dijous, 25 de febrer del 2016

Unitats de tren elèctriques 3500 de CP-USGL.

CP va cedir 18 unitats la Fertagus, i es va quedar amb 12 unitats.

Amb aquestes 12 unitats dona servei les rutes Lisboa Alcântara-Terra a Castanheira del Ribatejo i Lisboa Santa Apolónia a Azambuja.

Les característiques tècniques són les mateixes que per les unitats 3500 de Fetargus: http://railssensefronteres.blogspot.com.es/2016/02/unitats-de-tren-electriques-3500-de.html






dissabte, 20 de febrer del 2016

Unitats trens series 3150 i 3250 de CP-USGL


L'origen d'aquestes unitats està en la transformació realitzada sobre unitats de la vella sèrie 3200.

Aquesta transformació va posar al dia l'electrònica i la mecànica d'aquestes unitats, van incorporar un nou tester de fibra de vidre, nou interiorisme i aparelles d'aire condicionat subministrats per TEMOINSA.




Característiques tècniques:

Sèrie: 3150
Tipus: EMU-3
Rodament: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Composició: Rc+M+Rc
Unitats en servei: 13
Unitat construïdes: 13
Numeració: 3151 a 3163
Any de construcció: 1959
Any de reconstrucció: 1998 a 2002
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 960 kW
Esforç de tracció: 105 kN
Motors: 4 X GEC G340BZ i WT340A
Longitud total entre topalls: 95.600 mm
Pes total: 118 tm
Velocitat: 90 km/h
Seients total 2a classe: 156
Construïdes per: Sorefame /GEC Alsthom
Reconstruïdes per: EMEF
Comandament múltiple: Si x 2
Nota: Assignades a la línia de Cascais






Sèrie: 3250
Tipus: EMU-4
Rodament: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'+2'2'
Composició: Rc+M+R+Rc
Unitats en servei: 21
Unitat construïdes: 21
Numeració: 3251 a 3271
Any de construcció: 1959
Any de reconstrucció: 1998 a 2002
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 960 kW
Esforç de tracció: 105 kN
Motors: 4 X GEC G340BZ i WT340A
Pes total: 142,5 tm
Velocitat: 90 km/h
Seients total 2a classe: 208
Construïdes per: Sorefame /GEC Alsthom
Reconstruïdes per: EMEF
Comandament múltiple: Si x 2
Nota: Assignades a la línia de Cascais

dimecres, 17 de febrer del 2016

Locomotores sèrie 319 de Renfe

L'origen d'aquesta prolífera família de locomotores esta en el concurs de "Adquisión de Locomotoras Diésel de Linea" publicat en el BOE del 3 de maig de 1963.

Com a resultat d'aquest concurs van ser encarregades, 60 locomotores ALCO/Euskalduna sèrie 2100 i 60 locomotores GM/Macosa sèrie 1900.

El model seleccionat de GM va ser el G-16, però amb versió bicabina, i amb una carrosseria de disseny propi.

En l'any 1967 i 1970 es va decidir ampliar aquesta sèrie amb dos lots de 20 i 13 locomotores més.

Algunes unitats (9) van ser transformades per treballar en la construcció de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Sevilla d'ampla UIC (1435 mm).

Postal
Característiques tècniques:

Sèrie: 319
Antiga sèrie: 1900
Numeració: 319-001-4 a 319-060-0 i 319-071-7 a 319-103-8
Numeració original: 1901 a 1960 i 1971 a 1999 i 19901 a 19904
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 103
Any de construcció: 1965 a 1972
Any posada en servei: 1965
Any baixa servei: 1992
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel - Elèctrica
Longitud entre topalls: 18.472 mm
Pes: 105 tm.
Potencia: 1154 kW
Esforç de tracció: 181 kN
Motor: GM 16-576C
Generador: D32R
Motors tracció: 6 X D29
Velocitat: 120 km/h
Fabricada per: MACOSA /GM-EMD
Model: J-16
Numero fabrica: 186 a 245, 247 a 266 i 367 a 379

Postal

dissabte, 13 de febrer del 2016

Unitats de tren, sèrie 2240 de CP - UVIR

CP Comboios de Portugal


La Sèrie 2240 va ser creada a partir de la modernització les sèries 2100 i 2200, realitzada en els anys 2003 a 2005 i és utilitzada per CP en els serveis regionals i interurbans.

En l'any 2000, CP va adjudicar la reforma de 57 unitats a Alstom. Els treballs de desmantellament dels equips originals, sanejat de les caixes, revisió d'enganxalls, la substitució de la tracció per equips nous de tecnologia trifàsica asíncrona, els vogies motors de nou disseny, la substitució de les portes per unes de noves d'accionament elèctric i la instal·lació de nous testers de polièster, tots aquests treballs i la instal·lació de tots els equips nous han estat realitzats en els tallers de EMEF en Entroncamento.



Característiques tècniques:

Sèrie: 2240
Tipus: EMU-3
Rodament: 2'2' + Bo'Bo' + 2'2'
Composició: Rc + M + Rc
Unitats en servei: 57
Unitats construïdes: 57
Numeració: 2241 a 2297
Any de construcció: 2003 a 2005
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 1281 kW
Esforç de tracció: 117 kN
Motors: 4 x Alstom
Longitud total entre topalls: 70.500 mm
Pes total: 135,7 tm
Velocitat: 120 km/h
Seients total 1a classe: 264
Seients total 2a classe: 192
Construïdes per: Tallers EMEF / Alstom
Comandament múltiple: 3 unitats


dijous, 11 de febrer del 2016

Locomotores sèries 310 de Renfe / ADIF.



A mitjans dels anys 80 del segle passat El Pla de Transport Ferroviari, va permetre a Renfe escometre la renovació de les seves locomotores de maniobres, es planteja adquirir 120 noves unitats repartides en dues sèries.

MACOSA va presentar un model basat en la sèrie SW-1001-AC de GM-EMD (Electro-Motive divisió de General Motors), corresponent al clàssic Switcher americà. Encara que la seva tecnologia era obsoleta, aquesta era molt coneguda en Renfe, és un material molt robust i que d'alguna manera permetia compartir elements amb altres unitats dièsels de Renfe.

Les locomotores d'aquesta sèrie són mixtes, aptes per a maniobres pesades i trens de mercaderies.

La decoració vermella i grisa va ser dissenyada pel gabinet AD Associats i es convertiria en la decoració habitual per al material de maniobres.

Amb la constitució d'ADIF la totalitat aquestes locomotores han passat a dependre d'aquest organisme, menys les quatre convertides a 310.1 (TMD) i que han passat a FGC.

Postal
Característiques tècniques:

Sèrie: 310 
Numeració: 310-001-3 a 310-060-9
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 56
Unitat postes en servei: 60
Any de construcció: 1989 a 1991
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Longitud entre topalls: 13.750 mm
Pes: 78 tm.
Potencia: 598 kW
Esforç de tracció: 131,59 kN
Motor: 1 X GM 8-645 C
Alternador: 1 X GM AR6-D14
Motors tracció: 4 X GM D29
Velocitat: 114 km/h
Fabricada per: MACOSA (Meinfesa), WESA, General Motors
Model: SW-1001-AC
Sistemes de seguretat: ASFA
Comandament múltiple: 3 unitats
Notes: Aquestes unitats són conegudes amb el sobrenom de "Guarda Costas".
Últimament aquestes locomotores han rebut un nou escapament contra espurnes i un aparell d'aire condicionat en la cabina de conducció.

diumenge, 7 de febrer del 2016

Sèrie 4000 dels CP- UVIR (Comboios de Portugal)


La construcció d'aquesta sèrie va ser sol·licitada per CP a FIAT, al març de l'any 1996 i s'esperava que podrien estar operatius per la inauguració de la Expo 98. No obstant no va ser fins a l'1 de juliol del 1999 quan va entrar en servei la primera unitat, la sèrie no va ser lliurada totalment fins a l'any 2001.


L'Alfa Pendular és un tren d'alta velocitat, que es deriva ETR 460 Pendolino fabricat per l'empresa italiana Fiat per Trenitalia SpA (Ferrovie dello Stato Italiane) i han estat dissenyat per Giugiaro.

Aquest tren d'alta velocitat de tecnologia pendular, amb un angle màxim d'inclinació de 8°, que permeten que el tren negoci les corbes a velocitats més altes que els trens convencionals. El sistema hidràulic d'inclinació es regeix per dos giroscopis situats en els cotxes de motors amb cabina.


Característiques tècniques:

Sèrie: 4000
Tipus: EMU-6
Rodament: (1A) (A1) - (1A) (A1) - 2'2 '+ 2'2' - (1A) (A1) - (1A) (A1)
Composició: Mc-M-R-R-M-Mc
Unitats en servei: 10
Unitat construïdes: 10
Numeració: 4001 a 4010 i 4051 a 4060
Any de construcció: 1999
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 4000 kW
Esforç de tracció; 210 kN
Motors: 8 X Siemens 1TB2223-OGA03
Longitud total entre topalls: 15.890 mm
Pes total: 298,3 tm
Velocitat: 220 km/h
Seients 1a classe: 75
Seients 2a classe: 239
Construïdes per: FIAT
Nota: Uniats semblants a les FS (I) ETR.460 "Pendolino"
Realitzant els serveis dits "Alfa Pendular" entre Lisboa i Porto, alguns trens realitzant el servei Braga, Porto, Lisboa, Faro.



dijous, 4 de febrer del 2016

Locomotores sèrie 309 de Renfe/ADIF

Postal
L'origen d'aquesta sèrie de locomotores està el fet que en l'any 1982 Renfe realitzés un concurs per adquirir 50 locomotores de maniobres i de línia de 1100 CV de potència.

Concurs guanyat per MTM amb el model DH-700, derivat de diversos models anteriors que conformen aquesta família de locomotores de maniobra: DH-200, DH-300 i DH-600 i servits a diverses empreses privades.

Renfe encarregar 20 exemplars, número inferior a l'estipulat en el concurs. Inicialment estaven decorats en colors "estrella", els tractors que encara sobreviuen en ús es troben ara pintats en els colors vermell /gris típics del material de maniobres. Romanen en ús al País Basc, Miranda d'Ebre i Cantàbria. Actualment quasi totes les unitats es troben apartades i estan assignades a ADIF.

Postal
Característiques tècniques:

Sèrie: 309
Numeració: 309-001-6 a 309-020- 6
Rodament: C'
Unitats en servei: 6
Unitat postes en servei: 20
Any de construcció: 1986 i 1987
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel - hidràulica
Longitud entre topalls: 9.960 mm
Pes: 54 tm.
Potencia: 590 kW
Esforç de tracció: 174 kN
Motor: 1 MTU/Bazan 6V396TC13
Transmissió: Voith L3r4U2
Velocitat: 50 km/h
Fabricada per: Maquinista Terrestre y Maritima
Model: DH-700

dilluns, 1 de febrer del 2016

Unitats de tren elèctriques 3500 de FERTAGUS.

En l'any 1998, els Ferrocarrils Portuguesos (CP) varen encarregar a GEC Alsthom unes trenta d'unitats elèctriques de dues plantes, per satisfer la demanda de serveis urbans en la Àrea Metropolitana de Lisboa.

CP va cedir 18 unitats la Fertagus, per al seu ús en l'Eix Nord-Sud i es va quedar amb 12 unitats.


Característiques tècniques:

Sèrie: 3500
Tipus: EMU-4
Rodament: Bo' Bo'+2'2'+2'2'+Bo' Bo'
Composició: Mc+R+R+Mc
Unitats en servei: 18
Unitat construïdes: 30
Numeració: 3501 a 3518, 3551 a 3568
Any de construcció: 1999
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 3475 kW
Esforç de tracció: 306 kN
Motors: Alsthon EFACEC 8 x 4FXA 2858 B
Longitud total entre topalls: 106.600 mm
Pes total: 225,5 tm
Velocitat: 140 km/h
Seients total 2a classe: 476
Construïdes per: GEC Alsthon i CAF
Notes: 
EMU's de dobles pis utilitzades per enllaç en l'Eix Nord-Sud del Tajo, des de l'estació Lisboa Roma-Areeiro amb Setúbal.
Aquestes unitats estan basades en la sèrie 450/451 de Renfe.
12 unitats circulen amb els colors de CP.


Fertagus és una empresa portuguesa del Grup Barraqueiro. Opera un servei ferroviari suburbà de passatgers en l'Eix Nord-Sud del Tajo. La xarxa utilitzada té una extensió de 54 km. L'empresa també opera una flota d'autobusos SulFertagus, que connecten algunes de les estacions amb altres localitats.