diumenge, 28 de juny del 2020

Autobusos i autocars de Catalunya (LV)

Alguns autobusos i autocars de Barcelona.

AUTOCORB – Autocars Corbera, SA
AVANZA (Alosa) - Automoviles la Oscense, S.A.
AVANZA BUS – Grup Avanza
BAIXBUS (Monh) – Monh SL (Walter Mohn)
HIFE - La Hispano de Fuente en Segures
MOVENTIS (TCC) - Transports Ciutat Comptal
TMB – Transports Metropolitans de Barcelona.

Autocorb 1397 KVK - Irizar i4 Integral - C. Urgell, BCN

Autocorb B-0583-MW - Pegaso 5031TW Noge Xaloc - Av Diagonal, BCN

Autocorb B-2488-MZ - Pegaso 5226 Noge Xaloc III - Av Diagonal, BCN

Avanza 8589 (ALOSA) - Irizar i6 - 8487 KBZ - Estació Autobusos Sants, BCN

Avanza 8619 - Irizar i6S Integral - 7665 KJG - Estació Autobusos Sants, BCN

Baixbus 193 (Mohn) - MAN NL263F Castrosúa CS-40 City II - Pl. Espanya, BCN

HIFE 1248 - EBRO Beulas, Montjuic, BCN

Moventis 111 (TCC) - Pegaso 6420 - Portal de La Pau, BCN

TMB 1536 - MAN A21 GNC Lion's City - Pl. Lesseps, BCN

TMB 6121 - MAN A23 GNC Lyon's City - Av de Josep Tarradellas, BCN


PD: Alguna foto pertany a: J. Petrel i A. Gutierrez.

dijous, 25 de juny del 2020

Algunes imatges ferroviàries de Suïssa (VII).


Autobusos i troleibusos.

CGTE - Compagnie genevoise des tramways électriques.
RT - RetroBus
TPG - Transports publics genevois.
VBL - Verkehrsbetriebe Luzern
TL - Transport de la région Lausannoise

CGTE 452 - Saurer Hess-RJ-Lauber  (GE-299586), Jussy GE

CGTE 877 -SWP-Berna-SAAS, Place de Neuve, GE

CGTE 882 - Berliet, Terminus de Genève-Plage GE

TL 256 (RT) - Saurer, Estació BC Blonay

TL 656 (RT) - FBW-Eggli-BBC Tr71, Laussane, VD

TL 741 - FBW, Laussane, VD

TL 789 + Remolc  - NAW, Laussane, VD

 TL 465 - MAN (VD-1405), Laussane, VD

TPG 986 -Saurer (GE-229761), Geneve, GE 

VBL  25 - FBW-FFA-MFO Tr51, Luzer
PD: Alguna foto pertany a: Fototak

dilluns, 22 de juny del 2020

Sèrie 2100, del Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB)

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

La sèrie 2100 d'ampla UIC. Van ser construïdes com ampliació de la sèrie 2000, amb petites diferències, respecte a aquestes últimes.
Primerament van prestar servei a l'L2, actualment estan assignades a l'L4.


Característiques tècniques:

Sèrie: 2100
Classe: EMU-5
Any de posada en servei: 1997 a 2001
Trens construïts (5 cotxes): 15
Composició: MA1+MB1+Ri+MB2+MA1
Numeració cotxes motors: 2101 a 2160
Numeració cotxes remolc: R2401 a R2415
Longitud total entre topalls: 85640 mm
Amplada: 2710 mm
Alçada: 3500 mm
Ampla via: 1435 mm
Pes en orde de marxa: 191,53 tm
Tracció: Elèctrica
Tensió: 1200 V=
Potencia: 2400 kW
Esforç de tracció: 36,87 kN
Cadena de tracció: Alstom Onyx VVVF / IGBT's 3300
Motors de tracció: 16 X Alstom.
Nombre de places assegudes: 162 + 4 PRM
Disposició dels seients: Lineal
Velocitat: 90 km/h
Enganxalls: Schafenberg
Sistemes seguretat: ATP i ATO
Construïdes per: CAF i ALSTOM
Nota: MA: cotxe motor amb cabina; MB: cotxe motor; Ri: Remolc intermedi.
En l'any 2019 va començar la remodelació d'aquesta sèrie. Abans de la remodelació els seients estaven disposats en illes de quatre. Amb la remodelació També es canvia els anells d'intercomunicació entre cotxes.


dijous, 18 de juny del 2020

Sèrie 2000, del Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB)

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

La sèrie 2000 d'ampla UIC. Inicialment, any 1992, van començar el servei com EMU-3 (tres cotxes).
Aquestes unitats són les primeres amb intercomunicació entre tots els cotxes.
Les primeres unitats van entrar en servei en l'L3, formant composicions amb unitats de la sèrie 3000, per reforçar el servei durant els Jocs Olímpics d'aquell any.
Els cotxes d'aquesta sèrie van ser destinades a l'L2 després dels Jocs Olímpic. Després de l'ampliació i remodelació han estat assignats a la línia L3.


Característiques tècniques:

Sèrie: 2000
Classe: EMU-5
Any de posada en servei: 1992 i 1997
Trens construïts (5 cotxes): 6
Composició: MA1+MB1+Ri+MB2+MA1
Numeració cotxes motors: 2001 a 2024
Numeració cotxes remolc: R2301 a R2306
Longitud total entre topalls: 85640 mm
Amplada: 2710 mm
Alçada: 3890 mm
Ampla via: 1435 mm
Pes en orde de marxa: 230,575 tm
Tracció: Elèctrica
Tensió: 1200 V=
Potencia: 2400 kW
Esforç de tracció: 36,87 kN
Motors de tracció: 16 X Mitsubishi Electric MB-3286-A.
Nombre de places assegudes: 162 + 4 PRM
Disposició dels seients: Lineal
Velocitat: 90 km/h
Enganxalls: Schafenberg
Sistemes seguretat: ATP i ATO
Construïdes per: CAF, MEINSA, GEC-ALSTHOM i Mitsubishi Electric
Nota: MA: cotxe motor amb cabina; MB: cotxe motor; Ri: Remolc intermedi.
Abans de la remodelació els seients estaven disposats en illes de quatre. Amb la remodelació van ser canviats els anells d'intercomunicació entre cotxes.



dimarts, 16 de juny del 2020

Algunes imatges ferroviàries de Suïssa (VI).

PB - Pilatus Bahn

GKK - Gondelbahn Kriens-Krienseregg (PB)
LFP - Luftseilbahn Frakmuntegg - Pilatus Klum (PB)


RB - Rigi-Bahnen  

LWRK - Luftseilbahn Weggis-Rigi Kaltbad (RB)
SFB -Saas-Fee Bergbahnen

GSFA -  Gondelbahn Saas Fee – AlpinExpress 
BAB - Bettmeralp Bahnen


CIT - Funivia Orselina – Cardana


LBB - Bealp Bahnen


LBD - Luftseilbahn Diavolezza


LESt - Erlenbach im Simmental – Chrindi – Stockhorn


LSS - Luftseilbahn Schwägalp-Säntis




dijous, 11 de juny del 2020

Oooh..... Tramvia Blau..... una de freda, una de calenta.




Publicat ahir. El govern que lidera l'Ada Colau faculta la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, perquè signi l'esmentat conveni i els documents que es derivin. Alarcón és també la presidenta de TMB.



Amb el calendari més optimista a la mà, no veurem als primers resultats fins als primers mesos de 2022.

dissabte, 6 de juny del 2020

Sèrie 6000, del Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB)

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

La sèrie 6000 d'ample ibèric, va ser dissenyada a la vegada que la sèrie 5000 d'ampla UIC.
Els cotxes d'aquesta sèrie sempre han estat assignats a la línia L1.


Característiques tècniques:

Sèrie: 6000
Classe: EMU-5
Any de posada en servei: 2007 a 2008 i 2019
Trens construïts: 15
Composició: MA1+MB1+Ri+MB2+MA1
Numeració cotxes motors: 6001 a 6060
Numeració cotxes remolc: R6601 a R6615
Longitud total entre topalls: 86170 mm
Amplada: 2710 mm
Alçada: 3940 mm
Ampla via: 1774 mm
Pes en orde de marxa: 171,5 tm
Tracció: Elèctrica
Tensió: 1500 V=
Potencia: 2700 kW
Esforç de tracció: 36,87 kN
Cadena de tracció: Mitsubishi ONIX 1500 VVVF/IGBT's 3.300
Motors de tracció: 16 X Mitsubishi 1TB 1918-0GA03
Nombre de places assegudes: 108 + 4 PMR
Disposició dels seients: lineal
Velocitat: 80 km/h
Enganxalls: Schafenberg
Sistemes seguretat: ATP i ATO
Construïdes per: CAF i Mitsubishi Electric
Nota: MA: cotxe motor amb cabina; MB: cotxe motor; Ri: Remolc intermedi.



dimarts, 2 de juny del 2020

Algunes imatges ferroviàries de la Vall de Chamonix (III).

CMB - Compagnie du Mont-Blanc SA.

FMB - Funivie Monte Bianco S.p.A

Primitiu Téléphérique Les Praz - La Flégère (Chamonix-Mont-Blanc)

Antic Téléphérique Les Praz - La Flégère (Chamonix-Mont-Blanc)

Antic Téléphérique Les Praz - La Flégère (Chamonix-Mont-Blanc)
Antic Teleferique Plan - Aiguille du Midi.
 
Antic Télécabine de la Vallée Blanche (Aguillie du Midi - P Helbronner)

Antic Télécabine de la Vallée Blanche (Aguillllie du Midi - P Helbronner) Gros Rognon



Antic Télécabine de la Vallée Blanche (Aguillllie du Midi - P Helbronner)  


Antic Télécabine de la Vallée Blanche (Aguillllie du Midi - P Helbronner)  

Antiga estació Punta Helbronner - Télécabine de la Vallée Blanche

Antiga estació Punta Helbronner - Funivia Monte Bianco 3 (Col du Géant - P. Helbronner)

Antic Funivia Monte Bianco 3 (Col du Géant - Pointe Helbronner)

PD: Alguna foto pertany a: remontees-mecaniques.net