dijous, 27 de febrer del 2020

El tramvia de Berna a Worb (Suïssa)


VBW – Vereinigten Bern Worb Bahnen

RBS - Regionalverkehr Bern-Solothurn

Petit apunt històric: VBW prové de la fusió de diferents companyies que amb el temps han canviat de nom, inicialment la BTG (any 1898 - Bern Tramway Gesellschaft) unia Berna amb Worb, en l'any 1904 es crea la companyia BMGWB (Bern Muri Gümligen Worb Bahn), l'any 1910 canvia el nom a BWB (Bern Worb Bahn), en l'any 1927 es fusiona amb la companyia Worblentalbahn per formar la VWB, en l'any 1984 es fusiona amb RBS.

 RBS Be 4-8 81  

 RBS Be 4-8 81, Bern Zytglogge

 RBS Be 4-8 87

 VBW (RBS) BDe 4-4 36 + B 333 + Bt 231   

 VBW (RBS) BDe 4-4 39

 VBW (RBS) Be 4-4 74   

VBW (RBS) BDe 4-4 38 + Bt 231 + B 333
 VBW (RBS) Autocar FWB  
La presència de furgons i locomotores elèctriques es deu al fet que durant uns anys aquesta línia tingué un important moviment de vagons de mercaderies, d'ampla normal sobre carretons transportadors, cap a Muri.

 VBW (RBS) De 4-4 60

 VBW (RBS) Ge 4-4 112  

 VBW (RBS) Tm 70

PD: Algunes d’aquestes fotos pertanyem a Fototak - André Knoerr.

diumenge, 23 de febrer del 2020

Sistemes mecànics de mobilitat – Instal·lació d'un nou ascensor en el barri d'Horta- Guinardó - Barcelona (XXV).

Aquest ascensor vertical, en el seu dia no es van referenciar en el seu districte per ser de nova construcció.


Situat en el districte d'Horta-Guinardó en la unió dels barris de Montbau i Vall d'Hebron.
Aquest ascensor complementa a les escales mecàniques existents en el pas subterrani, per sota de la Ronda de Dalt (B-20), que uneix el carrer de Joan de Mena amb el carrer de la Poesia, en el xefla amb carrer de l'Harmonia i el passeig de la Vall d'Hebron.


Característiques Tècniques:


Tipus: Ascensor vertical
Nom: "Ascensor Calle Poesia"
Pes màxim: 825 kg.
Capacitat: 10 persones
Desnivell: 5,20 m.
Inaugurat l'any: 2019
Marca: Thyssenkrupp
Horari de funcionament de 07:00 a 23:00 hores.


dijous, 20 de febrer del 2020

Visita a Gutmar.SA

Avui amb els amics de L'Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica (AMCTAIC), visitem les instal·lacions de GUTMAR S.A. Fundada l'any 1951 a Barcelona ha estat orientada des dels seus orígens a la fabricació mecànica de precisió i muntatge de conjunts mecatrònics, destinats als sectors aeronàutics, espacials, robòtics, biomèdics i últimament a la construcció de submarins, associada a l'empresa americana Triton Submarines.


Si voleu més informació el dia 29/01/20 a la contraportada del telenotícies de TV3, va sortir un breu reportatge sobre l'empresa GUTMAR S.A. Per aquest motiu us adjunto l'enllaç al vídeo de la pàgina web de TV3 a la carta per si el voleu veure. La notícia comença al minut 58'.


Esteu atents perquè el pròxim dia 21 de març es posa a l'aigua del port de Barcelona el submarí turístic.




dilluns, 17 de febrer del 2020

Autobusos i autocars de Catalunya (LII)


Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB).

 TMB 2806 (2800 II) - Mercedes-Benz Citaro C2 Hybrid - 0185 KSB - Pl. Lesseps, BCN

TMB 4290 (4200) - Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI Car-Bus Corvi Urban – 3270 KTM - Av Jordà, BCN

TMB 7815 (7800) -MAN NL 273 Castrosua City Versus – 4934 GLW - Av del Tibidabo, BCN

TMB 7900 (7900-I) MAN NL 223F, Castrosua – B-0340-SJ - PL. Lesseps, BCN

TMB 8804 (8800) - Mercedes Benz O-405 N2 Hispano Vov II - B-3968-SJ – BCN (J.Petrel)

Alguns minibusos IVECO amb carrosseria INDICAR, de diverses companyies.

HIFE 1118 - IVECO CC80E18 Indcar Mago - Z-2157-BS - Tortosa (Msegura)

HIFE 2008 - IVECO CC80E21FP Indcar Mago 2 - 4823 BMW - Tortosa  (Msegura)

HILLSA 401 - Iveco A70C17 Indcar Wing Urbano - 0804 HNN - Gelida

Moventis 2244 (Sarbus) - Iveco A65C17 Indcar Wing Urbano - 6754 FCK – Av. Vallcarca, BCN

Plana 878 - Iveco A65C15 Indcar Wing Urbano - 7232 CXK - Reus


dijous, 13 de febrer del 2020

Locomotores industrials i de ferrocarrils secundaris de la península Ibèrica (IV).

També si incloent, els vehicles motors de les empreses constructores, de les de manteniment d'infraestructures i les preservades en museus i col·leccions.

E - CIFVM - Centro de Iniciativas Ferroviarias Vapor Madrid


Rodament:  B
Construida l’any: 1972  
Ampla via: 1000   mm.
Potencia: 66,19  kW
Motor: DEUTZ  F6  912
Tara: 14 tm.
Tipus:  Diesel mecanica
Model:   DFL 90/1.5
Constructor:   DIEMA (Diepholz Maschinenfabrik F. Schöttler)
Nota: ex Cementos Portland Valderrivas




Rodament:  B
Construida l’any: 1950
Ampla via: 600  mm.
Potencia:    kW
Tipus:  Diesel mecanica
Model:   DS 12
Numero fabrica: 1400
Constructor:   DIEMA (Diepholz Maschinenfabrik F. Schöttler)
Nota: ex Fabrica de ladrillos «ENAGA», ja no esta en el museu de CIFVM.


Rodament:  B
Construïda l’any: 1956  
Ampla via: 1000  mm.
Motor: Barreiros
Velocitat maxima: 20 km/h
Tipus:  Diesel-hidraulica
Numero fabrica: 25632  
Constructor:  Orenstein & Koppel 
Nota: ex Solvay

Arganda


Numero:1  
Rodament: 0-3-0WT
Construïda l’any: 1925  
Ampla via: 1000 mm.
Potencia: 67,11 kW
Tara: 8,9 tm.
Tipus:  Vapor
Numero de fabrica: 20605
Constructor:  Henschel & Sohn
Nota: ex Cons. Internacional (TLC 3)

Fergrupo - Construções e Técnicas Ferroviárias, S.A. (COMSA – Portugal)

030

Matricula UIC: 93 94 2000-030-8
Numeració COMSA: 51-LOA-9000
Rodament:  A1A-A1A
Unitats posades en servei: 1
Any posada en servei: 2000
Construïda l’any:  1948
Ampla via: 1668 mm.
Potencia: 1.335  kW
Longitud entre topalls: 16.988 mm
Tara: 111 tm.
Motor: 1 x ALCO 244
Generador CC:  General Electric 5 GT 564 - B1
Motors tracció: 4 X General Electric 5 GE 752-A1
Tipus:   RSC-2
Numero de fabrica:  75878
Constructor: ALCO (American Locomotive Company)
Nota: ex 1507 CP

JOP Gijon – Junta obras Puerto Gijón – El Musel (Autoridad Portuaria de Gijón-Musel).

JOPG -5 

Rodament:  Bo’Bo’
Unitats posades en servei: 3
Numeració: 3, 4 i 5
Any posada en servei: 1976, 1977 i 1978
Ampla via: 1668 mm.
Potencia:  783,31  kW
Longitud entre topalls: 11.329 mm
Tara: 64  tm.
Motor:  Caterpillar D398B
Generador: GE 5GT-601 c1   
Motors tracció: 4 X  5GE 761 
Tipus: Diesel-electrica  
Numero de fabrica:  1175, 1176 i 1177
Model: U10B
Constructor:  B&W/GE
Nota:  actualment propietat de Logirail

JOPG-9


Rodament:  0-3-0 T
Unitats posades en servei: 3
Numeració: 8, 9 i 10
Construïda l’any:  1930
Ampla via: 1672 mm.
Tipus tracció:  Vapor
Numero de fabrica: 408, 574 i 575
Constructor:  B&W
Nota:  actualment en ASVAFER

diumenge, 9 de febrer del 2020

Autobusos i autocars de Catalunya (LI)

Autocars i autobusos de diverses companyies.

 Dura 7080 KPF - Scania Noge Touring Gold – Cambrils-Odèn.

 Moventis 206 (TCC-Authosa) - MAN 11.180 Hispano VOV - T-6934-AD 
- Vilafranca del Penedes (J Pretel).

 Moventis 2416 (Sarbus) - Mercedes Benz WDB 906 Evobus Sprinter City
 - 8366 KGX - St. Cugat del Valles.

 Sagalés 301 - Mercedes Benz 815D Unvi Cidade I - 7594 BYS
 - Pl. de la República, BCN

 Sagalés 350 - Scania L94UB 6x2 LB300 Omnilink - Noge Touring Intercity 
– 8490 CFW - Montcada i Reixac.

 Sagalés 452 - Mercedes Benz O815 Vario Indcar Wing Urban - 2278 DDG
 - Mollet del Vallès.


 Sagalés 617 (Barcelona Bus) - Iveco A65C18 Unvi Cidade I - 5206 FZX 
- St. Cebrià de Vallalta.

 Sagalés 680 - Iveco A65C18 Carbus Bertiz Urbano - 7536 GPL
 - Caldes de Montbui.

 Sagalés 729 - Iveco Irisbus Irizar i6 - 1565 HPS - Montcada i Reixac.

 Sagalés 1088 - Scania Cygnus - 5264 KXD - Psg. Sant Joan, BCN.

divendres, 7 de febrer del 2020

Locomotores industrials i de ferrocarrils secundaris de la península Ibèrica (III)

Ensidesa > Aceralia > Arcelor Mittal

Aceralia - 2135


Sèrie: 2100
Rodament: Co'Co'
Unitats posades en servei: 6
Numeració: 2135, 2146, 2148, 2153, 2158 i 2168
Any posada en servei: 1998
Any retirada de servei: 2002
Ampla via: 1668 mm.
Potencia: 1250 kW
Esforç de tracció: 189 kN
Tipus: Dièsel-elèctrica
Model: DL-500-S
Constructor: ALCO/ SECN/Euskalduna

UNINSA – D1


Sèrie: D
Rodament: B
Unitats posades en servei: 1
Numeració: 1
Any posada en servei: 1960
Any retirada de servei: 2002
Ampla via: 1668 mm.
Tipus: Dièsel-mecànica
Numero fabrica: 2243
Constructor: Schoema
Preservada: Museo del FC de Asturias, Gijon.

UNINSA – D2


Sèrie: D
Rodament: B
Unitats posades en servei: 1
Numeració: 2
Any posada en servei: 1971
Any retirada de servei: 1996
Ampla via: 1668 mm.
Tipus: Dièsel-elèctrica
Numero fabrica: 3972
Constructor: English Electric
En servei: Puerto seco azurarera Henares

La Minero Siderúrgica de Ponferrada (MSP) - Coto Minero Cantábrico (CMC) - Línea del Ponferrada-Villablino (PV)

MSP - 1005


Sèrie: 1000 (ex 1300)
Rodament: Co'Co'
Unitats posades en servei: 4
Numeració: 1005, 1006, 1007 i 1008
Any posada en servei: 1996
Any retirada de servei: 2017
Ampla via: 1000 mm.
Potencia: 1020 kW
Esforç de tracció: 193 kN
Tipus: Dièsel-elèctrica
Model: DL-535-T i DL-535-S
Constructor: Alco / Euskalduna

Ferrocarril de Tajuña S.A

FT – 1026


Sèrie: 1400
Rodament: Bo'Bo'
Unitats posades en servei: 5
Numeració: 1401 a 1405
Any posada en servei: 1974
Any retirada de servei: 2000
Ampla via: 1000 mm.
Potencia: 802 kW
Tipus: Dièsel-elèctrica
Model: U11B
Constructor: GE / Babcock & Wilcox
Comprades per: FEVE

FT – s/n


Rodament: Ao'Ao' / 2X2
Unitats posades en servei: 1
Numeració: 1401 a 1405
Any posada en servei: 1995
Any retirada de servei: 2000
Ampla via: 1000 mm.
Motor: Cummins NT-855-C400
Potencia: 320 kW
Tipus: Dièsel-hidràulica
Model: 400
Constructor: Trackmobile
Nota: Vehicle Bi-vial.


Hunosa - Hulleras del Norte SA

Santa Barbara


Tipus: locomotora a vapor.
Rodament: 030T
Any de posada en servei: 1907
Amplada via: 750 mm
Numero fabrica: 1134
Constructor: Jung
Preservada: Museo del FC de Asturias, Gijon.

Riosa


Tipus: locomotora a vapor.
Rodament: 030T
Any de posada en servei: 1924
Amplada via: 1432 mm
Numero fabrica: 1134
Constructor: HSP
Nota: Preservada Mieres (Lavadero de El Batán).

Patentes Talgo (Tren Articulado Ligero Goicoechea Orio)

L-9022 (TRAV-CA)

D.P.Lazuna

Sèrie: 130
Nom: "Virgen del Buen Camino"
Matricula UIC: 95.71.0.130.901-2
Rodament: Bo'Bo'
Unitats construïdes: 1
Any de posada en servei: 2005
Any de retirada servei: 2012
Ampla via: 1435/1668 mm
Longitud entre topalls: 19.400 mm
Tara: 72 tm.
Numero motors: 4
Potencia: 3200 kW
Esforç de tracció: 160 kN
Tensió: 3 kV DC / 25 kV 50 Hz
Velocitat màxima: 260 km/hora
Nota: unitat prototip
Constructor: Talgo – Ingeteam