divendres, 31 de maig del 2013

Sistemes mecànics de mobilitat - Escales mecàniques i ascensors - L'Hospitalet del Llobregat (I).

La ciutat de L'Hospitalet, està situada a la plana litoral i pertany a la comarca del Barcelonès, entre els municipis de Barcelona, Esplugues, Cornellà i el Prat, i al marge esquerre del riu Llobregat, orogràicament es majoritàriament plana.


Conjunt de Can Serra

Can Serra, està dins del districte V. Limita amb el barri del Centre al sud, amb Sanfeliu a l'oest, amb Pubilla Casas i el municipi d'Esplugues de Llobregat al nord i amb la Florida a l'est. És una de les zones de l'Hospitalet de Llobregat més elevades respecte al nivell del mar.

1er tram, situat en la zona peatonal de la Avinguda de Can Serra. 
2 Escales mecàniques, una en cada sentit de la marxa.

2º tram, situat en la zona peatonal de la Avinguda de Can Serra.
2 Escales mecàniques, una en cada sentit de la marxa.

1er i 2º tram d'escales mecàniques
3er tram, situat en la zona peatonal de la Avinguda de Can Serra.
2 Escales mecàniques, una en cada sentit de la marxa.
1 Ascensor, capacitat 8 persones, 630 Kg., desnivell salvat de 3,5 m.

3er tram d'escales mecàniques i ascensor.
4ªr tram, situat en la zona peatonal de la Avinguda de Can Serra.
1 Escala mecànica, en sentit ascendent.

5e tram, situat en la zona peatonal de la Avinguda de Can Serra.
1 Escala mecànica, en sentit ascendent.
4ar i 5e tram d'escales mecàniques.
Desnivell total salvat per aquest conjunt: 22,5 m.

6e tram, uneix la Avinguda de Can Serra, zona viaria amb la zona peatonal del mateix passeig.
1 Escala mecànica, en sentit ascendent.
Desnivell salvat: 6 m.

6e tram d'escales mecàniques.
Ascensor a la passarel·la Estació ADIF L’Hospitalet

Aquet ascensor comunica la Rambla de Just Oliveras amb la part superior de la passarel·la.
Capacitat: 13 persones.
Carga màxima: 1000 kg.
Desnivell Salvat: 6,4 m.

Ascensor a la pasarel.la estació ADIF L'Hospitalet.
Escales mecàniques del Pont de la Torrassa.

Aquestes escales donen servei a l’estació de Santa Eulalia de la L-1 del TMB i el accés a la passarel·la sobre les vies de ADIF que comunica l’Avinguda del Metro amb la Ronda de la Vila.
4 escales mecàniques, dos en cada sentit de la marxa.
Desnivell Salvat: 10 m.

Escales mecàniques Pont de la Torrassa.

dilluns, 27 de maig del 2013

SEMITAN - Societe d'Economie Mixte des Transports en comun d'Agglomeration Nantaise

La ciutat de Nantes situada a la vora del riu Loira, és  capital del departament de Loira Atlàntic i de la regió País del Loira. Travessen l'àrea de Nantes els rius Loira, Erdre, Sèvre Nantaise, Chézine i Cens.

La ciutat es diu Naunnt en galó (britorrománic) i Naoned en bretó. 

Nantes va ser la ciutat pionera dels tramvies a França. Nantes va ser la primera ciutat francesa per reactivar una línia de tramvia modern en l’any 1985.

Una avantatge d’aquesta ciutat pels que viatgem amb “caravana” es el disposar d’una parada de tramvia, Morrhrommière-Petit Port, a la porta del càmping municipal.

La xarxa de tramvies de la ciutat de Nantes, amb les línies 1, 2 i 3 te aproximadament 42 quilòmetres de via. Els tramvies estan equipats amb pis baix per a l’accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda. 


Flota de tramvies:


46 unitats Alsthom TSF


33 unitats ADtranz/Bombardier Incentro

8 unitats CAF Urbos (2013)

dijous, 23 de maig del 2013

RENFE 447 – Rodalies de Catalunya


La sèrie 447 juntament amb la sèrie 446, son un grup d’ unitats automotores derivades del prototipus 445 dels anys 80. 


El disseny es similar entre les dos series, però la 447 es mes potent. Algunes de les unitats destinades a Catalunya han estat modifiques internament per donar un servei mes confortable en la ruta a Puigcerdà/La Tor de Querol. 

La seva distribució geogràfica es: Catalunya, País Basc, País Valencia, Comunitat de Madrid, Cantabrià i Castella Lleó. 

Pel numero de cada unitat, es pren com a referència la numeració del cotxe remolc intermedi, el cotxes motors van amb la numeració correlativa i amb una lletra M de color blanc. 


Característiques tècniques: 

Sèrie: 447 
Rodament Composició: Bo’Bo’ + 2’2’ + Bo’Bo’
Tipus: EMU-3
Unitat construïdes: 183 
Unitats en servei: 181
Numeració: 447-001-9 a 447-141-3 (1er lot)
                447-143-9 a 447-233-8 (2º lot)
                447-235-3 a 447-273-4 (3er lot) 
                447-275-9 a 447-365-8 (4ª lot) 
Any de construcció: 1992 a 2001
Amplada carril: 1668 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 3000 V= 
Potencia: 2400 kW 
Esforç de tracció: 230 kN 
Motor: 4 motors Siemens per cotxe-motor ITB2220-oJA03 
Longitud entre topalls: 75.993 mm 
Pes: 162,5 tm 
Velocitat: 120 km/h
Sistema seguritat: ASFA 
Seients 2ª classe: 234 passatgers
Capacitat: 702 passatgers 
Fabricades per: CAF, Alstom, Siemens, BBC i Adtranz 








divendres, 17 de maig del 2013

Sistemes mecànics de mobilitat - Ascensor inclinat, escales i rampes mecàniques – Santa Coloma de Gramanet (II)

El municipi de Santa Coloma de Gramanet està definit per la seva particular topografia: part situat en la plana fluvial del Riu Besos, un altre part situada en una plana intermitja i per últim als barris situats a la vesant de la Serra de Sant Mateu amb grans desnivells. 


Aquest ajuntament va decidir realitzar una sèrie de itineraris mecanitzats per accedir als barris de Singuerlin, Fondo, Llatí, Les Oliveres, Santa Rosa, Raval Guinardera, Can Franquesa i Riera Alta. 

Ascensor inclinat Can Franquesa 


Situat al Barri de Can Franquesa.
Connecta el carrer de Còrdova amb el carrer de Menorca i que és situat a la cruïlla d’aquestes vies amb el carrer de Formentera. 
Desnivell salvat : 33 metres. 
Parades intermèdies: 1 
Capacitat: 25 passatgers 
Carga màxima: 1.875 kg. 
Cable tractor: 6 x—mm 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores
Inaugurat el: 28 de gener de 2011. 

Escala mecànica Plaça de la Mediterrània 


Integrada en la plaça, comunica la Rambla del Fondo amb la Plaça de la Mediterrània. 
1 tram d’ escala mecànica. 
Desnivell salvat d’ 6 metres.
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores.
En funcionament des de maig de 2006.

Escales mecàniques Jardins d’11 de Novembre 


Situades en els Jardins del Onze de Novembre, comuniquen els carrers de Pep Ventura i la Carretera de la Font de l’Alzina.
2 trams d’ escales mecàniques. 
Desnivell salvat d’ 11 metres. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
En funcionament des de maig de 2007.

Rampes mecàniques Carrer de Verdi 


Per poder integrar les rampes mecàniques en aquest carrer d’un amplada de 8 metres aproximadament, es va efectuar una actuació urbanística consistent en la creació d’un itinerari amb plataforma única amb preferència per vianants.
Comuniquen els carrers de Roma i de Perú. 
2 rampes mecàniques. 
Desnivell salvat d’ 11,40 metres. 
Pendent aproximada: 18%. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
En funcionament des de juliol de 2007. 

Escala mecànica Carrer d’Àngel Prats 


1 escala mecànica. 
Desnivell salvat d’ 7 metres.
Comunica els carrers d’Àngel Prats i el carrer Sants.
Inaugurada al mes de juliol de 2007. 

Escales mecàniques Carrer Bruc 


Comuniquen els carrers de Mas Marí i Carrer Pirineu / Carrer Sant Pascual. 
2 trams d’ escales mecàniques. 
Desnivell salvat d’ 9 metres. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
En funcionament des de setembre de 2007. 

Escales del Carrer de Gènova 


Comuniquen els carrer de Florència i la part alta del carrer Gènova. 
2 trams d’ escales mecàniques. 
Desnivell salvat d’ 12.50 metres. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
En funcionament des de desembre de 2007. 

Escales del Carrer d’Alps 


Situades en el Carrer d’Alps, comuniquen la cruïlla dels els carrer de Florència i Wilson amb el carrer de Josep Serrano.
2 trams d’ escales mecàniques. 
Desnivell salvat d’ 7.50 metres. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
En funcionament des de desembre de 2007.

Rampes mecàniques del carrer de l’Aragó 


Per poder integrar les rampes mecàniques en aquest carrer d’un amplada de 10 metres aproximadament, es va efectuar una actuació urbanística consistent en la creació d’un itinerari amb preferència per vianants sobre una plataforma única. 
Comuniquen l’Avinguda Ramon Berenguer i el carrer Galícia. 
2 rampes mecàniques. 
Desnivell salvat d’ 13,40 metres. 
Pendent aproximada: 18%. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
En funcionament des de novembre de 2007.

Escales mecàniques Plaça Sagrada Família. 


Comuniquen la plaça Sagrada Família amb els encreuament dels carrer Singuerlín i l’Avinguda Catalunya. 
A la plaça Sagrada Família existeix els accessos a l’estació Singuerlín de la línia L9 de TMB, igualment en aquesta placa esta ubicada la Biblioteca Singuerlín – Salvador Cabré. 
2 trams d’ escales mecàniques. 
Desnivell salvat d' 5,5 metres. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
En funcionament des de l’any 2011.

Escales mecàniques Carrer Juli Garreta 



Situades en el Barri Les Oliveres, comuniquen els carrers Juli Garreta i Ctra. Font de l’Alzina. 
5 trams d’escales mecàniques.
Desnivell salvat d’ 22 metres. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
Inaugurades el mes de juliol de l’any 2008. 

Conjunt Singuerlin 

Aquest conjunt esta constituït per rampes i escales mecàniques. 
Situat en el Barri Singuerlin a prop de la sortida del metro l’ estació de Can Zam.
Uneixen la Crta. de la Roca amb el Carrer Mallorca.
Posat en servei entre l’any 2008 i al mes de febrer 2009. 

Primer grup uneix la Crta. de la Roca amb la Crta. de la Font d’Alzina 


1 Rampa mecànica.
2 escales mecàniques.
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores.
Desnivell Salvat d’ 17,2 metres. 

Segon grup uneix la Crta. de la Font d’Alzina amb Carrer de Sants – Carrer de Montseny. 


2 escales mecàniques.
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores.
Desnivell Salvat d’ 26,3 metres. 

Tercer grup uneix el Carrer de Sants – Carrer de Montseny amb el Carrer de Tarragona. 


2 escales mecàniques.
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores.
Desnivell Salvat d’ 29,9 metres.

Quart grup uneix la intersecció dels Carrer de Issac Albeniz i el Carrer Montseny amb la intersecció del Carrer de Mallorca amb el Carrer Cordoba. 



4 escales mecàniques.
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores.
Desnivell Salvat d’ 24,1 metres.

Rampes mecàniques del Carrer Monturiol 


Situades en el Barri Santa Rosa.
Aquestes rampes mecàniques situades al costat del poliesportiu, uneixen es carrers Monturiol amb el carrer Roger de Llúria. 
2 rampes mecàniques. 
Desnivell Salvat d’ 17,7 metres. 
Constructor: ThyssenKrupp Elevadores 
En funcionament des de febrer 2009. 

Centre de Control 


L’empresa Thyssenkrupp, adjudicatària del manteniment de tota la xarxa d’elements mecànics va posar en marxa al maig de 2008 el Centre de Control i Telecomandament. La instal·lació d’una xarxa corporativa de fibra òptica i antenes WiMAX, permet al Centre de Control, mitjançant un sistema de vídeo vigilància, telecomandar i vigilar totes aquestes infraestructures. 

El Centre de Control funciona els 365 dies de l’any, durant 16 hores diàries, l’horari de funcionament del parc d’escales i rampes mecàniques de la ciutat i està connectat amb Policia Local.

dimarts, 14 de maig del 2013

FGC – Cremallera de Montserrat - Unitat de tren elèctric, AM.

La setmana passada varem anar a caminar a la muntanya de Montserrat, aparcarem el cotxe al aparcament de l’estació de Monistrol Vila, i agafaren el cremallera. 


¡Quina desil·lusió!.
Algun “burròcrata d’oficina” ens a pres els magnífics seients que les unitats automotors de la sèrie AM tenien al davant, al costat de la cabina del maquinista. Fa un any encara es podia gaudir de les magnifiques vistes que proporcionaven.
¡Una pena!.

Disseny original Stadler GTW 2/6,
dels automotors AM.
Frontal interior abans de la reforma. (TRENSCAT, Bernat Borras)
Frontal interior desprès de la reforma, (9-05-2013)

dissabte, 11 de maig del 2013

El Transpirenaic: De Barcelona a la Tour de Querol en Tren.





Aquest dies, a l’antiga fabrica Fabra i Coats  "Can Fabra” del barri de Sant Andreu, l’associació: Agrupament Ferroviari de Barcelona i realitza una exposició de fotos, objectes ferroviaris, simuladors i maquetes.

Molt bona col·lecció de fotos. Fotos de totes les estacions de la línia del Transpirenaic. 

Maqueta escala “N”.




divendres, 10 de maig del 2013

Renfe Integria 319.2

Renfe Integria 319-219-2 "Retales", Sant Andreu Comtal 26/04/2013
Aquesta maquina de Renfe Integria es una de les dos ultimes “Retales” que es conserven, les dues d’aquesta divisió de Renfe. 

Les 319.2, provenen de la primera transformació de locomotores de la sèrie 1900, el disseny de la nova carrosseria va realitzada per MACOSA.

dilluns, 6 de maig del 2013

SBB Ae 610 (Ae 6/6) – Ferrocarrils Federals Suissos.

En l’any 1949 la Companyia del Ferrocarrils Federal Suissos (SBB) va concloure que necessitava una locomotora més potent que les que existien fins aquell moment i va decidir el desenvolupar una nova locomotora, que havia de ser capaç de tirar d'un tren de la 600 tones, en les rampes de 26 ‰ (gradient) de la línia de Sant Gotard, a una velocitat de 75 km/h. 

La primera locomotora prototip, amb el número 11401, va ser entregada l’any 1952. 

El Ae 6/6 és coneguda "Kantonslokomotive", ja que les primeres 25 locomotores van ser bategades amb els noms dels cantons suissos, portaven l'escut d'armes del cantó al laterals de la locomotora i una ratlla plantejat cromada en cada costat i tres ratlles plantejades cromades a cada extrem amb la bandera de Suïssa al front. 
Les altres 95 locomotores van rebre els noms de les capitals dels cantons suïssos, pobles i ciutats rellevants, però ja sense els adorns cromats. 
Totes les locomotores van ser pintades originalment en la lliurea verda. Desprès, aproximadament la meitat estan pintades de vermell i una part de la flota s'han pintat a la lliurea SBB Cargo i tots els ornaments cromats van estar eliminats. 

Aquestes locomotores van ser renumerades com la classe 610 d'acord amb l'actual esquema de numeració suís. 

Ae 6/6 11504 "Le Locle", Estació Martigny, Juny 2008
Característiques tècniques: 

Sèrie: Ae 610
Antiga Sèrie: Ae 6/6
Rodament: Co’Co’ 
Unitats en servei: 0 
Unitat construïdes: 120
Numeració: 610-000-2 a 610-119-0
Antiga numeració: 11401 a 11520 
Any de construcció: 1951 i 1955 a 1956
Retirades L’any: 1 de gener de 2103 
Amplada carril: 1435 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 15 kV 16 2/3 hZ 
Potencia: 4.300 kW 
Esforç de tracció: 392 kN 
Longitud entre topalls: 18.400 mm
Pes: 120 tm 
Velocitat: 125 km/h 
Fabricades per: SLM, BBC i MFO