la tercera fase de la xarxa ortogonal, també van ser presentades entre varius, els autobusos híbrid de la sèrie 5100, Iveco Irisbus Citelis Hybrid de pis baix. Aquesta calca havia estat utilitzada per als Pegaso 6024.

Característiques tècniques:

Sèrie: 5100
Numeració: 5100 a 5119
Any d'entrada servei: 2014
Constructor: IVECO Irisbus
Model: Citelis Hybrid
Motor model: Cursor 8 F2B /EURO 5
Longitud total: 12 m.




diumenge, 18 de setembre del 2016

El ferrocarril de Trongen

TB - Trogenerbahn

AB - Appenzeller Bahnen


El Trogenerbahn, amb seu a Trogen, és un ferrocarril elèctric de via mètrica. El seu recorregut és des de l'estació de Appenzell fins a Trongen. En l'any 2006, juntament amb el tren de Rorschach-Heiden i el tren de muntanya Rheineck-Walzenhausen i l'empresa del Ferrocarril d'Appenzell, es fusionen per formar la nova companyia Appenzeller Bahnen.

Fundada en l'any 1900, entra en servei l'any 1903, la longitud del seu recorregut és de 9,8 km, electrificada inicialment a 750 V=, actualment l'electrificació és a 1000 V=, el radi de corba minin és de 25 m. i serveix a 16 estacions i baixadors.


Característiques tècniques:

Sèrie: Be 4/8 "Regioliner"
Tipus: EMU-3
Rodament: 2'Bo'+Bo'2'
Unitats en servei: 5
Numeració: 31 a 35
Any de construcció: 2004 a 2008
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1000 V=
Potencia: 640 kW
Esforç de tracció: 65 kN
Longitud total entre topalls: 37.320 mm
Pes total: 43 tm
Velocitat: 80 km/h
Seients 2a classe: 86
Construïdes per: Stadler