Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
El cremallera de Núria té en servei una locomotora dual, des del 6 d'agost de 2019, aquesta locomotora és un model estandarditzat de la firma Stadler Rail.
Aquesta locomotora està destinada a tren de viatgers, formant una composició amb dos cotxes comprats de segona mà a Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) , tren de mercaderies i trens de treball.
D'aquesta locomotora existeixens dues versions: Adherència Gem 2/2 i amb Cremallera HGem 2/2.
És utilitzada per diferents operadors de Suïssa, Hongria i Catalunya:
Montreux-Berner Oberland-Bahn (MOB)
Transports Montreux–Vevey–Riviera (MVR)
Transports Publics du Chablais (TPC)
Transports publics fribourgeois (TPF)
Chemin de fer Nyon–Saint-Cergue–Morez (NstCM)
Chemins de fer du Jura (CJ)
Appenzeller Bahnen (AB)
Elektrische Tatrabahn (ZSSK)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Característiques tècniques:
Numeració assignada: H 12 «Salvador Carrera»
Tipus: HGem 2/2
Rodament: Boz'
Any construcció: 2019
Amplada de via: 1000 mm
Longitud entre topalls: 8.370 mm
Amplada: 2.700 mm
Alçada: 3.874 mm
Pes en servei: 28 tm.
Tipus de cremallera: Abt
Tipus tracció: Dual (mode elèctric i mode dièsel elèctric)
Tensió catenària: 1.500 V=
Potència en mode elèctric: 700 kW
Potencia en mode dièsel elèctric: 400 kW
Esforç de tracció en adherència: 70 kN,
Esforç de tracció en cremallera: 135 kN
Motor dièsel: 1 * Mercedes Benz OM502LA.E3B
Alternador generador: 1 * TSA (Traktionssysteme Austria GmbH)
Equipament elèctric: ABB
Pantògraf: 1
Velocitat màxima en adherència: 60 km/h
Velocitat màxima en cremallera: 25 km/h ascendent i 19 km/h descendent
Cabines: 2
Constructor: Stadler Rail (CH)