dimarts, 28 de març del 2017

Autobusos i autocars de Catalunya (XVII)

Seguin amb més Autobusos de Barcelona.


Sèrie 5200, aquests autobusos van ser posats en servei el juliol de l'any 2012, aquesta sèrie correspon a autobusos Tata Híspanos híbrids.
Aquesta sèrie composta per 12 autobusos amb 27 places assegudes i 96 de capacitat total. Tenen una potència de 175 + 138 kW amb acumuladors d'ió-liti.




Sèrie 6200, aquesta sèrie està composta per autobusos articulats Mercedes Benz GNC.




Sèrie 6300, són Irisbus CityClass Castrosúa GNC articulats, les primeres unitats d'aquesta sèrie van entrar en servei l'any 2005, i el resta l'any 2006. Existeixen tres subsèries: 6300-6349 amb correseria Castrosua CS-40 City Versus, 6350 correseria Castrosua CS-40 CITY II i 6351-6375 amb correseria Castrosua CS-40 City Versus.

Característiques tècniques:

Sèrie: 6300
Any entrada en servei: 2005
Constructor: IVECO Irisbus
Model: Irisbus 491E.18.31 GNC Cityclass
Potencia: 259 kW
Motor model: IVECO Cursor 8 de 7,8 litres
Numero portes: 3









dissabte, 25 de març del 2017

Maqueta – museu de RailHome BCN.



Feia temps que desitjava visitar aquesta maqueta, que ocupa una superfície de més de 500 m2, situada en el Polígon Industrial les Comes, de la ciutat d'Igualada.

La visita és guiada i permetrà realitzar un viatge virtual pel món del tren, d'una hora i mitja, des del tren real al tren miniatura i gaudir d'una experiència original i inoblidable. La maqueta, està ambientada, en la geografia centro europea i és d'escala HO.

Una càmera situada en una de les locomotores, permet tindrà una visió "de maquinista" de tota la maqueta.














divendres, 24 de març del 2017

Unitats de tren sèrie BDSeh 4/8, del MGB.

MGB - Matterhorn-Gotthard-Bahn


Aquestes unitats de tren van ser encarregades per Brig-Visp-Zermatt-Bahn (BVZ), però van ser recepcionades, després de la fusió, per al Matterhorn Gotthard Bahn, van ser les primeres unitats noves posades en servei per aquesta nova companyia.

Construïdes en alumini, pertanyen a la família de vehicles GTW. La disposició consisteix en un cotxe panoràmic central, que alberga els quatre motors de tracció i dos cotxes amb cabina de conducció, semimuntats en els extrems del cotxe motor central, aquests cotxes de pis baix permeten carregar fins a 40 carrets d'equipatges.

Normalment estan destinades els trens llançadora entre Täsch i Zermatt.


Característiques tècniques:

Sèrie: BDSeh 4/8
Tipus: EMU-3
Model: Komet
Rodament: 2' Bo'zzBo'zz 2'
Composició: Rc+M+Rc
Unitats en servei: 4
Unitat construïdes: 4
Numeració: 2051 a 2054
Any de construcció: 2002 i 2005
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica, cremallera Abt.
Voltatge: 11 kv 16,7 Hz
Potencia: 1.064 kW
Esforç de tracció: 103 kN
Motors: 4
Longitud total entre topalls: 52.014 mm
Pes total: 69 tm
Velocitat: 80 / 35 (cremallera) km/h
Seients 2a classe: 120
Construïdes per: Stadler Rail
Enganxalls: Schwab FK-9-6
Acoblaments: Fins a dues unitats de les sèries BDSeh 4/8, ABDeh 4/8 o ABDeh 4/10.
Nota: Aquestes unitats pertanyen a la família GTW
Noms assignats: 2051 – Castor, 2052 – Pollux, 2053 – Albatros i 2054 - Eagle


dimecres, 22 de març del 2017

Sistemes mecànics de mobilitat - Igualada.

Ajuntament d'Igualada.


Igualada és una ciutat i municipi, capital de la comarca de l'Anoia, Catalunya.

En l'anomenat Eix de vianants Riu – Centre – Hospital – Poliesportiu, des de l'any 2002, existeixen un conjunt de quatre escales mecàniques, aparellades de dos en dos, una ascendent i altra descendent, situades en el carrer de Sant Magí entre els carrers de Travessia de Sant Magí i carrer de la Salut, tenen una longitud lineal de 16 metres i salven un desnivell de 6 metres cada una de les parelles, el seu funcionament és de 7,00 a 23.00 hores, i són de la marca Thyssen Krupp.





En l'anomenat Eix de vianants Nord – Zona escolar – Zona esportiva, està construït, des de l'any 2007, un ascensor vertical, entre el carrer de Vallbona (Parc Vallbona) i la ronda de Fàtima (Parc Valldaura), que salva un desnivell de 22 metres, amb una capacitat per 13 viatgers o un equivalent de 1300 kg de càrrega màxima, el seu desplaçament és d'1,6 m/seg., el seu funcionament és de 7,00 a 23.00 hores, i és de la marca Thyssen Krupp.





dimarts, 21 de març del 2017

Locomotora de maniobres, sèrie Tm 2/2, nr. 4973 del MGB (ex-FO).

MGB - Matterhorn Gotthard Bahn
BVZ – Brig-Visp-Zermatt-Bahn


Aquesta locomotora de maniobres ha estat sempre basada en l'estació d'Andermatt.
Adquirida de segona mà, abans d'arribar al FO, ja havia tingut una agitada vida. Va ser entregada al Kerkerbach Bahn en l'any 1975 amb el número 19, a partir de l'any 1978 va estar matriculada en el DB com a 333-902-5 dins la clase KOF III, passant posteriorment al FO en l'any 1976.

Característiques tècniques:

Sèrie: Tm 2/2
Numeració: 4973
Rodament: B
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 1
Any de construcció: 1958
Any posada en servei: 1976
Any baixa servei: 2012
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel hidràulica
Longitud entre topalls: 7.850 mm
Pes: 23 tm.
Potencia: 175 kW
Esforç de tracció: 83 kN
Motor: 1 X MWM RHS518A
Velocitat: 45 km/h
Fabricada per: Ruhrtahler Maschinenfabrik i Motor Motorenwerke Mannheim (MWM).
Model: D250VK/V.
Numero fabrica: 3575/12

diumenge, 19 de març del 2017

GR 92 Sender de la Mediterrània, per la costa Daurada..

Ahir vàrem fer un altre tram d'aquest meravellós sender que és GR 92, des de les poblacions d'Altafulla fins a Coma-ruga (El Vendrell), aquest tram coincideix poc amb la via del tren, la zona de l'Estany del Saler de Creixell, bon lloc per fer alguna fotografia, la passarel·la estava en manteniment (la cacera de trens va ser petita, millor la d'altra afició, els fars).






Far de Torredembarra




divendres, 17 de març del 2017

Locomotores dièsel, sèrie Gm 3/3 del MGB (ex – BVZ).

MGB - Matterhorn Gotthard Bahn
BVZ – Brig-Visp-Zermatt-Bahn


L'augment de trànsit de viatgers, al BVZ, a principis dels anys 70 del segle passat, també va comportar en paral·lel un augment important de les mercaderies a transportar fins a Zermatt.

En l'any 1973 van ser encarregades dues locomotores dièsel de maniobres a l'empresa Gaston Moyse (França), aquestes locomotores estan equipades amb un motor dièsel refrigerat per aire de la marca Deutz de 12 cilindres.
En la seva construcció es va prestar especial atenció a la reducció de soroll, ja que aquestes locomotores fan la seva feina principalment en zones residencials.

Normalment la locomotora 71 està estacionada a Visp i la 72 a Zermatt.

Les dues locomotores han estat objecte d'una modernització en l'any 2004, en la qual els tubs d'escapament de sortida dels gasos situat en el sostre han estat reemplaçats per una safata gran, situada igualment en el sostre amb un sistema de filtres.



Característiques tècniques:

Sèrie: Gm 3/3
Tipus: LD
Numeració: 71 i 72
Rodament: C
Unitats en servei: 2
Unitat postes en servei: 2
Any fabricació: 1975
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel hidràulica
Longitud entre topalls: 6.940 mm
Pes: 26 tm.
Potencia: 183 kW
Motor: Deutz
Velocitat: 45 km/h
Fabricada per: Gaston Moyse i Deutz
Model: BN adaptat.
Número de fàbrica: 3550 i 3551

W.Brutzer




dimarts, 14 de març del 2017

Exposició de vehicles de l'antic cremallera de Montserrat.

FCMGP – Ferrocarril de Montaña a Grandes Pendientes

FGC – Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.



A partir dia 2 de febrer de 2017, a l'estació FGC Monistrol Vila, del cremallera de Montserrat estan exposats dos antics vehicles, de la primera època d'aquest servei (FCMGP), la locomotora E-4 i el cotxe A-2.

La locomotora de vapor E-4 de nom "Víctor Balaguer", va ser construïda per la Sociéte Française de Constructions Mécaniques des Anciens Établissements Cail (EAC) de Denain, França, en l'any 1892, de rodament 0-2-1-T, amb el número de fàbrica 2.355, i va ser retirada del servei en l'any 1956.

El cotxe saló de viatgers A-2, conegut amb el nom "de la Reina" va ser construït en l'any 1928 pels tallers de la firma Enrique Quintana, de Barcelona, a partir del bastidor i els rodaments aprofitats d'un cotxe mixt de primera i segona classe AB-12, construït en l'any 1892 per Schweizerische Industrie Gesellschaft (SIG) de Neuhausen am Rheinfall (Suïssa), va ser retirat en l'any 1957.





Nota: El conjunt de locomotora i cotxe va ser cedit a FGC per les filles del matrimoni format pel Sr. Ramon Font i la Sra. Carme Besora, que els conservaven en la seva finca de Balsareny (Bages).