Amb la nova política del Ajuntament de Barcelona de fer de
pagament la zona monumental del Park Güell, s'han instal·lat expenedores de tiquets
d'entrada en les estacions de Lesseps i Vallcarca, de la Linia-3 del TMB.
dimecres, 23 d’octubre del 2013
dissabte, 19 d’octubre del 2013
TRAMMET - Tramvia Metropolità S.A. - Tramvia Citadis.
Els vehicles usat a las dos
xarxes de TRAMMET: TramBaix i TramBesos, corresponen al model Alstom CITADIS TGA
302.
Característiques tècniques:
Sèrie TramBaix: 111-121-131
Sèrie TramBesos:
211-221-231
Rodament: B+2+B
Numero mòduls: 5
Composició: M1+C1+NP+C2+ M2
Unitats en servei
TramBaix: 23
Unitats en Servei TramBesos:
18
Unitat construïdes: 41
Numeració TramBaix: 111.01/23 - 121.01/23 - 131.01/23
Numeració TramBesos:
211.01/18 - 221.01/18 - 231.01/18
Any de construcció: 2001 a
2004 i 2011
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 750 V=
Potencia: 480 kW
Motor: 4 X Alstom
Equip de tracció: 2 X Alstom
Ònix 800 IGBT
Trucks motors: Alstom Arpege
350 M
Truck portador: Alstom Arpege
350P
Longitud entre topalls:
32.517 mm
Pes: 40 tm
Frens: Electric, mecànic i electromagnètic.
Velocitat: 70 km/h
Seients: 64
Fabricades per: Alstom
Nota: Unitats bidireccionals de
pis baix.
divendres, 11 d’octubre del 2013
Renfe - ADIF - 311
L'origen d'aquesta sèrie està en el prototip "MABI" que va
ser dissenyat per MTM (Barcelona),
segons especificacions del INI (Institut Nacional d'Indústria), aquesta
locomotora va ser incorporada a Renfe amb el numero 311-001-2 , inicialment va
ser pintada de color taronja amb una franja blanca.
La Sèrie 311 és un conjunt de locomotores diésel - elèctriques que es
van començar a fabricar l'any 1985 i que han resultat unes locomotores de gran
versatilitat. Aquestes locomotores són mixtes, de configuració Bo'Bo ', amb
transmissió elèctrica i motors de tracció trifàsics.
Les 60 locomotores d'aquesta
sèrie, estan numerades com subsèrie 100.
Aquestes locomotores son un èxit de l'enginyeria espanyola, el seu
disseny es la base d'una sèrie de locomotores exportades per
Meinfesa/Alstom/Vossloh:
- SBB Am 841 (40 unitats de 1994).
- GA DE900 per a Mèxic, Israel i Egipte (35 unitats, 1997-2000).
- SNCF BB 60000 (175 unitats, 2004-2008).
En l'any 2005, la antiga RENFE es divideix en les empreses ADIF i Renfe Operadora, la
distribució d'aquesta sèrie queda de la següent forma:
- Renfe Integria: 1 locomotora (el prototipus 311.001)
- Renfe Larga Distancia: 7 locomotores (Fuencarral i Can Tunis)
- Renfe Mercancías: 1 locomotora (311.133, León)
- Adif: 52 locomotores, distribuïdes per tota la xarxa.
Característiques tècniques:
Sèrie: 311.0
Unitats en servei : 1
Unitat construïdes : 1
Any de construcció: 1985
Numeració: 311-001-2
Fabricades per: MTM, Ateinsa,
Siemens, Babcock & Wilcox
Sèrie: 311.1
Unitats en servei : 60
Unitat construïdes: 60
Numeració: 311-101-0 a 311-160-6
Any de construcció: 1990 a 1991
Fabricades per: M.T.M., Alstom
(Meinfesa), Siemens, Bazan
Característiques tècniques
comunes:
Rodament: Bo'Bo'
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Diesel - Eléctrica
Longitud entre topalls:
14200 mm
Pes: 80 tm
Potencia: 504 kW
Esforç de Tracció: 250 kN
Motor: 1 X MTU/Bazan 396 BV TC 13
Transmissió elèctrica trifàsica :
4 X NI 4335 A-6-F-118 Siemens
Velocitat: 90 km/h
Sistemes seguretat: ASFA
Comandament múltiple: No
dimarts, 8 d’octubre del 2013
Sistemes mecànics de mobilitat - Molins de Rei (I)
A prop de l'estació de ADIF -
Renfe, és troba una passarel·la que creua les vies del ferrocarril i que
facilita la mobilitat des de el casc històric de la població cap el
poliesportiu, les instal·lacions del Club Natació Molins de Rei i els nous
barris residencials. Adjunt a aquesta passarel·la es troba l' instal·lació d'un
ascensor vertical que connecta la cruïlla
dels carrers de Roger de Llúria i Horts
de Can Roca amb la part superior de la passarel·la que transcorre fins el
jardins que existeixen en el carrer Sant Antoni Maria Claret.
Característiques tècniques:
Tipus: Ascensor Vertical.
Passatgers: 6
Pes màxim: 630 kg.
Desnivell: 6,4 m.
Horari de funcionament de 7:00 a
23:00 hores.
ADIF - Estació Molins de Rei |
dissabte, 5 d’octubre del 2013
FGC - Festa Major de Sarrià - Circulació sèrie 400
FGC se suma a la Festa Major de Sarrià amb
circulacions del tren històric de la sèrie 400.
El tren, construït els anys 40 als Tallers de
Sarrià, circula entre les estacions de Sarrià i Reina Elisenda durant el dia
d'avui (dissabte dia 5) i dema diumenge (dia 6) d’octubre de 2013.
L' unitat formada per els vehicles 507-809-409
de la sèrie 400, anomenada "Granota" per l'a semblança amb aquest
animal, degut el seu color verd tan característic i els grans fars a la part
frontal.
Etiquetes de comentaris:
Barcelona,
Catalunya,
Tren metropolità,
Unitat de tren elèctrica
dijous, 3 d’octubre del 2013
TS - Téléphérique Salève
Geogràficament,
Salève és una muntanya dels Alps, situat al departament d'Haute-Savoie, però
geològicament pertany a les muntanyes del Jura.
Le
Salève és accessible per medi d'un funicular aeri, que va substituir el primer
tren de cremallera elèctrica al món (1893-1935).
Per
sota de la part nord del Salève s'exten l'àrea metropolitana suïssa de Ginebra.
Es pot accedir des de el centre de Ginebra amb l'autobús numero 8 OMS -
Veyrier-Douane , baixar a la parada final de recorregut, caminar 5 minuts,
seguin els indicador, s'ha de travessar la frontera Franco-Suïssa.
Característiques
tècniques, Funicular Aeri:
Any de posta en servei:
1.936.
Modernitzat l'any: 1.983
Tipus: 60-PB.
Longitud: 1.172 m.
Estació inferior: Etrembières
- Le Pas-de-l'Echelle, 432 msnm.
Estació Superior: Le Salève,
1.092 msnm.
Desnivell: 660 m.
Inclinació: 68 %
Velocitat: 10 m/seg.
Temps viatge: 3 minuts
Cabines : 2
Capacitat per cabina: 60 + 1
persones.
Capacitat: 870 persones/hora.
Fabricant: Von Roll
Subscriure's a:
Missatges (Atom)