dilluns, 31 de març del 2014

Visita als tallers de ARMF

ARMF - Associació per a la Reconstrucció i Posta en Servei de Material Ferroviari Històric. 


Aquest cap de setmana passat, durant la visita als tallers de ARMF, vaig poder constatar que la reconstrucció de la locomotora "MATARO", va molt avançada i aviat la tornarem veure funcionar.








dimarts, 25 de març del 2014

MNACTEC Terrassa - Pulsoreactor Casanova

L'enginyer Ramon Casanova i Danés va presentar un pulsoreactor en l'any 1917, que va denominar "Motor de explosión para toda clase de vehículos". 

Sr. Ramon Casanova i Danés
Un pulsoreactor, és un motor senzill, en que no més hi ha una part mòbil, que correspon a les vàlvules d'entrada de combustible, i que el seu funcionament no és continu, d'aquí el seu nom.

En l'any 1913 Ramon Casanova inicia els treballs d'aquests motors, pensant en les turbines de gas, en construeix una inicial que funcionava amb acetilé, però els resultats no van ser positius, va continuar amb els treballs i fins a construir el seu motor, (que va resultar molt similar al utilitzat per els alemanys en la seva bomba voladora V-1).

Encara que no va aconseguir mai la velocitat de funcionament idònia, el va patentar en l'any 1917.


Maqueta Pulsoreactor Casanova, MNACTEC Terrassa

dilluns, 24 de març del 2014

TPG - Troleibús BGT-25

Transports publics genevois.

Aquesta sèrie de vehicles va ser posada en servei el maig de 1987, revisada i modernitzada en els anys 1997-1998 i esta a punt de ser retirada del servei. 


Característiques tècniques: 

Sèrie: 34
Tipus: Troleibús articulat.
Model: BGT-25
Numeració: 681 a 700
Unitats en servei: 18
Any de posada en servei: 1987-1988 
Longitud del vehicle: 17,950 m. 
Amplada del vehicle: 2,50 m. 
Alçada del vehicle: 3,20 m. 
Tara: 17,3 tm. 
Pes màxim: 28 tm. 
Motors elèctrics: 4 X ABB EBO 2030H 
Potència: 200 kW
Motor auxiliar (GMA) Gasolina: 1 X Alfa-Romeo
Potencia GMA: 35 kW 
Seients: 44 +1 
Passatger dempeus: 107 
Total de places: 152 
Fabricant: NAW/ Hess/ BBC
Equips: So anunci d'atura.







divendres, 21 de març del 2014

TPG - Troleibús GT-560

Transports publics genevois.

Aquesta sèrie de vehicles va ser posada en servei el maig de 1982 i esta a punt de ser retirada del servei.


Característiques tècniques:

Tipus: Troleibús articulat.
Sèrie: 33
Model: GT-560
Numeració: 651 a 674
Any de posada en servei: 1982-1983
Longitud del vehicle: 17,80 m.
Amplada del vehicle: 2,50 m.
Alçada del vehicle: 3,10 m.
Tara: 16,6 tm.
Pes màxim: 28 tm.
Motors elèctrics: 4 X ABB EBO 2030H
Potència: 200 kW
Motor auxiliar (GMA) Gasolina: 1 X VW
Potencia GMA: 35 kW
Seients: 44 +1
passatger dempeus: 100
Total de places: 145
Fabricant: Saurer/ Hess/ BBC

Equips: So anunci d'atura.




Renfe "Civia"

Diferent altura dels topalls de les unitats "Civia" 463 i 465.

Estació de França, Barcelona

diumenge, 16 de març del 2014

Renfe ETR 490 "Alaris"

Estació de França, Barcelona

La sèrie 490, també coneguda com la 490 ETR, és una unitat de tren múltiple basculant de la família "Pendolino".

Amb la creació del servei Alaris, les unitats ETR 490 s'han utilitzat en aquest servei. 

Van ser destinades a un servei pel qual no anaven a necessitar el sistema de basculació ni una velocitat de 220km/h, ja que totes les unitats cobrien el trajecte Madrid-València (Castelló), en un nou servei anomenat Alaris.

El dia 13 d'agost de 2013 la sèrie 490 va ser retira del servei, en detectar fissures en els vogies produïdes per la fatiga del material.


Estació de França, Barcelona
Estació de Tarragona

Característiques tècniques:

Sèrie: 490
Rodament: 1AoAo1+2'2'+1AoAo1
Composició: Mc+R+Mc
Tipus: EMU-3
Unitats en servei: 0 
Unitat construïdes: 10
Numeració: 490-001-5 a 490-010-6
Any de construcció: 1998 i 1999
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 3 Kv (CC) 
Potencia: 1950 kW
Esforç de tracció: 130 kN
Motor: 4 X 510 kW 
Longitud entre topalls: 794.000 mm
Pes: 159 tm
Velocitat: 220 km/h
Seients 1ª (Preferente) classe: 37
Seients 2ª (Turista) classe: 124
Seients PRM: 1 
Fabricades per: Alstom, Fiat Ferroviaria


Estació del Nord, Valencia





dimecres, 12 de març del 2014

SBB - Locomotora Ee 934

Les locomotores Ee 934, antiga sèrie Ee 3/3 IV  van ser dissenyades per ser utilitzats en les estacions frontereres, per aquest motiu son multi-corrent.

Les Ee 934 es troben a les estacions frontereres amb França i Itàlia, en ús principalment en l'estació de Ginebra.

Han realitzat algun servei regular de passatgers entre Ginebra i La Plaine.
 
Ee 934-554-7, Reserve Gèneve-Sècheron
Característiques tècniques:

Sèrie: Ee 934
Antiga sèrie: Ee 3/3 IV
Rodament: C
Unitats en servei: 7
Unitat construïdes: 10
Numeració: 934-551-3 a 934-560-4
Numeració antiga: 16551 a 16560
Any de construcció: 1962/1963  
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 15 kV 16,7 Hz (CA)
              25 kV 50 Hz (CA)
                3 kV (CC)
              1,5 kV (CC)
Potencia: 390 kW
Esforç de tracció: 118 kN
Longitud entre topalls: 10.020 mm
Pes: 48 tm
Velocitat: 60 km/h
Fabricades per: SLM, SAAS 

dimarts, 11 de març del 2014

Torredembarra, un matí de "cacera" fotogràfica.

Renfe Media Distancia 449, Estació de Torredembarra
Al nord del poble de Torredembarra entre platja dels Muntanyans i la via del tren queda una zona preservada de aiguamolls, (10-03-2014).

Renfe LD S-130 Alvia
Renfe LD 252 + Talgo Altaria
Renfe Media Distancia 448
Renfe Media Distancia 470
Renfe Mercancias 253
Renfe Mercancias 333.3



dimarts, 4 de març del 2014

Historia de un viejo informático


Aquest enllaç ens porta a una visió personal de l'informàtica d'una persona que la viscut des de el inicis, be jo l'he viscuda des de una mica abans (1967 a 2012).

IBM 1401
Per tots aquells que heu viscut l'informàtica des de els inicis o per aquell mes joves esteu interessat per l'historia de la informàtica.

SNCF - Automotors X 73500.

La sèrie X 73500 esta formada per automotors dièsel, de la família Alstom Coradia A TER d'un sol cotxe.

Aquestes unitats formen la sèrie  641 dels DB i algunes unitats també son utilitzades pel CFL.

Estació d'Houlgate
Característiques tècniques:

Sèrie:  X 73500
Rodament:  B'B'
Composició: Mc
Tipus: DMU-1
Unitat construïdes : 286
Any de construcció:  1999 a 2004
Amplada carril:   1435 mm
Tracció:  Diesel hidràulica
Longitud entre topalls: 28.900 mm
Pes:  50 tm
Potencia:  514 kW
Motor:  2 X MAN D 2886 LUH 21
Transmissió:  Voigt
Velocitat:  140 km/h
Seients segona classe:  64
Fabricades per:  Alstom, De Diétrich i LHB

Nota: Màxim unitats acoblades 3.

Estació d'Houlgate
Houlgate
Houlgate
Houlgate
Estació Forges-les-Eaux