divendres, 31 de març del 2023

Autobusos i autocars de Menorca (I)

Alguns autobusos i autocars, de diverses companyies.

TIB: Transports de les Illes Balears.
Autocares Torres: Forma part del Grupo Torres, dedicada al lloguer de minibusos i autobusos, i és concessionària de línies regulars de viatgers per carretera, amb seu a Ciutadella.
Vidal Autocares y Minibuses: Empresa centenària dedicada als serveis d'autocars i minibusos amb conductor, amb seu a Maó.
Auto Fornells: L'empresa d'autocars Valentín Roca Triay S.L. més coneguda com a Autos Fornells, és concessionària des de fa molts anys del Servei Regular de Viatgers que uneix les poblacions de Fornells a maó. Es Mercadal amb els nuclis turístics següents: Arenal d'en Castell, Arenal de Son Saura, Cala Tirant i Es Grau, també realitza serveis de transport discrecional de viatgers i al transport escola, amb seu a Es Mercadal.
Central de autocares: Forma part del Grupo Torres, du a terme serveis de trasllat a l'aeroport, excursions i esdeveniments, també realitza serveis de trasllats privats «Shuttlebus», amb seu a Maó.

Autocares Torres (TIB) - IVECO Irisbus Daily Unicar - 4656 FSF - Estació Autobusos Maó.


Autocares Torres - IVECO Bus Radius Dino - 4535 KXD - Estació Autobusos Maó.


Autocars Torres T39 - IVECO Magelys Pro - 0373 HNH - Arenal d'en Castell.


Autocars Vidal 132 - MAN 19-360 Beulas Spica'C - 9584 HWH - Arenal d'en Castell.


AutoFornells F-14 (TIB) - Irizar i4 Integral - 0515 KXT – Es Mercadal.


AutoFornells F-15 (TIB) - Irizar i4 Integral - 0514 KXT - Arenal d'en Castell.


Central de Autocares 86 - MAN Beulas Gianino - 3801 KKT - Aparcament Naveta de Tudons.


Central de Autocares 90 - MAN Indcar Next - 0990 KVN - Aparcament Far Favarix.


Central de Autocares 94 - Mercedes Benz Beulas Cygnus - 5800 LWL - Arenal d'en Castell.


Central de Autocares - MAN Beulas Midi-Stay'E - 2659 DFN - Port de Maó.



dimarts, 28 de març del 2023

Sistema multiteclat Inforex.

Cap a mitjans dels anys setanta del segle passat a Federació Farmacèutica, S. Coop., vàrem substituir en part els processos de recollir dades sobre targeta perforada per uns sistemes multiteclats de la firma Inforex.


El nostre esquema de funcionament era el següent, pel que fa a la recollida de comandes:
Les comandes es rebien majoritàriament per telèfon. Les telefonistes trucaven a les farmàcies i mecanografiaven les comandes (a la nit també es recollien comandes per veu i gravació a magnetòfons que després eren mecanografiades). En qualsevol cas aquest document era el que arribava al magatzem per la separació dels medicaments.
Els separadors anotaven en l'albarà el codi de l'article, que estava a l'estanteria, en el moment de retirar el producte per fer la comanda.
Els albarans codificats passaven a gravació/verificació, sobre fitxes perforades o per al sistema multiteclat Inforex.
El sistema multiteclat Inforex ens permetia estalviar les targetes perforades, en teníem dos de 12 llocs de treball, buscant sempre la redundància dels sistemes. El resultat de la gravació/verificació eren cintes magnètiques, que era el suport que permetia l'entrada de les dades a l'ordinador.


Aquests sistemes, Inforex 1302 eren uns equips compostos de:
La Unitat de control, composta d'un processador, una unitat de disc intermedi que podia emmagatzemar fins a 2.240.000 caràcters, una unitat de banda magnètica de 1200 peus i 1600 bpi's, els circuits de control i una font d'alimentació elèctrica estabilitzada.
El nombre de programes de treball era de 760 formats de fins a 125 caràcters i quatre nivells de treball. Existien també diverses rutines d'utilitats com «Reformatatge» d'un conjunt de dades, «Transferència» de lots verificats a la cinta magnètica, «Formateix» de la cinta magnètica, etc.
Els llocs de treball, compostos d'un teclat QWERTY, amb les tecles disposades com en les perforadores/verificadores, interruptors de control i una pantalla de visualització. Els llocs de treball podien estar fins a 300 metres de la unitat de control.




divendres, 24 de març del 2023

Petits reculls fotogràfics de vehicles, de Catalunya (XXXIII)

Mostra de diferents vehicles, heterogenis ells, vistos o usat alguna vegada per mi, per Catalunya.

Abarth-Simca 1300 - Auto-Retro 2011, BCN.


Le Zebre Type C-Cabriolet - L'Illa Diagonal, BCN.


Lola T-70 Spider - Auto Retro 2010, BCN.


GAC Mobylette Campera SP95R 49 cc - Casa SEAT, BCN.


Peugeot 405 Grand Raid - Paris Dakar 1988 – Zona Franca, L’Hospitalet de Llobregat.


Renault Estafette – Tibidabo, BCN.


Senechal BM.ST 804 Torpedo - L'Illa Diagonal, BCN.


Simca 1200 GL - B 8180 G - Pas de Barca, Deltebre.


Simca 1200 S Coupe – T 2230 L - Auto Retro 2012, BCN.


Velosolex - Auto-Retro 2011, BCN.



dilluns, 20 de març del 2023

Petits reculls fotogràfics ferroviaris de fora de Catalunya (IX)

Recull fotogràfic de temes ferroviaris i altres relacionats, de fora de Catalunya.

Cisalpino AG: Va ser una societat integrada per Trenitalia i els SBB-CFF-FFS dedicada al transport ferroviari de viatgers a alta velocitat entre Suïssa i Itàlia.
Va ser fundada en l'any 1993 i va suspendre l'activitat l'any 2009, amb seu a Muri bei Bern.
SGLM: Saint-Georges-de-Commiers à La Mure. Tren turístic, que ha représ el funcionament parcialment, en l'any 2021.
L'Aven d'Orgnac: És una cova situada prop d'Orgnac-l'Aven, al departament d'Ardèche (França), va ser descoberta l'any 1935 per Robert de Joly.
SCNF: Société Nationale des Chemins de fer Français.
VR Yhtymä Oy: És la companyia ferroviària propietat del govern a Finlàndia.

CIS – E 484-017-9 SR, estació de Milà.


CIS – ETR 470 Pendolino, estació Zuric.


Aven d'Orgnac - trenet turístic (1978).


SGLM - Estació La Motte-les-Bains (2004).


SGLM - Viaducte Loulla superior (2004).


SGLM – Z450, Estació St. Georges-de-Commiers (2004).


SGLM – A3 Thomson-Buire, Estació St. Georges-de-Commiers (2004).


SNCF - Estació Cervera de la Marenda.


VR – Sm2 6296, estació Hèlsinki.


VR - Sr2 3246, estació Hèlsinki.



divendres, 17 de març del 2023

Autobusos i autocars de Catalunya (CXLII)

Alguns autobusos i autocars, de diverses companyies.

ALSA Grup: (originalment Automóviles Luarca S.A.), va ser fundada l'any 1923, des de l'any 2005 pertany al grup britànic National Express.
Autopullan Padrós: Aquesta empresa compta amb una flota pròpia d'autocars amb què pot donar resposta a totes les necessitats de mobilitat i transport col·lectiu, amb seu a Montcada i Reixac.
AVANZA (ADO): Concessionària del transport regular de viatgers per carretera de llarga distància, amb seu a Madrid.
Autocars Dani-Mar: És una empresa especialitzada en el transport discrecional i escolar de viatgers, amb seu a Rubí.
Monbus: És un hòlding espanyol, d'àmbit estatal, amb seu a Lugo.
Sagales: Empresa de transport regular de viatgers per carretera, Mollet del Vallès.

ALSA 10399 - Setra S 519 HD - 0903 KTN - Estació d'autobusos Barcelona Nord, BCN.


ALSA 10708 - Setra S 519 HD - 3898 LJK - Estació d'autobusos Barcelona Nord, BCN.


Autopullan Padrós - Scania Noge Titanium - 2890 HCH -Pg. Marítim de la Barceloneta, BCN.


Avanza 8614 - Irizar Integral (VDL MX11.435) i6S 13.35 - 0965 KHV - Estació d'autobusos Barcelona Nord, BCN.


Dani-Mar 42 - MAN Noge Touring H - 7869 KRF - c. de Velázquez, BCN.


Monbus 2588 - Mercedes Benz Sprinter Bluetec 519 CDI Auto Cuby City Line - 0366 JHV - Pg. Marítim de la Barceloneta, BCN.


Sagales 511 - Scania K114IB 6x2 NB340 Noge Touring Intercity II - 2406 DPT - Pg. Sant Joan, BCN.


Sagales 528 - MAN 12-220 HOCL Unvi Urbis - 6868 DVD – Montmeló.


Sagales 780 - Beulas Cygnus - 6454 GKT - Estació d'autobusos Barcelona Nord, BCN.


Sagales 1140 - Iveco Crossway LE 6x2 - 0718 LLW - Pg. Sant Joan, BCN.



dilluns, 13 de març del 2023

Casa de les Aigües (Montcada i Reixac).

La Casa de les Aigües (Montcada i Reixac), és una antiga estació d'extracció i bombeig d'aigües de l'aqüífer del Besòs per a l'abastiment d'aigua potable per a la ciutat de Barcelona.

Aquest conjunt va ser inaugurat en l'any 1878 i va estar funcionant fins a l'any 1987, format d'edificis modernistes aixecats sota les ordes de l'arquitecta municipal de Barcelona, Sr. Antoni Rovira i Trias.

Conjunt està format per tres edificis aïllats, voltats de jardí i delimitats per una tanca: La Bascula, La Casa del Maquinista, Sala de Pous amb tres pous (petit, gran i mitja), Sala de Control dita de la piscina, Sala de Màquines on es troba un dels tres únics exemplars que queden al món de màquina de vapor vertical i la Xemeneia.

 Casa de les Aigües Montcada Reixac.


 La bascula.


 Casa del Maquinista.


 Sala de pous.


 Sala de pous (interior).


 Pou gran.


 Sala de control «La piscina».


 Sala de màquines, els forns.


 Sala de màquines, maquina vertical.


 Sala de màquines (maqueta).


 La Xemeneia.