divendres, 23 de març del 2018

Algunes imatges ferroviàries de França (II).

SNCF - Société Nationale des Chemins de fer Français.
PLM - Compagnie París-Lyon-Mediterráneo.
PO - Compagnie Paris-Orleans
Cité du train - Musée français du chemin de fer

SNCF – (A1A)(A1A)-68010, dipòsit de Chalindrey.
Postal
SNCF - Y-8134, BB-66488, CC-72012, (A1A)(A1A)-68010, dipòsit de Chalindrey.
Postal
SNCF - CC-72138, Chalimdrey.
Postal
SNCF - CC-68000, Gorges de la Miouze. 
Postal
SNCF – BB+BB- 67400, viaducte de Chapeaurox.
Postal
SNCF - BB-63702, Estació La Grasse.
Postal
SNCF - Estació de Cannes, CCM 220C119 "Coupe-vent" (1908).
Postal
SNCF - Estacio Pacy-sur-Eure, LB 120T121, (1906).
Postal
SNCF (exPLM) 161BE3, Cité du train, Mulhouse.
Postal
SNCF (exPO) ZR-1, Cité du train, Mulhouse.
Postal

dimarts, 20 de març del 2018

Algunes Locomotores a vapor de SNCF.

SNCF - Société Nationale des Chemins de fer Français.
VVT – Vapeur Val-de-Travers
Verein 241-A-65
Cite du Train - Musée français du chemin de fer, Mulhouse.

Locomotora 241A65

Aquesta locomotora, enorme prové d'una sèrie de 90 locomotores, construïdes entre els anys 1926 i 1933 per Fives-Lille i SFCM (Grafenstanden, Alsace).
Aquesta sèrie va ser repartida entre les companyies EST, 41 locomotores i 49 per la companyia ESTAT.

La 241A65 ha rodat per la xarxa SNCF fins al juliol de l'any 1965.
Després, gràcies a Senyor Armin Glaser, aquesta màquina, va escapar del seu desballestament i va ser portada a Suïssa en l'any 1968. En l'any 1979, aquesta locomotora va ser renovada exteriorment en el dipòsit de Zuric i a continuació va ser exposada al Museu dels transports de Lucerna.
En l'any 1982, la casa Oswald Steam de Samstagern, adquireix aquesta locomotora i la guarda fins a la seva arribada al VVT en l'any 1989.
En l'any 1996,és finalment Senyor Urs Wettstein, qui adquireix aquesta locomotora i li farà passar una revisió general en els tallers de Meiningen a Alemanya.
Des de l'any 2000, aquesta locomotora té la seva seu a Burgdorf.
L'any 2003, el Sr. Wettstein va oferir aquesta locomotora a l'associació «Verein 241-A-65».

V241 (exSNCF) - 241 A 65 Mountain 1931, Grandvaux (CH)
Característiques tècniques:

Locomotora tipus «Mountain»
Sèrie: 241 A
Rodament: 2-4-1.
Unitats construïdes: 90
Any de construcció: 1931
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor
Combustible: Carbó
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 25.960 mm
Pes: 126 tm
Potencia: 2060 kW
Esforç de tracció: 17,6 kN
Velocitat: 110 km/h
Construïda per: Fives-Lille
Numero fabrica: 4714

Tender tipus: 35A.
Rodament: (2+2)(2+2)
Pes: 30 tm
Capacitat carbó: 9 tm
Capacitat d'aigua: 35 m³

Locomotora 231E22 – exNORD 31192

La Companyia NORD, en l'any 1932 va convocar un concurs per modificar antigues locomotores «Pacific» de la sèrie 4900, per augmentar la seva potencia, el guanyador va ser el disseny de Sr. André Chapelon.

A part de la transformació d'antigues locomotores, noves sèries van ser construïdes.
Aquesta locomotora forma part dels fons de la Cite du Train.

SNCF (exNord)  2-3-1 31192 Pacific-Chapelon 1936, Mulhouse
Característiques tècniques:

Locomotora tipus «Pacific-Chapelon»
Sèrie: 231E
Rodament: 2-3-1 (UIC: 2'D1 'h4v)
Unitats construïdes: 48
Any de construcció: 1936
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor «Compound»
Combustible: Carbó
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 13.700 mm
Pes: 93,3 tm
Potencia: 2240 kW
Esforç de tracció: 152 kN
Velocitat: 130 km/h
Construïda per: ANF al Blanc-Misseron

Tender tipus: R32
Rodament: (2+2)(2+2)
Pes: 32,3 tm
Capacitat carbó: 9,2 tm
Capacitat d'aigua: 38,56 m³

Locomotora 242 U1 «La Divine»

Aquesta locomotora hauria d'haver estat la 2-232R4, ja que formava part d'un lot de vuit màquines estudiades per la Northern Railway Company en l'any 1935 i van ser encarregades a l'OCEM. El projecte es va retardar pels esdeveniments de la II G.M. Així, que només es van lliurar set locomotores entre els anys 1940 i 1941: 2-232R1 a 2-232R3 i 2-232S1 a 2-232S4.
Els tallers de la SACM, situat Ostwald, no van poder acabar 2-232R4 perquè la construcció va quedar interrompuda en l'any 1938, per l'annexió alemanya d'Alsàcia. Després de l'alliberament, la companyia Corpet-Louvet situada a la Courneuve, es va comprometre a completar la construcció modificant la distribució del tipus "Dabeg", a una distribució del tipus "Walschaerts".

Aquesta locomotora forma part dels fons de la Cite du Train.

SNCF (exNord) - 232 U1 Hudson 1938 La Divine, Mulhouse
Característiques tècniques:

Locomotora tipus «Hudson»
Sèrie: 2-232
Rodament: 2-3-2 (UIC: 2'D2 'h4v)
Unitats construïdes: 1
Any de construcció: 1949
Retirada de servei l'any: 1961
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor «Compound»
Combustible: Carbó
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 15.705 mm
Pes: 129 tm
Potencia: 2429 kW
Esforç de tracció: 209 kN
Velocitat: 140 km/h
Construïda per: SACM / Corpet-Louvet

Tender tipus: R37
Rodament: (2+2)(2+2)
Pes: 36,9 tm
Capacitat carbó: 11,5 tm
Capacitat d'aigua: 36 m³

Locomotora 241P17

La sèrie de locomotores de la SNCF 241.P va ser una sèrie destinades a trens de viatgers, van ser l'última sèrie construïda de locomotores de vapor per a trens de passatgers a França.

La locomotora 241P17, conservada a Le Creusot, va ser restaurada en l'àmbit operacional en l'any 2006, està autoritzada a funcionar per la xarxa de la SNCF. Està classificat com a Monument Històric.

SNCF - 241 P 17 Mountain, Bâle (CH)
Característiques tècniques:

Locomotora tipus «Mountain»
Sèrie: 241 P
Rodament: 2-4-1 (UIC: 2'D1 'h4v)
Unitats construïdes: 35
Any de construcció: 1950
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor
Combustible: Carbó
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 17.172 mm
Pes: 216,2 tm
Potencia: 2.163 kW
Esforç de tracció: 200 kN
Velocitat: 120 km/h
Construïda per: Schneider et Cie, Le Creusot
Numero fabrica: 4915

Tender tipus: 35C
Rodament: (2+2)(2+2)
Pes: 35 tm
Capacitat carbó: 12 tm
Capacitat d'aigua: 34,5 m³

dissabte, 17 de març del 2018

Opinió, a la unió de les xarxes de tramvies per la Diagonal.

Tip de sentir bajanades, mentides i mitges veritats, sobre el projecte d'unir les dues xarxes de tramvia per la Diagonal de Barcelona passo a exposar el meu punt de vista.



No he vist cap estudi de mobilitat que doni les xifres de persones que en aquest moment efectuen l'intercanvi entre TramBesos I la línia 7 de TMB, o els que efectuen aquest intercanvi entre TramBaix i la mencionada línia 7.


Sóc partidari de la projectada línia D30, que substitueix la línia 7 i ha d'efectuar el seu recorregut per la Diagonal de punta a punta.

L'explotació s'hauria d'efectuar amb autobusos elèctrics biarticulats o tri-articulats (fins a 256 passatgers), que donarien una capacitat sembla'n als tramvies dels actuals (Alstom Citadis 302, 200 passatgers).


Com no em crec les paraules dels polítics, que tota l'estona van dient que les ciutats modernes estan incorporant tramvies en el seu sistema de mobilitat, he fet un petit estudi de les Àrees Metropolitanes Europees, i el resultat es pot resumir en els següents punts:

1r som l'àrea metropolitana vuitena per nombre d'habitants.

2° de les set àrees metropolitanes més grans que la nostra, sols tenen tramvies per al centre de la ciutat tres i d'aquestes dos en túnel.

3r de les set àrees metropolitanes més petites que la nostra, sis tenen tramvia per al centre dels quals tres circulen en túnel.

4a de les nou que tenen tramvia per al centre, sols una és de creació moderna.

Crec que no és moral que la inversió que s'ha de realitzar amb diners públics sigui per augmentar els guanys d'una empresa privada, fins a l'any 2030.

No serà que algú o alguns s'estan preparant la "porta giratòria"?

Per la Diagonal passen moltes línies d'autobusos, s'han de replantejar algunes línies i/o recorreguts tan si s'implanta la connexió de les xarxes de tramvia com si el final el resultat és la D30.

La meva primera opció, preferida, és l'autobús ràpid, articulat i elèctric.
La meva segona opció és la unió de les dues xarxes de tramvies per mitjà d'un túnel poc profund.


AREES METROPOLITANES D’EUROPA HABITANS TRAMVIA LÍNIES INICI ANY TRAMVIA CENTRE TRAMVIA EN TUNEL METRO LÍNIES TROLEIBÚS LÍNIES
Àrea metropolitana de Londres (Gran Londres, Reina Unit) 15160.021 1 2002 NO NO 13
Àrea metropolitana de París (França) 14960.000 10 1999 NO NO 16
Àrea metropolitana de Moscú (Rússia) 14445.132 47 1886 NO NO 14 54
Àrea del Ruhr (Essen – Bochum – Dortmund, Alemanya) 13325.590 24 1893 SI SI 3 0
Àrea metropolitana de Madrid (Espanya) 7895.162 4 2007 NO NO 13
San Petersburg (Rússia) 7100.167 40 1907 SI SI 5
Àrea metropolitana de Milà,(Italia) 6980.000 21 1920 SI NO 4 4
Àrea metropolitana de Barcelona (Catalunya) 5450.091 6 2004 NO NO 12
Àrea metropolitana de Berlín(Alemanya) 5110.000 24 1895 SI NO 10
Atenes (Grècia) 4980.000 3 2012 SI SI 3 23
Conurbació de Midlands Occidentals (Birmingham, Reina Units) 4218.120 1 1999 NO NO

Àrea metropolitana de Roma (Italia) 4110.000 6 1877 SI NO 6 1
Rin-Nort (Düsseldorf-Neuss, Alemanya) 3980.000 10 1896 SI SI 4
Rin-Sud (Regió Colònia, Bonn, Alemanya) 3.886.465 17 1901 SI SI

Àrea urbana de Silèsia Superior (Katowice, Polònia) 3810.000 35 1894 SI NO


divendres, 16 de març del 2018

Locomotores a vapor sèrie 141 R, de SNCF.


SNCF - Société Nationale des Chemins de fer Français.
TVA - Train à Vapeur d'Auvergne – Association de la 141 R 420.
AAATV - L'Amicale des Anciens et Amis de la Traction à Vapeur - Centre /Val de Loire.

Aquesta gran sèrie de locomotores, estan estretament relacionades amb la recuperació de la xarxa ferroviària francesa després de la II G.M.

La sèrie de "Mikado" 141 R, números 1 a 1340 van ser unes locomotores de vapor que van ser àmpliament utilitzades per a tots els serveis de tota la xarxa francesa des dels anys 1945 fins a 1974.

Construïdes a Amèrica del Nord i Canada, per diferents constructors:
Lima Locomotive Works.
American Locomotive Company.
Baldwin Locomotive Works.
Montreal Locomotive Works.
Canadian Locomotive Company.

Disset d'aquestes locomotores, les compreses entre els números 1220 al 1235 i la 1241, van desaparèixer al mar en l'enfonsament del vaixell noruec Belpamela que les transportava, l'any 1947.

TVA (exSNCF) - 141 R 420 (Carbó) - American Locomotive Company, número de fàbrica 74293, any 1946.

Característiques tècniques:

Locomotora tipus "Mikado"
Sèrie: 141 R
Rodament: 1-4-1 (UIC:1′D1′ h2)
Unitats postes en servei: 1323
Unitats preservades: 12
Unitats construïdes: 1340
Any de construcció: 1945 a 1947
Retirades de servei: 1974
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor
Combustible: Carbó/Fuel-oil
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 14.640 mm
Pes: 116 tm
Potencia: 2.150 kW
Esforç de tracció: 202,4 kN
Velocitat: 100 km/h

Tender tipus: 30 R
Rodament: (2+2)(2+2)
Longitud entre topalls: 9.490 mm
Pes: 75 tm
Capacitat carbó: 11,5 tm / Capacitat Fuel-oil: 13 m3
Capacitat d'aigua: 30 m3


AAATV (exSNCF) - 141 R 840 (Fuel-oil) - Baldwin Locomotive Works, número de fàbrica 72961, any 1946.


SNCF 141 R 1126 (Fuel-oil) - American Locomotive Company, número de fàbrica 74921, any 1946. 
Gestionada per: L' Amicale des Cheminots pour la Préservation de la 141 R 1126.

dimarts, 13 de març del 2018

CClAB – Ascensors panoràmics.

Centre Comercial Les Arenes, Barcelona.


Aquest conjunt de dos ascensors vertical panoràmics, donen accés a la terrassa superior situada al nivell de l'espectacular cúpula que corona el centre comercial.

El seu perfil és força espectacular i innovador.


Característiques tècniques:

Tipus: Ascensor vertical doble.
Situats en el barri de: La nova esquerra de l'Eixample.
Instal·lats: Plaça d'Espanya, en el xamfrà format per la Gran Via de les Corts Catalanes i carrer Tarragona.
Desnivell aproximat: 25 m.
Inaugurats l'any: 2011
Marca: ThyssenKrupp
Horari de funcionament de: 10 a 24 hores.
Capacitat: 16 persones o 1200 kg.
Preu: 1 €
Nota: Tal com està indicat, els ascensors són gratuïts per a les persones amb mobilitat reduïda, per a majors de 65 anys i per a menors de 14; així mateix, als qui vulguin pagar un euro per fer ús d'ells se'ls reemborsa quan consumeixen en els locals del mirador.
El tiquet consta de tres parts, una per al centre, una altra per lliurar en els locals i recuperar així l'euro i una altra per l'usuari per poder baixar.

Perfil carrer Tarragona

Estació inferior

Estació inferior

Cabina

Estació Superior

Estació Superior

diumenge, 11 de març del 2018

Algunes imatges ferroviàries de França (I)



SNCF - Société Nationale des Chemins de fer Français.
CFHA - Chemin de Fer de la Haute Auvergne.

CFHA (exSNCF)  X-2403, Chambery.

 CFHA (exSNCF) X-2403, Clelles-Mens.

 CFHA (exSNCF) X-2908, Lugarde.

SNCF X-2800, Viaducta Morez.

 SNCF X-2100, Luc en Lòzere. 

SNCF - Z-7316, Cabannes.

  SNCF - Z- 7003, Pas de Roland.

  SNCF - Z-7309, Vallée de la Nive.

 SNCF X-73500, Veynes.