dissabte, 30 de novembre del 2019

Unitat de Tren elèctrica sèrie 3600 de Renfe-Feve.

Renfe-Feve - Ferrocarriles de Vía Estrecha.

FEVE, 3617-3618, aprop de Bilbao (Ililo23)
Aquestes unitats es van precisar per l'augment dels serveis electrificat de rodalia, que es produí a principi de segle.
Les primeres dotze unitats (3601/02 a 3623/24) procedeixen de la reconstrucció d'unitats dièsel de la sèrie 2300. Es va aprofitar principalment el bastidor i els vogies, construint-se una nova caixa amb un interiorisme més modern.

En l'any 2005 FEVE va encarregar al consorci format per a Sunsundegui i Tafesa la construcció de 12 trens totalment nous. Presenten poques diferències amb les seves germanes procedents de la reforma dels veterans MAN. El disseny dels vogies va ser lleugerament modificat, van ser substituïdes les molles de la suspensió primària, per valones pneumàtiques, la qual cosa li dóna un major confort de marxa. En cabina va ser instal·lat un nou manipulador Siemens. A més incorporen una versió millorada de l'autòmat programable Setelsa, així com nou intèrfons en la sala de viatgers.

FEVE, 3623-3624, estació La Concordia, Bilbao
Característiques tècniques:

Sèrie: 3600
Tipus: EMU-2
Rodament: B'2'+2'B'
Composició: Mc+Mc
Unitats posades en servei: 21
Numeració: 3601/02 a 3623/24 ii 3625/26 a 3641/42
Matricula UIC: 94-71-9-436-001-7 a 94 71 3 436 042-6
Any de construcció: 2000 a 2006
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1,5 kV
Potencia: 420 kw
Motors: 2 x Siemens TB 2223-0GB03
Longitud total entre topalls: 35.300 mm
Amplada: 2.569 mm
Alçada: 3.760 mm
Pes total: 56,5 tm
Velocitat: 100 km/h
Fre dinàmic: Reostàtic
Fre pneumàtic: Aire comprimit
Seients total 2a classe: 90
Comandament múltiple: 4 trens
Enganxall: Scharfenberg A10
Pantògraf: 2 X Shunk
Sistemes seguretat: ASFA, Home mort
Cabines conducció: 2
Construïdes per: FEVE, Suncove (Sunsundegui), Siemens

FEVE, 3617-3618 + 3623-3624, San Mames, Bilbao (A.Gil)

dimarts, 26 de novembre del 2019

Algunes estacions de ferrocarril de Suïssa (VII), Cantó de Fribourg.

SBB – CFF – FFS - Schweizerische Bundesbahnen - Chemins de Fer Fédéraux Suisses - Ferrovie Federali Svizzere.
BLS – BLS AG (formada per BLS Lötschbergbahn and Regionalverkehr Mittelland).
TPF - Transports Publics Fribourgeois.
MOB - Chemins de fer Montreux-Oberland Bernois.

SBB - BLS - Estació Kerzers

SBB - BLS - TPF - Estació Murten

SBB -TPF - Antiga Estació Fribourg 

SBB- TPF - BLS - Estació de Fribourg

TPF - Estació Grandvillard 

TPF - Estació Broc Fabrique

TPF - Estació Bulle

TPF - Estació Chatel St. Denis

TPF - Estació Gruyeres

TPF - MOB - Estació Montbovon

dissabte, 23 de novembre del 2019

Autobusos i autocars de Catalunya (L) - HIFE

Alguns autobusos d'HIFE - La Hispano de Fuente en Segures.

HIFE 1869 – Irisbus IVECO Irizar EuroRider PB - 8522 DTN – C. Numancia, BCN

HIFE 3008 - Setra S415 GT-HD – 7518 FHW - C. Numancia, BCN

HIFE 4040 - Mercedes Benz  RHD-M2A Tourismo - 8714 JSN - C. Numancia, BCN

HIFE 9011 - Setra S517HD - 2474 JSW - C. Numancia, BCN

HIFE U-8 - MAN 14.200 Ugarte Max - 4845 BDX - Castelldefels (Llançadora Aereoport del Prat)

HIFE U-16 - Scania L94UB Unvi Urbis - 1439 FRH - Aereoport Prat (Llançadora Aereoport del Prat) 

dimarts, 19 de novembre del 2019

Automotors sèrie Be 4/4 (151 i 152) de GFM.

Chemins de fer fribourgeois: Gruyère–Fribourg–Morat (GFM).
El GFM ara està englobat dins de Transports Publics Fribourgeois (TPF).

TPF Be 4-4 151 + Bt 251, Estació Montbovon
Aquesta sèrie d'automotors elèctrics i els seus remolcs amb cabina, forment un conjunt de tren elèctric, ja que el cotxe motors sols té una cabina de conducció i ha de treballar conjuntament amb un cotxe pilot, destinats al transport regional de passatgers dels TPF.
Aquestes unitats van ser desenvolupades i construides per Schweizerische industrie-Gesellschaft (SIG) i Société Anonyme des Ateliers de Sécheron (SAAS), en la dècada dels anys 70 del segle passat.
Els cotxes motors i els cotxets-pilots d'aquesta sèrie, comparteixen les mateixes caixes adaptades a les funcions que realitzant.

TPF Be 4-4 152 + Bt 255, Estació Montbovon
Caracteristiques tècniques:

Sèrie: Be 4/4
Tipus: EMU-2
Rodament: Bo' Bo'
Composició: BDe + Bt
Unitat construïdes: 2
Numeració: 151 a 152
Any de construcció: 1977
Any de reconstrucció:
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 900 V =
Potencia: 448 kW
Esforç de tracció: kN
Motors: 2 X ABB
Pantògraf: 2 X Sek
Longitud total entre topalls: 16.810 mm
Pes total: 32 tm
Velocitat: 80 km/h
Seients 2a classe: 48
Numero de cabines: 1
Construïdes per: SAAS – SIG
Noms assignats:
151 - La Gruyere
152 - Châtel St Denis

  • Als cotxes pilots, van ser construïdes en dues sèries amb petites diferències entre elles.

Característiques tècniques:

Sèrie: Bt
Rodament: 2' 2'
Unitat construïdes: 6
Numeració: 251 a 252 i 253 i 256
Any de construcció: 1977 a 1981
Amplada carril: 1000 mm
Longitud total entre topalls: 16.810 mm (17.930 mm en els vehicles de la segona subsèrie).
Pes total: 17,5 tm (14,5 tm en els vehicles de la segona subsèrie).
Velocitat màxima autoritzada: 80 km/h
Seients 2a classe: 62 (56 en els vehicles de la segona subsèrie).
WC: 1 X Obert
Numero de cabines: 1
Construïdes per: SAAS – SIG

TPF - Bt 255 - Estacio Gruyères

dissabte, 16 de novembre del 2019

Sistemes mecànics de mobilitat, Badalona (II).


Aquestes rampes mecàniques, en el seu dia no es van referenciar, per no haver estat localitzades.

Aquestes rampes porten molta polèmica entre el veïnat per al seu malt funcionament, des de la seva inauguració han estat més temps avariades que funcionant, actualment estan parades des de l'abril de 2019.

1a rampa.
Característiques tècniques:

Situades en el barri de Sant Crist.
Instal·lades en el carrer Cuba, entre el carrer de St. Joan de la Creu i el carrer d'Àngel Guimerà.
Aquest conjunt està format per dues rampes mecàniques.
Longitud total: 42. m.
Desnivell aproximat: 8 m.
Pendent: 19%.
Inaugurades l'any: 2014

2a rampa.

dijous, 14 de novembre del 2019

Autobusos i autocars de Catalunya (XLIX)

Alguns autobusos del grup Baixbus (Mohn SL - Oliveras SL - Rosanbus, SL)

 BAIXBUS 63 (Rosanbus) - MAN NM223F Castrosua Magnus – 2395 DKZ - Av. Diagonal, BCN

 BAIXBUS 1324 (Mohn) – Irisbus Iveco Citelis 12 Castrosua CityVersus - 4435 HDH -Crta. de la Sta. Creu de Calafell, Gavà

 BAIXBUS 1355 (Monh) - Heuliez Bus GX137 - 6421 JBN - Estació ADIF Viladecans

 BAIXBUS 1369 (Mohn) - Volvo B9LA Tata Hispano Area – 0434 HCV -Pl. Espanya, BCN

 BAIXBUS 1371 (Mohn) - MAN NM223F Castrosua Magnus - 2669 DYF - Crta. de la Sta. Creu de Calafell, Gavà

BAIXBUS 2220 (Oliveras) - Irisbus IVECO Crossway LE - 6157 HCW - Av Diagonal, BCN

BAIXBUS 2267 (Oliveras) - HeuliezBus GX137 – 4831 KTC - C. Pau Romeva, BCN

BAIXBUS 2275 (Oliveras) - Mercedes Benz O530 Evobus Citaro G - 7053 FFT -C. Numancia, BCN

 BAIXBUS 3049 (Rosanbus) - MAN NL283F Castrosúa City Versus - 63333 CCN - Pl Espanya, BCN

BAIXBUS 3115 (Rosanbus) - MAN NL273F Lions City – 8958 GYL -Pl. Paisos Catalans, BCN


dimarts, 12 de novembre del 2019

Automotors sèrie BDe 4/4 (121 a 124) de GFM.

Chemins de fer fribourgeois: Gruyère–Fribourg–Morat (GFM).
El GFM ara està englobat dins de Transports Publics Fribourgeois (TPF).
TPF (FGM)- Bt 226 + Be 4-4 121 - MOB ABDe 8-8 4004 - Estacio Montbovon 
 Aquesta sèrie d'automotors elèctrics i els seus remolcs amb cabina, forment un conjunt de tren elèctric destinat al transport regional de passatgers dels TPF. Aquestes unitats van ser desenvolupades i construïdes per Vevey Technologies en la seva part mecànica i per Asea Brown Boveri (ABB) en la part elèctrica, durant els primers anys 90 del segle passat.
Els cotxes motors i els cotxets-pilots d'aquesta sèrie, comparteixen les mateixes caixes adaptades a les funcions que realitzant.

Automotors

TPF Be 4-4_123 + Bt_221, Palézieux
TPF Be 4-4_124 + Ua - Wagó CFF, Broc Fabrique
Característiques tècniques:

Sèrie: BDe 4/4 (Be 4/4)
Tipus: EMU-1
Rodament: Bo' Bo'
Composició: BDe + Bt
Unitats en servei: 4
Unitat construïdes: 4
Numeració: 121 a 124
Any de construcció: 1992 a 1996
Any de reconstrucció: 2010 a 2012
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 900 V =
Potencia: 640 kW
Esforç de tracció: 52 kN
Motors: 4 X ABB
Pantògraf: 2 X SEk
Longitud total entre topalls: 17.600 mm
Pes total: 36 tm
Velocitat: 90 km/h
Seients 2a classe: 32 (40 com a Be 4/4)
Numero de cabines: 2
Construïdes per: ACMV / Vevey (Ateliers de constructions mécaniques de Vevey) i Asea Brown Boveri (ABB).
Nota: En la reconstrucció efectuada en els anys 2010 a 2012, varen perdre l'espai per l'equipatge i varen ser renomenats a Be 4/4.
Noms assignats:
121 - Remaufens
122 - La Tour-de-Trême
123 - Broc
124 – Vuadens

Cotxes Pilots

TPF (FGM) - Be 4-4 121 - Estacio Montbovon

TPF Bt_226 Estació Bulle
Característiques tècniques:

Sèrie: Bt
Rodament: 2' 2'
Unitats en servei: 6
Unitat construïdes: 6
Numeració: 221 a 226
Any de construcció: 1992 a 1996
Amplada carril: 1000 mm
Longitud total entre topalls: 17.600 mm
Pes total: 20 tm
Velocitat màxima autoritzada: 90 km/h
Seients 2a classe: 48 + 4 transportins.
WC: 1 X Obert
Numero de cabines: 1
Construïdes per: ACMV / Vevey

dissabte, 9 de novembre del 2019

Autobusos i autocars de Catalunya (XLVIII) - TUSGSAL

Alguns autobusos de TUSGSAL.

TUSGSAL (Transports Urbans i Serveis Generals, Societat Anònima Laboral), és una empresa de transports catalana, amb seu a la ciutat de Badalona, TUSGSAL va néixer l'any 1985 com TUBSAL i més tard va canviar al nom a l'actual TUSGSAL.

 Tusgsal 216 - Mercedes Benz O405 N Caetano City Gold - B-8860-VK (D. Lorca)

Tusgsal 358 - Mercedes-Benz O530 Citaro - BCN Avd Jorda, BCN 

 Tusgsal 369 -IVECO Irisbus Cityclass Cursor Euro 5 Noge Cittour - 7205 FHK - C de Judea, BCN

 Tusgsal 408 -Scania K270UB Noge Cittour - Avd del Jorda, BCN  

 Tusgsal 552 - Castrosua HCS25 Tempus - 1062 HDL - Crta Can Ruti, Badalona

Tusgsal 558 - Irisbus IVECO 591E 12.99 CityClass Hispano Habit - 2546 BTX - Via Agusta, Badalona

 Tusgsal 628 - Heuliez Bus GX 337 Hybrid - Ronda St. Pere, BCN

 Tusgsal 630 - Heuliez GX 337 Hybrid - 0198 KSZ - Rambla Prim, BCN

 Tusgsal 649 - Mercedes Benz Citaro Hybrid - 4537 KTK - Crt Can Ruti, Badalona  

 Tusgsal 671 - Mercedes Benz O530 Citaro Hybrid C2 - 0828 KTK - Crt Can Ruti, Badalona  

PD: Alguna fotografia pertany a Miquel Segura.