dijous, 31 de gener del 2013

TS – Telecabina Soldeu

Situat en l’estació d’esquí Grandvalira en el sector Soldeu. 

Uneix el poble de Soldeu amb l’ indret anomenat Pla d’Espiolets. 
Aquest va ser el primer telecabina del domini esquiable de Grandvalira. 
L’estació inferior es troba integrada dins un complexa hoteler.
L’estació superior acull les vies de garatge. 


Característiques tècniques: 

Telecabina. 
Any de posta en servei: 1.996 
Tipus: 8-MGD 
Longitud: 1.430 m. 
Estació inferior: Soldeu,1.815 msnm. 
Estació Superior: Pla d’Espiolets, 2.250 msnm. 
Desnivell: 435 m. 
Pilones: 15 
Velocitat: 5 m/seg.
Tracció: Eléctrica
Estació motora: Superior
Contrapès: Estació inferior, regulació hidràulica. 
Capacitat per cabina: 8 persones. 
Capacitat: 2.400 persones/hora. 
Duració viatge: 5 minuts 
Tipus cabines: Espace 8
Fabricant: POMA

dissabte, 26 de gener del 2013

TFD – Telesférico de Fuente Dé.


El Funicular Aeri de Fuente Dé, es conegut com “El Cable”. Situat en el municipi de Camaleño, en la comarca de Liébana, Cantabrià (Espanya).

En el extrem Sud-est del “Parque Nacional de los Picos de Europa”, Fuente Dé es troba situat en un cercle glacial, poblat de fagedes, en el que neix el riu Deva.


Característiques tècniques:

Funicular Aeri. 
Data d’inauguració: 21 d’agost de 1.966 
Cabines renovades l’any: 2006
Tipus: 28-PB. (anteriorment 20-PB). 
Longitud: 1.450 m. 
Estació inferior: Fuente Dé, 1.090 msnm. 
Estació Superior: Mirador de Áliva, 1.823 msnm.
Desnivell: 753 m. 
Velocitat: 10 m/seg.
Duració del viatge: 3 minuts 40 segons 
Cabines : 2 
Capacitat per cabina: 28 + 1 persones.


dimecres, 23 de gener del 2013

TCL – Tramvies de Lió.

Transports en Commun de l’agglomération de Lyon.

La xarxa actual de tramvies de la ciutat de Lió va ser inaugurada el 2 de gener de 2001.

Característiques Tècniques Xarxa: 

Numero de Línies: 5 
Numeració Línies: T1, T2, T3, T4 i T5 
Numero d’estacions: 91 
Longitud: 61,8 Km. 
Ampla via: 1435 mm. 
Voltatge: 750 V= 

Característiques Tècniques Tramvies: 


Unitats bidireccional, la decoració exterior és blanca, amb una sanefa a la part baixa en la que s’ ha dibuixats els edificis emblemàtics de la ciutat de Lió. 
  • Model: Citadis TGA 302
Numero vehicles: 73 
Numeració: 801 a 873 
Numero de mòduls per vehicle: 5 
Capacitat: 201 viatgers. 
Pis baix : 100% 
Longitud: 32.410 mm 
Potencia: 720 kW 
Velocitat màxima: 70 km/h. 
Constructor: Alstom 
  • Model: Citadis TGA 402 
Numero vehicle: 12
Numeració: 874 a 885 
Numero de mòduls per vehicle: 7 
Capacitat: 255 viatgers.
Pis baix : 100% 
Longitud: 43.000 mm 
Potencia: 720 kW 
Velocitat màxima: 70 km/h.
Constructor: Alstom

diumenge, 20 de gener del 2013

Sistemes mecànics de mobilitat - Escales mecàniques i ascensors públics del Districte de Nou Barris - Barcelona (XI).

En aquesta segona part, presento els medis corresponents als barris de: Ciutat Meridiana, Vallcivera i Vallbona 


Rasos de Peguera, escales mecàniques (I) 


Situades en el barri de Ciutat Meridiana, aquestes escales mecàniques instal.lades al costat del Mercat Municipal, uneixen l’avinguda dels Rasos de Peguera amb el carrer de Costabona.
Conta de 2 trams d’escales mecàniques. 
Horari de servei 7:00 - 23:00 
Setembre 1994. 

Rasos de Peguera, escales mecàniques (II) 



Situades en el barri de Ciutat Meridiana, aquestes escales mecàniques uneixen la part mitja-baixa de l’avinguda dels Rasos de Peguera amb la part superior de la mateixa avinguda a l’alçada dels Jardins dels Rasos de Peguera, on esta situada l’estació TMB Ciutat Meridiana de la L-11. 
Aquesta instal·lació consta de 6 trams d’escales mecàniques. 
Horari de servei 7:00 - 23:00 
Inaugurades el Gener 1998.

Conjunt d’ascensors del Rasos de Peguera. 


Situats en el barri de Ciutat Meridiana. Aquest conjunt esta format per un ascensor vertical i un altre d’inclinat. 
Facilita la connexió amb l’estació TMB Ciutat Meridiana de la L-11, situada en els Jardins dels Rasos de Peguera. 
  • Ascensor Vertical: 
Uneix el carrer Pedraforca amb el carrer de Les Agudes.
Recorregut (Desnivell): 12 m. 
Capacitat: 13 persones. 
Carga màxima: 1000 Kg. 
Horari de servei les 24h 
  • Ascensor inclinat: 
Uneix el carrer de Les Agudes amb el carrer Costabona.
Recorregut: 95,71 m. 
Desnivell: 32 m. 
Carga màxima: 1750 kg. 
Capacitat: 23 persones.
Horari de servei les 24h 
Inaugurat el Juliol de 2007. 

Costabona,escala mecànica. 


Situada al barri de Ciutat Meridiana, uneix el carrer Costabona amb el carrer Les Agudes.
Consta de 1 tram d’escala mecànica. 
Horari de servei 7:00 - 23:00 

Costabona, Ascensor vertical. 


Situat al barri de Ciutat Meridiana, uneix el carrer Costabona amb el carrer Les Agudes. 
Recorregut (Desnivell): 14 m. 
Capacitat: 10 persones.
Carga màxima: 800 Kg. 
Parades intermèdies: 2 
Servei les 24h. 
Inaugurat el 2010. 

Vallcivera, Ascensor vertical. 


Situat al barri de Torre del Baró, connecta el carrer de Vallcivera amb la Biblioteca Zona Nord i el CAP. 
Recorregut (Desnivell): 12.00 m. 
Capacitat: 10 persones.
Carga màxima: 800 Kg. 
Horari de servei les 24h. 
Inaugurat l’any 2011. 

Conjunt Pont del Congost. 


Conjunt instal.lat en el Pont del Congost que uneix els barris de Torre del Baró i el de Vallbona per sobre de les vies de ferrocarril de ADIF, i les carrateres i autopistes: C-33, C-58, C-17 i A-17. 
Conjunt format per 3 ascensor verticals. 
  • Ascensor vertical I. 
Uneix la Av. Vallbona amb la part superior del Pont del Congost.
Situat en el barri de Torre del Baró.
Recorregut (Desnivell): 9,50 m. 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 630 Kg. 
Horari de servei les 24h 
  • Ascensor vertical II. 
Uneix la Av. Vallbona, costat Estació ADIF Torre Baró, línies R-4 i R-4 de Rodalies de Catalunya, amb la part superior del Pont del Congost.
Situat en el barri de Torre del Baró. 
Recorregut (Desnivell): 7,50 m. 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 630 Kg. 
Parades intermèdies: 1 
Horari de servei les 24h 
  • Ascensor Vertical III. 
Uneix la Av. Alzinar amb la part superior del Pont del Congost.
Situat al barri de Vallbona. 
Recorregut (Desnivell): 8,10 m. 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 630 Kg. 
Horari de servei les 24h

divendres, 18 de gener del 2013

Sistemes mecànics de mobilitat - Escales mecàniques i ascensors públics del Districte de Nou Barris - Barcelona (X).

El Districte de Nou Barris, esta situat a les faldes de la Serra de Collserola, aquest fet comporta que en algunes zones existeixin uns forts desnivells orogràfics. Els barris que composen aquest districte son: Vilapicina i La Torre Llobeta, Porta, Turó de la Peira, Can Peguera, La Guineueta, Canyelles, Les Roquetes, Verdum, La Prosperitat, La Trinitat Nova, Torre del Baró, Ciutat Meridiana i Vallbona. 


En aquesta primera part, presento els medis corresponents als barris de: Turo de la Peira, Canyelles i Les Roquetes. 

Passatge Grau, ascensor vertical. 


Situat al barri del Turo de la Peira. Uneix el Passatge Grau amb el Passeig de la Peira per els Jardins de José Ignacio Urenda. 
Recorregut (Desnivell): 7,30 m. 
Capacitat: 10 persones. 
Carga màxima: 1000 Kg. 
Horari de servei les 24h. 

Canfranc, ascensor vertical. 


Situat al barri del Turo de la Peira. Instal·lat al carrer Canfranc, uneix el Passeig de Fabra i Puig amb el carrer del Cadí. 
Recorregut (Desnivell): 8,47 m. 
Capacitat: 13 persones.
Carga màxima: 1000 Kg. 
Horari de servei les 24h. 

Miguel Hernández, escales mecàniques. 


Situades al barri de Canyelles. Estan instal·lades en els jardins que existents en la confluència del carrer de Miguel Hernández amb el carrer de Federico Garcia Lorca, l’ instal•lació consta de 2 trams d’escala mecànica, paral•leles aquest últim carrer. 
Horari de servei: 7:00 - 23:00. 
Inaugurades l’any 2011.

Federico Garcia Lorca, ascensor vertical I. 


Situat al barri de Canyelles. Uneix el carrer de Federico Garcia Lorca amb els jardins que donen a la Ronda de la Guineueta Vella. 
Recorregut (Desnivell): 5 m. 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 630 Kg. 
Horari de servei les 24h 

Federico Garcia Lorca , ascensor II. 


Situat al barri de Canyelles. Uneix el carrer de Federico Garcia Lorca amb el carrer peatonal d’Ignasi Agustí. 
Recorregut (Desnivell): 6 m. 
Capacitat: 8 persones 
Pes màxim 630 kg. 
Horari de servei les 24h. 

Conjunt Canyelles. 


Situat al barri de Canyelles. Aquest conjunt esta situat junt a l’estació TMB del Metro L3 del mateix nom i esta format per 1 tram d’escala mecànica i un ascensor vertical. 
  • L’escala mecànica.
Situada a la sortida de l’estació de Metro i comunica Via Favencia amb el Parc de Josep Maria Serra Marti. 
Horari de servei de 7:00 - 23:00
Data d’inauguració, Setembre 2001 
  • L’ascensor vertical.
Propietat de TMB, comunica el vestíbul de l’estació de Metro amb la Via Favencia i el Parc de Josep Maria Serra Marti. 
Recorregut (Desnivell): 14,30 m. 
Capacitat: 10 persones. 
Carga màxima: 750 Kg. 
Horari de servei de: 7:00 - 23:00 
Data d’inauguració, Setembre 2001 

Roquetes, escala mecànica. 


Situada en el barri de Les Roquetes. Situada al costat de l’estació TMB de Metro L3 del mateix nom. 
Consta de 1 tram d’escala mecànica, Instal·lada al carrer dels Nous Barris. 
Horari: 7:00 - 23:00 
Inaugurada al Setembre 2008. 

Conjunt Ballot 


Situat al barri de Les Roquetes, el conjunt del carrer Ballot esta format per una escala mecànica i un ascensor vertical, que uneixen el carrer Vidal i Guasch amb el carrer de la Mina de la Ciutat. Aquest dos medis estan instal·lat en paral·lel. 
  • Escala mecànica. 
Formada per 2 trams. 
Horari de servei: 7:00 - 23:00 
Inaugurada el Novembre de 2004.
  • Ascensor vertical. 
Recorregut (Desnivell): 12,60 m. 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 650 Kg. 
Serveis les 24h.
Inaugurat l’any 2007.

Conjunt Trinitat Nova 


Situat en el barri de Les Roquetes. Format par un ascensor vertical i una escala mecànica. 
  • Escala mecànica. 
Esta situada junt a l’estació TMB del Metro L3-L4-L11 del mateix nom, en el carrer d’Aiguablava. 
Consta de 1 tram d’escala mecànica. 
Horari 7:00 - 23:00 
Data d’inauguració Agost 1999. 
  • Ascensor vertical. 
Situat al costat de la sortida Palamós de l’estació de Metro del TMB Trinitat Nova L3-L4-L11, uneix els jardins del Pla de Fornells amb el carrer de les Chafarines. 
Recorregut (Desnivell): 7,12 m. 
Capacitat: 13 persones. 
Carga màxima: 1000 Kg. 
Horari de servei les 24h. 

Conjunt Alcantarà. 



Situat en el barri de Les Roquetes. Conjunt format per tres ascensors verticals. Situats al carrer del mateix nom. 
  • Ascensor vertical Alcantarà I.
Uneix el carrer de les Torres amb el punt intermedi entre aquest carrer i el carrer de l’Artesania. 
Recorregut (Desnivell): 10 m. 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 630 Kg. 
Servei les 24h. 
Inaugurat el 2010. 
  • Ascensor vertical Alcantarà II. 
Uneix el punt intermedi entre el carrer de les Torres i el carrer de l’Artesania.
Recorregut (Desnivell): 10 m. 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 630 Kg. 
Servei les 24h. 
Inaugurat el 2010. 
  • Ascensor vertical, Alcantarà III 
Uneix el carrer de l’Artesania amb el carrer de Rodrigo Caro. 
Recorregut (Desnivell): 15 m. 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 630 Kg. 
Servei les 24h. 
Inaugurat el 2011.

dimecres, 16 de gener del 2013

Sistemes mecànics de mobilitat - Ascensor inclinat de Ciutat Meridiana - Barcelona (IX).


Instal·lat al barri de “Ciutat Meridiana” del districte de Nou Barris, comunica la part baixa d’aquest barri, on es troben situats la majoria de serveis: el mercat, l’escola, el CAP, etc., amb la part mitjana alta, Carrer de les Agudes, des de aquest punt un altra ascensor vertical comunica amb l’estació de TMB de la L-11, Ciutat Meridiana. 


Aquest va ser el primer ascensor inclinat que va ser instal·lat a la Ciutat de Barcelona. 



Característiques Tècniques: 

Tipus: Ascensor inclinat 
Data d’inauguració: juliol 2007 
Estació inferior: Avinguda Rasos de Peguera, (75,5 msnm). 
Estació superior: Carrer Les Agudes,( 89,8 msnm). 
Parades intermèdies: 1 
Ampla de via: 1600 mm. 
Longitud: 95,7 m. 
Desnivell: 32 m. 
Pendent màxima: 20 %. 
Motorització: Eléctrica, situada en la part superior. 
Potencia: 11,5 kW 
Numero cable tractors: 5 
Velocitat: 2,5 m/seg. 
Vehicles: 1. 
Constructor: ERSCE, SA 
Carga màxima: 1750 kg. 
Passatgers: 23, dels quals 4 assentats. 
Horari: 7:00 a 23:00 hores.

dilluns, 14 de gener del 2013

Sistemes mecànics de mobilitat - Ascensors públics - Badalona (I).

Aquest cap de setmana s’ha inaugurat el segon ascensor públic de Badalona. Aquet nou ascensor salva el gran desnivell que existeix entre el grup de vivendes Verge de la Salut i els carrers d’Isaac Albéniz i Hipólito Lazáro. 


Ascensor vertical, Verge de la Salut. 
Uneix el Passatge de la Torre amb el carrer d’Isaac Albéniz. 
Recorregut (Desnivell): 6 m 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 800 Kg.
Horari de servei les 24h. 
Data d’inauguració: 12 de gener de 2013.




Ascensor vertical de Sant Felip i de Rosés. 
L’ascensor instal·lat al carrer de Sant Felip i de Rosés uneix els barris badalonins de Dalt de la Vila i Bufalà per sobre el pont de l’autopista C-31, va ser el primer ascensor públic de Badalona. 
Recorregut (Desnivell): 7 m 
Capacitat: 8 persones. 
Carga màxima: 800 Kg.
Horari de servei les 24h.



divendres, 11 de gener del 2013

Funicular Saint Jean – Saint-Just (F1)

TCL – Transports en Commun de l’agglomération de Lyon. 

El barri de Saint Just està construït en un coll entre els turons de Fourvière i de Saint-Irénée , aquest barri forma part del 5e districte (arrondissement).

El Barri de Saint-Just és una zona residencial i amb bastant-te activitat nocturna. Es pot visitar les runes d’antiga església de Saint Just i l’església dels Macabeus.

El primer funicular va ser inaugurat el 8 d’agost de 1878, va ser reconstruït e inaugurat de nou el 17 d’abril de 1958, l’ultima actualització d’aquest medi de transports va tindre lloc l’any 1986.


L’estació Vieux Lyon – Cathédrale Saint-Jean es compartida amb el funicular de Fouviere i la línia D del metro.

Estació Vieux Lyon - Catehédrale Saint-Jean
Característiques Tècniques:


Tipus: Funicular clàssic, 300-SBB 
Data d’inauguració: 1985
Estació inferior: Saint Jean (165 msnm). 
Estació superior: Saint-Just (256 msnm).
Numero d’estacions: 3
Ampla de via: 1.000 mm. 
Longitud: 783 m.
Desnivell: 91 m. 
Pendent màxima: 18 %. 
Motorització: Eléctrica, situada en l’estació superior. 
Cable tractor - contractor: 39,4 mm 
Velocitat: 8 m/seg. 
Duració del viatge: 3 minuts.
Vehicles: 2 (cada vehicle esta format per un conjunt de dos cotxes). 
Passatgers: 300 per vehicle. 
Capacitat: 3050 passatgers/hora.
Vehicles construïts per: Skirail 
Horari: 6:00 a 22:00.
Cadència: 5 a 10 minuts. Fabricat per: Von Roll

dimarts, 8 de gener del 2013

TAV – Inauguració de la línea Barcelona a Girona i Figueres Vilafant

Línia TAV Barcelona a Girona i Figueres Vilafant
Tallers Sant Andreu Comtal, 08-01-2013
Avui desprès de 26 anys des de que el Consell de Ministres del Govern de Madrid declares l’obra de prioritària (09.12.1988) ha estat inaugurada la línia del TAV de Barcelona a Girona i Figueres-Vilafant.

Tren inaugural.
Renfe AVE 103, Tallers Sant Andreu Comtal, 08-01-2013

La denominació TAV : Tren d’Alta Velocitat, es la denominació catalana d’aquest tipus d’infraestructures, ja que AVE equival a Alta Vergonya Espanyola.

dilluns, 7 de gener del 2013

Funicular Saint-Jean – Fourvière (F2)

TCL – Transports en Commun de l’agglomération de Lyon.

Aquest funicular, un del cinc en que va contar la ciutat de Lió, uneix la ciutat amb el turó de la Fourvière.


En aquest turó esta emplaçada la Basílica de Saint-Paul, situada en el emplaçament original de la antiga ciutat romana de Lugdunum. També existeix una torre metàl·lica dissenyada per Eiffel, que ara és una torre de retransmissió de televisió i telefonia mòbil.

L’estació de Saint-Jean es també l’inicí de l’altre funicular en servei, al de Saint-Just.


En L’any 1991 va ser construïda una nova estació denominada Vieux Lyon – Cathédrale Saint-Jean. Situada en el barri (arrondissement ) 5º de Lió, que dona accés conjuntament als dos funiculars i serveix d'accés a l'estació de la línia D del metro, que esta situada a una gran profunditat. Aquesta estació està situat no lluny de la Cathédrale Saint-Jean i del barri renaixentista de Lió. 


El funicular original de Fourvière (línia F2) va ser inaugurat el octubre de 1900 amb una amplada de via de 1000 mm. Va ser totalment reconstruït e inaugurat de nou el 11 de desembre de 1970.


Característiques Tècniques:

Tipus: Funicular clàssic, 71-SSB 
Data d’inauguració: 1970 
Modernitzat l’any: 1987 
Estació inferior: Saint-Jean (171 msnm). 
Estació superior: Fourvière (287 msnm). 
Ampla de via: 1300 mm. 
Longitud: 421 m. 
Desnivell: 116 m.
Pendent màxima: 31 %. 
Motorització: Eléctrica, situada en l’estació superior. 
Cable tractor: 27,2 mm. 
Velocitat: 4,5 m/seg. 
Duració del viatge: 2 minuts. 
Vehicles: 2 
Passatgers: 71 per vehicle. 
Capacitat: 1400 passatgers/hora. 
Vehicles construïts per: Von Roll 
Horari: 6:00 a 22:00
Cadència: 5 a 10 minuts.

dijous, 3 de gener del 2013

“El Canari”

SNCF - Société Nationale des Chemins de Fer Français.

Per començar l’any unes fotos del Tren Groc "El Canari", sota la tempesta de neu.





TPB – Telefèric del Port de Barcelona.


Abans d’acabar l’any, i per aprofitar el val per a dos persones que anava inclòs en el llibre “Funiculars i Telefèrics de Montjuïc”, varem fer un viatge amb aquest emblemàtic medi de transport, el val era per el recorregut Miramar a la Torre de Sant Sebastià. Aquet fet va propiciar també el fer un viatge amb el funicular de Montjuïc.






dimarts, 1 de gener del 2013

TALGO – Zephir Kubo 10000 ED - Tallers de Sant Andreu Comtal.


Els antic tallers de Talgo a Sant Andreu Comtal, disposaven un tractor de maniobres Zephir Kubo 10000 ED, per els moviments interns. 



Característiques tècniques: 


Disposició del eixos: B 
Amplada de via: 1668 mm. 
Longitud entre topalls: 5400 mm. 
Pes: 15 tm. 
Potencia: 2 X 30 kW 
Esforç de tracció: 100 kN
Capacitat d’arrossegament: 2000 tm. 
Velocitat màxima: 6 km/h 
Tracció: Eléctrica 
Bateries: 2 X 1900 Ah 80V. 
Motor diesel: Cummins 
Construït per: Zephir 
Model: Kubo 10000 ED