diumenge, 28 d’abril del 2024

Autobusos i autocars de Catalunya (CLXIV)

Alguns autobusos i autocars, de diverses companyies: Autocares R. Font, Canals (Avant Grup), Empresa Casas (Grup Moventis) i Sagalés.

Autocares R. Font 164 - Mercedes Benz O530K Hybrid Evobus Citaro K - 9315 LWG - Llars Mundet, Barcelona.


Canals 365 (Avant Grup) - MAN 18.460 Irizar I6 - 4480 JDZ - c. Muntaner, Barcelona.


Empresa Casas 1713 (Moventis) - Volvo B9 Sunsundegui Astral - 1649 HMP - c. Diputació, Barcelona.


Sagalés 627 - Scania K400IB 6x2 Beulas Strego Spica - 7869 GCY - Estació autobusos Caldas de Montbui.


Sagalés 656 - Fiat Ducato Maxi - 8131 GCM - Estació autobusos Caldas de Montbui.


Sagalés 989 - Scania K320 UB 6X2 4LB Citywide LE - 8478 KBW - Estació autobusos Fabra i Puig, Barcelona.


Sagalés 993 - Iveco Bus A70C17CCS-P Euro 6 Indcar Moby City - 0571 JYS - Estació autobusos, Caldes de Montbui.


Sagalés 1058 - Iveco Bus Crossway LE 6x2 - 6063 KTD - Estació autobusos Caldas de Montbui.


Sagalés 1248 - Mercedes Benz 516 CDI Sprinter Integralia Tatoo - 2946 LXC - Estació autobusos, de Caldes de Montbui.


Sagalés 1153 - Iveco Bus Crossway LE 6x2 - 6543 LML - Estació autobusos, Caldes de Montbui.



dijous, 25 d’abril del 2024

Petits reculls fotogràfics ferroviaris de Catalunya (XXXIV)

Recull fotogràfic de temes ferroviaris, de Catalunya.

ADIF - Administrador de Infraestructuras Ferroviarias.
ATM: Autoritat del transport metropolità – Àrea Barcelona.
COMSA: COMSA Corporación de Infraestructuras, S.L. (Constructora Miarnau).
DB Transefa: Transportes ferroviarios especiales S.A., pertany al grup DB Cargo.
PFM: Parc Ferroviari Martorell.
RENFE: Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.

ADIF - Estació de França, Barcelona.


ADIF - Estació de França, Barcelona.


ATM - Bitllet Aeroport.


Comsa - L13 (P-1103-MN) [93 71 1312 103-5]


DB Transfesa - [91 87 0006 006-7 F-TRFSA] (Stadler Euro6000) – Cornella.


PFM – (ex Renfe KLV-53) [92 71 6 011 010-6] – Martorell.


Renfe - 112 AVLO [96 71 9 112-057-3] - Estació ADIF Barcelona-Sants.


Renfe - 130 + IRYO - 109 - Estació Barcelona-Sants.


Renfe – 253 [253-015-2] + PFM - 308 (ex Renfe 10825) [308-025-6], Martorell.


Renfe – 447 - Estació Mataró.


P.D. Una imatge extreta del núvol, crèdits aquí correspongui.

dilluns, 22 d’abril del 2024

Petits reculls fotogràfics de vehicles, de Catalunya (LIV)

Mostra de diferents vehicles, vistos o usats alguna vegada per mi, per Catalunya.

Ariel Red Hunter 500 [1937] - CDA 910 (GB) - Av Diagonal, Barcelona - 66e Ral·li Barcelona-Sitges.


BMW R-35 [1937] - M-65386 - Av Diagonal, Barcelona - 66e Ral·li Barcelona-Sitges.


BMW R-75 [1940] - B-105.151 (WH-1512361) - Av. Diagonal, Barcelona - 66e Ral·li Barcelona-Sitges.


Grues i Transports Salvador - Scania XT 10X4-6 Palfinger - E 6498 BHS - c. de Zamora, Barcelona.


Hummer H2 "Limousine" - 8415 HGY - c. de Numància, Barcelona.


Hummer H2 "Tandem Limousine" - 0422 HRD - Av Diagonal, Barcelona.


Nimbus C [1936] - H 4310 BBB - Av Diagonal, Barcelona - 66e Ral·li Barcelona-Sitges.


Norton 500T [1936] - H 4180 BBG - Av Diagonal, Barcelona - 66e Ral·li Barcelona-Sitges.


Peugeot P108 AP [1937] - Av Diagonal, Barcelona - 66e Ral·li Barcelona-Sitges.


Porsche 911 S - H xxxx BBG - c. de Flos i Calcat Barcelona.



dijous, 18 d’abril del 2024

AZURDATA - Un terminal portàtil de primera generació.

A principis dels anys vuitanta del segle passat apareix el denominat «Codigo Nacional del Medicamento».

El codi nacional crec que va ser el "disparador" de tota l'automatització que va venir després, a Federació Farmacèutica, S. Coop. (a partir d'aquí anomenada com a Fede).

El codi nacional, significava una identificació comuna, impresa a l'envàs, numèrica i unívoca. El codi va començar sent de 6 dígits, 5 significatius i un 6e de control.
Ja des del començament i al mateix temps que s'implantava el codi nacional es va arribar a un acord amb EAN per a fer servir l'EAN-13SF que trencava amb l'estructura de l'EAN-13 original, però permetia posar-hi el codi nacional.
D'aquesta manera es podia utilitzar tota la tecnologia desenvolupada pel tractament del codi de barres.

Per la Fede la conseqüència immediata de l'aparició del codi nacional van ser les comandes per codi, mitjançant terminals portàtils i això volia dir que el soci feia les comandes quan volia.

El terminal portàtil que la Fede va triar va ser l'Azurdata Scorepack.

 Azurdata, MSI i altres terminals portàtils.


La Fede els comprava i els venia a les farmàcies que en volien, i també els reparava.
Varem començar amb força por de no tenir èxit i fer el negoci d'en «Robert i les cabres».
Va ser molt acceptat i la feina va ser nostre per a disposar de tots els aparells que ens demanaven les farmàcies.
Les comandes s'enviaven per la xarxa telefònica de veu. Per a rebre les comandes en uns equips primerament Datapoint 1500, per més endavant ser substituts per Datapoint 1800 (d'aquests equips en parlaré en una altra entrada d'aquest Blog).
Va ser "divertit" aconseguir que Telefònica, aleshores monopoli absolut de les telecomunicacions a Espanya, "autoritzés" la connexió a la "seva" xarxa commutada d'uns aparells "estranys".
La veritat es que tampoc va ser gaire complicat, però continuo creient que va ser "divertit", aquesta és la paraula que millor defineix aquesta odissea.


L'Azurdata Scorepack:

Era un aparell que tenia unes mides de 20,32 cm de llarg, per uns 8,89 cm d'ample i força gruixut 5,08 cm. Tenia una pantalleta, d'una sola línia de caràcters i un teclat numèric amb alguns caràcters especials.

 Azurdata, funcionalitats assignada a cada una de les tecles.


Pel teclat s'entraven parelles codi-quantitat, per estàlvia memòria la quantitat, podia no ser entrada i es considerava quantitat 1, el màxim de quantitat podia ser 999, però nosaltres el teníem limitat a 99 i no era necessari posar el zero en les quantitats unitàries, que es guardaven en memòria de 4 K's (la comanda) i quan es volia aquest contingut s'enviava via acoblador acústic al distribuïdor farmacèutic.

 Azurdata amb el acoblador acústic


Entre la petita programació que permetia aquest equip estava el fet de controlar que el codi nacional entrat fora correcta, ja que permetia validar el dígit de control.

 Azurdata amb el acoblador acústic acoblat al micròfon d'un antic telèfon.


Les comandes eren enviades a la velocitat de 300 bauds, minut, la resposta audible era com el so d'una sirena entretallada si la recepció era correcta o silenci en el cas d'una transmissió errònia.

 Azurdata User's Manual.


 Azurdata Manual d'utilització


dilluns, 15 d’abril del 2024

El ferrocarril de la granja la Ricarda.

En haver sentit un comentari en una emissora de ràdio, vaig fer una petita recerca, i aquest és el resultat.

La granja "La Ricarda".



Fa més de cent anys, un empresari barceloní, el Sr. Eusébio Bertrand i Serra, amb uns criteris totalment oposats als d'especulació actuals, és a dir amb la visió de crear riquesa a llarg termini, va posar en marxa al Prat de Llobregat un projecte agró-industrial totalment modèlic: La granja experimental "La Ricarda".

Seria llavors quan el Sr. Bertrand, va iniciar un projecte innovador per a la producció de llet amb criteris radicalment oposats als llavors establerts. El Sr. Bertrand, es va dedicar a l'estudi de les noves tècniques higièniques que en aquells dies i després de la revolució que havia suposat la pasteurització en el tractament de la llet, havia renovat el sector a Europa.


La construcció de la granja de «La Ricarda» es va iniciar l'any 1909, i va ser productiva a partir de l'any 1911. La necessitat de grans quantitats de farratge i la precarietat de la xarxa de carreteres i camins de "El Prat" per facilitar un bon proveïment, va dur a la idea de convertir els amplis terrenys de maresmes que existien als voltants de la granja, en bones pastures, i camps de cultiu. En estudiar com sanejar els terrenys pantanosos per convertir-los en terrenys aptes per al cultiu agrícola, i donat de la proximitat de la platja, que permetia de disposar de grans quantitats de sorra com a material per drenar aquests terrenys, abans d'incorporar la capa de terra agrícola que permetria el cultiu d'aquells sòls, que a més es beneficiaven de la presència abundant aigua, es va decidir construir un petit ferrocarril.

Cuadres

Aquest ferrocarril era del tipus portàtil sistema «Decauville», instal·lat en l'any 1915, la seva longitud era de 3 kilòmetres, l'alimentació era per línia elèctrica àrea, el material mòbil estava compost per una o dues locomotores elèctriques, diverses vagonetes del tipus tremuja i diversos cotxes de passatgers del tipus jardinera.






Reconstrucció (any 2009)

La Granja de la Ricarda, també coneguda per «Cal Torrero», és un edifici modernista construït entre els anys 1909 i el 1910, originalment dedicat a la producció lletera, tal com abans he mencionat, va estar afectada per l'ampliació de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, i es va decidir la seva conservació.

L'actual "Granja La Ricarda" s'ha reconstruït amb forma de «E», corresponent a les tres torres, les dues naus que les unien, i les tres naus perpendiculars a l'estructura principal, tot i que aquestes tres naus s'han fet més curtes que les dues originals. Aquesta forma és la que s'havia previst als plànols originals de la granja de l'any 1909, tot i que l'original va acabar sent amb una forma semblant a una «F», l'edifici de la masoveria no s'ha reconstruït.

Actualment, està situada al sud del barri de la Barceloneta del Prat de Llobregat i és propietat d'AENA, que l'any 2010 va cedir-ne l'ús a l'Ajuntament del Prat.






PD. Algunes de les fotografies i dades extretes del núvol.

dijous, 11 d’abril del 2024

Petits reculls fotogràfics de vehicles, de Catalunya (LIII)

Mostra de diferents vehicles, vistos o usats alguna vegada per mi, per Catalunya.

ARIS-TIMA (Barendrecht NL) [IMO 8205424] Port de Cambrils.


Buick Opera Coupé [1918] - B 5032 - L'Illa Diagonal, Barcelona - 66e Ral.li Barcelona-Sitges.


Cartell 66e Ral.li Barcelona-Sitges - L'Illa Diagonal, Barcelona.


FORD A Cabrio [1928] - B -36.587 - L'Illa Diagonal, Barcelona - 66e Ral.li Barcelona-Sitges.


FORD A Sedan [1928] - A - 008070 - L'Illa Diagonal, Barcelona - 66e Ral.li Barcelona-Sitges.


SEAT Ibiza 1.5 (S.1) - Casa SEAT, Barcelona, 40e aniversari del llançament model Ibiza.


SEAT Ibiza GTI (S.2) - Casa SEAT, Barcelona, 40e aniversari del llançament model Ibiza.


SEAT Ibiza (S.3) - Casa SEAT, Barcelona, 40e aniversari del llançament model Ibiza.


SEAT Ibiza FR (S.4) - Casa SEAT, Barcelona, 40e aniversari del llançament model Ibiza.


TSME Grues i transports - VOLVO FH16 650 - E 4530 BHD - c. de les Basses d'Horta, Barcelona.