dimecres, 23 d’octubre del 2013

ABCN - Tancament del Park Güell


Amb la nova política del Ajuntament de Barcelona de fer de pagament la zona monumental del Park Güell, s'han instal·lat expenedores de tiquets d'entrada en les estacions de Lesseps i Vallcarca, de la Linia-3 del TMB.


dissabte, 19 d’octubre del 2013

TRAMMET - Tramvia Metropolità S.A. - Tramvia Citadis.

Els vehicles usat a las dos xarxes de TRAMMET: TramBaix i TramBesos, corresponen al model Alstom CITADIS TGA 302.


 Característiques tècniques:

Sèrie TramBaix:   111-121-131
Sèrie TramBesos: 211-221-231    
Rodament: B+2+B 
Numero mòduls: 5
Composició: M1+C1+NP+C2+ M2
Unitats en servei TramBaix:    23
Unitats en Servei TramBesos: 18
Unitat construïdes: 41
Numeració TramBaix:   111.01/23 - 121.01/23 - 131.01/23
Numeració TramBesos: 211.01/18 - 221.01/18 - 231.01/18 
Any de construcció: 2001 a 2004 i 2011
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 750 V=
Potencia: 480 kW
Motor: 4 X  Alstom
Equip de tracció: 2 X Alstom Ònix 800 IGBT
Trucks motors: Alstom Arpege 350 M
Truck portador: Alstom Arpege 350P
Longitud entre topalls: 32.517 mm
Pes: 40 tm
Frens: Electric, mecànic i electromagnètic.
Velocitat: 70 km/h
Seients: 64
Fabricades per: Alstom

Nota: Unitats bidireccionals de pis baix.


divendres, 11 d’octubre del 2013

Renfe - ADIF - 311

L'origen d'aquesta sèrie està en el prototip "MABI" que va ser dissenyat per MTM (Barcelona),  segons especificacions del INI (Institut Nacional d'Indústria), aquesta locomotora va ser incorporada a Renfe amb el numero 311-001-2 , inicialment va ser pintada de color taronja amb una franja blanca.

La Sèrie 311 és un conjunt de locomotores diésel - elèctriques que es van començar a fabricar l'any 1985 i que han resultat unes locomotores de gran versatilitat. Aquestes locomotores són mixtes, de configuració Bo'Bo ', amb transmissió elèctrica i motors de tracció trifàsics.

Les  60 locomotores d'aquesta sèrie, estan numerades com subsèrie 100.



Aquestes locomotores son un èxit de l'enginyeria espanyola, el seu disseny es la base d'una sèrie de locomotores exportades per Meinfesa/Alstom/Vossloh: 
  • SBB Am 841 (40 unitats de 1994).
  • GA DE900 per a Mèxic, Israel i Egipte (35 unitats, 1997-2000).
  • SNCF BB 60000 (175 unitats, 2004-2008). 

 En l'any 2005, la antiga RENFE es divideix en  les empreses ADIF i Renfe Operadora, la distribució d'aquesta sèrie queda de la següent forma:
  • Renfe Integria: 1 locomotora (el prototipus 311.001)
  • Renfe Larga Distancia: 7 locomotores (Fuencarral  i Can Tunis)
  • Renfe Mercancías: 1 locomotora (311.133, León)
  • Adif: 52 locomotores, distribuïdes per tota la xarxa.



Característiques tècniques:

Sèrie:  311.0
Unitats en servei : 1
Unitat construïdes : 1
Any de construcció: 1985
Numeració:  311-001-2
Fabricades per:  MTM, Ateinsa, Siemens,  Babcock & Wilcox

Sèrie:  311.1
Unitats en servei : 60
Unitat construïdes:  60 
Numeració:  311-101-0 a 311-160-6
Any de construcció: 1990 a 1991
Fabricades per:  M.T.M., Alstom (Meinfesa), Siemens, Bazan

Característiques tècniques comunes:

Rodament: Bo'Bo'
Amplada carril: 1668 mm
Tracció:  Diesel - Eléctrica
Longitud entre topalls:  14200  mm
Pes:  80 tm
Potencia:  504 kW
Esforç de Tracció: 250 kN
Motor:  1 X MTU/Bazan  396 BV TC 13
Transmissió elèctrica trifàsica :  4 X NI 4335 A-6-F-118 Siemens
Velocitat:  90 km/h
Sistemes seguretat: ASFA

Comandament múltiple: No




dimarts, 8 d’octubre del 2013

Sistemes mecànics de mobilitat - Molins de Rei (I)


A prop de l'estació de ADIF - Renfe, és troba una passarel·la que creua les vies del ferrocarril i que facilita la mobilitat des de el casc històric de la població cap el poliesportiu, les instal·lacions del Club Natació Molins de Rei i els nous barris residencials. Adjunt a aquesta passarel·la es troba l' instal·lació d'un ascensor vertical que connecta  la cruïlla dels carrers de Roger de Llúria  i Horts de Can Roca amb la part superior de la passarel·la que transcorre fins el jardins que existeixen en el carrer Sant Antoni Maria Claret.


Característiques tècniques:

Tipus: Ascensor Vertical.
Passatgers: 6
Pes màxim: 630 kg.
Desnivell: 6,4 m.
Horari de funcionament de 7:00 a 23:00 hores.


ADIF - Estació Molins de Rei


dissabte, 5 d’octubre del 2013

FGC - Festa Major de Sarrià - Circulació sèrie 400


FGC se suma a la Festa Major de Sarrià amb circulacions del tren històric de la sèrie 400.

El tren, construït els anys 40 als Tallers de Sarrià, circula entre les estacions de Sarrià i Reina Elisenda durant el dia d'avui (dissabte dia 5) i dema diumenge (dia 6) d’octubre de 2013.


L' unitat formada per els vehicles 507-809-409 de la sèrie 400, anomenada "Granota" per l'a semblança amb aquest animal, degut el seu color verd tan característic i els grans fars a la part frontal.  








dijous, 3 d’octubre del 2013

TS - Téléphérique Salève


Geogràficament, Salève és una muntanya dels Alps, situat al departament d'Haute-Savoie, però geològicament pertany a les muntanyes del Jura.

Le Salève és accessible per medi d'un funicular aeri, que va substituir el primer tren de cremallera elèctrica al món (1893-1935).

Per sota de la part nord del Salève s'exten l'àrea metropolitana suïssa de Ginebra. Es pot accedir des de el centre de Ginebra amb l'autobús numero 8 OMS - Veyrier-Douane , baixar a la parada final de recorregut, caminar 5 minuts, seguin els indicador, s'ha de travessar la frontera Franco-Suïssa.


Característiques tècniques, Funicular Aeri:


Any de posta en servei: 1.936.
Modernitzat l'any: 1.983
Tipus: 60-PB.
Longitud: 1.172 m.
Estació inferior: Etrembières - Le Pas-de-l'Echelle, 432 msnm.
Estació Superior: Le Salève, 1.092 msnm.
Desnivell: 660 m.
Inclinació: 68 %
Velocitat: 10 m/seg.
Temps viatge: 3 minuts
Cabines : 2
Capacitat per cabina: 60 + 1 persones.
Capacitat: 870 persones/hora.

Fabricant:  Von Roll