dimecres, 30 d’octubre del 2024

Autobusos de Londres - London Buses (I)

Autobusos de diverses companyies, vistos per Londres.

Transport for London (TfL), gestiona els serveis d'autobusos del Gran Londres. Quasi tots els serveis són proveïts per companyies privades i els autobusos estan obligats a portar el color vermell, típic dels autobusos londinencs, excepte el turístics o sí estant publicitats.

Arriva London 226 (HV226) - Volvo B5LH Eclipse Gemini 3 - LJ17 WVG (GB) – Londres.


Arriva London 337 (LT337) - Wrightbus NB4L Routemaster - LTZ 1337 (GB) – Londres.


Arriva London 362 (HV 362) - Volvo B5LH Wright Gemini 3 - LF67 EVX (GB) – Londres.


Arriva London L95 - Leyland Olympian ECW -C65 CHM (GB) – Londres.


Big Bus 217 (DA217) - Volvo B9TL Optare - PN09 EOF (GB) – Londres.


RATP DEV (ADH 45067) – Alexander Dennis Enviro 400 Hybrid - SN12 ASV (GB) – Londres.


RATP DEV (ADH 45072) - Alexander Dennis Enviro 400 Hybrid - SN12 ATU (GB) – Londres.


RATP DEV (BCE47007) - BYD Alexander Dennis Enviro 400 EV - LB69 JNV (GB) – Londres.


RATP DEV (DE 20178) - Alexander Dennis Enviro 200 - YX11 FZE (GB) - Londres.


RATP DEV 1501 - Scania Omnicity - YR10 FEX (GB) – Londres.



diumenge, 27 d’octubre del 2024

LCC - London Cable Car (IFS Cloud Cable Car)

El London Cable Car (Telefèric de Londres), i denominat per raons de patrocini com «IFS Cloud Cable Car», és una línia de telecabines que travessa el riu Tàmesi, i és operat per l'entitat municipal Transport for London (TfL).

El recorregut, travessant el Tàmesi des de la Península de Greenwich fins als Royal Docks i el Centre d'exposicions ExCeL. Actua com a servei de transport públic, es promociona fonamentalment com un atractiu turístic que ofereix vistes panoràmiques de la ciutat. Des d'aquesta perspectiva aèria es poden observar els gratacels Canary Wharf, el parc olímpic Reina Isabel, o l'estadi O2 Arena.



Les cabines compten amb aire condicionat, il·luminació per LED's, i una pantalla plana que transmet instruccions de seguretat però principalment publicitat. L'alimentació és subministrada pel sistema SuperCabs de CWA.


Les bicicletes poden ser transportades, però els patinets elèctrics no. Els passatgers poden pagar pels seus viatges amb targetes Oyster Card "pay-as-you-go" o altres tipus d'abonament de Transport for London.


Construïts per les Olimpíades de l'any 2012, en el moment de la seva inauguració estava patrocinat per «Emirates Airlines».

 Riu Tamesis aigües amunt

Riu Tamesis aigües avall

Característiques tècniques:

Tipus: 10-TCD (Telecabina desembragable monocable)
Any de posada en servei: 2012
Longitud: 1.103 m.
Altitud de l'estació aigües avall: Greenwich Peninsula / 10 msnm.
Altitud de l'estació aigües amunt: Royal Docks / 11 msnm.
Desnivell: 1 m.
Altura màxima sobre el nivell del riu: 11,84 m.
Estació de motora: Royal Docks
Estació tensió: Greenwich Peninsula.
Tipus de tensió: Hidràulic
Fabricant de cables: Fatzer
Diàmetre del cable: 50 mm.
Nombre de pilones: 5
Tracció: Elèctrica.
Velocitat màxima: 6 m/s
Temps de trajecte: 3 min 10 segons.
Cabines: 36
Capacitat per cabina: 10 persones.
Capacitat: 2500 persones/hora.
Model cabina: Omega IV-LWI
Fabricant cabines: CWA
Tipus de pinces: DT-108
Garatge: Greenwich Peninsula Station
Fabricant: Doppelmayr
Horari d'obertura: Cada dia de 07:00 a.m. a 09:00 p.m. (08:00 a.m. dissabte - 09:00 a.m. diumenge/festius).
Operador: Transport for London.

 Royal Docks 

 Royal Docks

 Royal Docks

 Royal Docks

 Royal Docks

Greenwich Peninsula

Greenwich Peninsula

Greenwich Peninsula


dijous, 24 d’octubre del 2024

Autobusos i autocars de Catalunya (CLXXVII)

Autobusos i autocars, de diverses companyies, vistos per Catalunya.

Transport de Viatgers Coll (Ripoll), Autocars Vendrell (Vilafranca del Penedès), Conny Cars (Westerlo, Bèlgica), DVVO: The Defence Movement and Transport Organisation (Holanda), Monbus (Lugo), Pilar Romero Autocares (Sant Joan Despí) i Sagalés (Mollet del Vallès).

Transport de Viatgers Coll - MAN Beulas Aura - 8218 JMJ - Av. del Dr. Aiguader, Barcelona.


Autocars Vendrell – Otokar Ulyso T - 9802 LTZ - Av. del Dr. Aiguader, Barcelona.


Conny Cars - Flowtrack - MAN Lion's Coach – 2-FBX-670 (B) - L'Estartit.


DVVO - Volvo 9700 - DM-845-K (NL) – L'Estartit.


Monbus - Neopla Cityliner - 7782 KCX - Ronda Sant Pere, Barcelona.


Pilar Romero Autocares - Volvo B9R Irizar Century 3 - 8502 GJV – L'Estartit.


Sagalés 805 - Mercedes Benz OC500 RF-1836 Beulas Spyca C - 5940 JBP - Av. del Dr. Aiguader, Barcelona.


Sagalés 1014 - Mercedes Benz OC500 RF-1943 Beula Aura II - 2097 KKB - Av. del Dr. Aiguader, Barcelona.


Sagalés 1311 - Mercedes Benz Tourismo - 1305 LHP - Av. del Dr. Aiguader, Barcelona.


Sagalés 1312 - Mercedes Benz OC 500 RF Beulas Aura III - 5193 MHM - Av. del Dr. Aiguader, Barcelona.



dilluns, 21 d’octubre del 2024

DLR - Docklands Light Railway (Londres, Reina Unit).

El DRL és un sistema de tren lleuger de conducció automàtica.



Creat per unir la zona dels Docklands que s'estava desenvolupant en l'Est London.

Aquest sistema de transport ha crescut fins a tindre actualment cinc ramals, arribant a Stratford al nord, a Lewisham al sud, a l'oest fins Tower Gateway i Bank a Ciutat de Londres, i a l'est fins a Beckton, al London City Airport i Woolwich Arsenal.

Bona part del traçat és de nova construcció i elevat, en alguns trams s'ha utilitzat el traçat de les vies de l'antiga línia North London.

Moltes estacions es troben elevades, altres es troben al nivell de carrer, i alguna soterrada, les andanes són altes.

DLR - estació Tower Gateway, Londres

DLR - estació Tower Gateway, Londres

DLR - estació Limehouse, Londres

DLR - estació Royal Victoria, Londres

DLR - estació Royal Victoria, Londres

DLR - estació Royal Victoria, Londres

DLR - estació Royal Victoria, Londres

DLR - estació West Silvertown, Londres


Característiques tècniques xarxa:

Inauguració: 31 d'agost de 1987.
Tipus: Tren lleuger, trànsit ràpid.
Sistema conducció: ATO nivell GoA3
Municipis: Gran Londres
Estacions: 45
Longitud: 38 km
Cotxeres i tallers: Poplar i Beckton.
Longitud del sistema: 38 km.
Amplada: 1.435 mm.
Radi mínim de corba: 38 m
Electrificació: Tercer carril a 750 V=

Dates d'inauguració ramals:
Sistema inicial (1987–1990): Tower Gateway i Stratford fins a Island Gardens.
Extensió a the City i Royal Docks (1991–1994): Bank i Beckton.
Extensió a Greenwich i Lewisham (1996–1999): ampliació per sota el riu Tàmesi fins a Greenwich i Lewisham.
Extensió a London City Airport i Woolwich (2004–2009): dona servei a l'aeroport de London City.
Extensió a Stratford International (2011): fins a l'estació de ferrocarril Stratford i Stratford International.

DLR - diposit Poplar Depot, Londres

DLR - pont "The Mitre", Londres

DLR - zona Canning Town, Londres


Característiques tècniques vehicles:

Aquestes unitats de tren, requereixen almenys un PSA (agent d'atenció al passatger) a cada tren per tancar les portes a la sortida i per a situacions d'emergència, com agafar els controls o evacuar el tren, especialment en trams amb túnel.

Els vagons no tenen cabina de conductor, tot i que hi ha una petita consola de conducció oculta darrere d'un panell tancat a cada extrem, des de la qual l'agent d'atenció al passatger (PSA) pot conduir manualment el tren si cal.

Normalment, l'explotació es realitza amb dues unitats acoblades.

Sèrie: B
Tipus: EMU-2 / EMU-3
Composició: Mc+Mc / Mc+R+Mc
Unitats en servei: 149
Unitat construïdes: 150
Numeració:
    B90: 22-44
    B92: 45-91
    B2K: 92-99, 01-16
    B07: 101-155
Any de construcció:
    B90: 1991
    B92: 1993
    B2K: 2001
    B07: 2008
Amplada carril: 1435 mm
Longitud total entre topalls (EMU-2): 56.800 mm
Amplada: 2.650 mm
Alçada: 3.510 m
Pes total:
    B90/B92/B2K: 36 tones
    B07: 38,2 tones
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 750 V=
Potencia: 402 kW
Velocitat màxima: 80 km/h.
Velocitat operativa: 64 km/h.
Seients totals: 70
Capacitat: 284 passatgers
Constructor: Bombardier
Nota: 4 parells de portes per cotxe i costat.

DLR - B2K 97, estació Tower Gateway, Londres 

DLR - B07 150, Londres

DLR - B90 24, Londres 

DLR - B92 69, Londres