divendres, 31 d’agost del 2012

FS – 625 “Signorine” - Trenitalia Spa (Ferrovie dello Stato Italiane)

FS 625-177, Estació de Tirano - RFI, Juliol 2011
Les locomotores  de vapor de la sèrie 625, són màquines dissenyades per a l'ús mixt de mercaderies i  viatgers, en línies de muntanya i secundaries.

Les quatre unitats preservades estan assignades a l'Associazione Toscana Treni Storici Italvapore.

Característiques tècniques:
Locomotora

Sèrie:  625 “Signorine”
Rodament:  1’C’h2  (1-3-0)
Unitats en servei : 4
Numeració de les unitats preservades: 017, 100, 142 i 177  
Unitats construïdes:  118
Any de construcció:  1910 a 1922
Amplada carril: 1435 mm
Tracció:  Vapor
Distribució: Walschaerts/Caprotti
Longitud entre topalls:  9660 mm
Pes:  54 Tm
Potencia:  590 kW
Esforç de tracció: 100 kN
Velocitat:   80 km/h

Tender

Rodament:  1’1’  
Longitud entre topalls:  7055 mm
Pes:  45,320 Tm
Capacitat carbó: 6000 Kg.
Capacitat aigua: 12.000 litres


Dipòsit de material històric de la Associacione Ale 883 situat a l’estació de Tirano - RFI, Juliol 2011.
 Estació de Tirano – RFI, Juliol 2011

dilluns, 27 d’agost del 2012

FS – ETR 470 “Pendolino” - Trenitalia Spa (Ferrovie dello Stato Italiane)

FS – ETR 470 “Pendolino”, Estació de Lugano, Juliol 2011, realitzant el servei Zürich HB a Firenze Santa MariaNovella

CISALPINO – ETR 470 “Pendolino”, Estació de  Stresa, Juliol 2001, realitzant el servei EC Canaletto Gèneve Cornavin - Venezia Santa Lucia
Característiques tècniques:


Sèrie: 470
Rodament: EMU-9
(1Ao)(Ao1)+ (1Ao)(Ao1)+2’2’+2’2’+(1Ao)(Ao1)+2’2’+(1Ao)(Ao1)+ (1Ao)(Ao1)
Composició: BAC001-BB201-RA501-RB401-BB251-BAH101-RA301-BB252-BAC501
Unitats en servei: 5
Unitat construïdes: 9
Numeració: 470-001-9 a 470-009-2
Any de construcció: 1994 a 1997
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 3000 V= + 15kV 17 Hz
Potencia: 6000 kW
Esforç de tracció: 259 kN
Motor: 12 X MTA 550
Longitud entre topalls: 236.600 mm
Pes: 440 Tm
Velocitat: 200 km/h
Seients 1ª classe: 151
Seients 2ª classe: 322 +2 PMR
Fabricades per: FIAT, Schindler i Vevey Technologies
Nota: Construïts a demanda de la empresa mixta CISALPINO (SBB-CFF-FFS i FS), son unitats derivades del ETR 460 Pendolino Mk.1, multicorrents i equipades amb els sistemes de seguretat SCMT, ZUB/Signum i PZB.
A la dissolució de l’ empresa CISALPINO, els tren 1,4,6,7 i 8 van passar a Trenitalia (FS) i les unitats de tren 2,3,5 i 9 van passar a SBB-CFF-FFS.

diumenge, 26 d’agost del 2012

FGC – FG – Funicular de Gelida


FGC - Ferrocarrils de la Generalit de Catalunya.

El poble de Gelida esta situat a la comarca de l’Alt Penedès.


El Funicular.

En l’any 1924 va ser inaugurat aquets modern medi de transport que uneix el poble de Gelida amb l’estació del ferrocarril MZA Barcelona- Tarragona per Vilafranca (actualment estació de Rodalies de Catalunya R4), aquest funicular va ser sufragat amb les aportacions realitzades pels habitants d’aquet poble.



El funicular va aprofitar l’antiga maquinaria del primitiu funicular del Tibidabo. A principis dels anys 80 va a passar als FGC que el van modernitzar.

El funicular de Gelida a funcionat regularment des de l'abril del 1982 fins al 2011, que amb motiu de les retallades pressupostaries al seu servei diari a estat substituït per un microbús de l’empresa Hill. Ara sols funciona els dissabtes i diumenges del mesos de Juliol i Agost.


Característiques Tècniques:

Tipus: Funicular clàssic, 50-SBB  
Data d’inauguració: Novembre 1924
Reconstruït l’any: 1982     
Estació inferior: Gelida estació inferior (86 MSN).
Estació intermèdia: Gelida-Baixador (situada a la part baixa del nucli urbà)
Estació superior: Gelida estació superior (196 MSN).
Ampla de via: 1.000  mm.
Longitud: 884 m.
Desnivell: 110 m.
Pendent màxima: 22,2 %.
Motorització: Eléctrica, situada en l’estació superior.
Potencia: 75 CV
Cable tractor: 29 mm 
Velocitat: 2,5 m/seg.
Duració del viatge: 8 minuts.
Vehicles: 2
Passatgers: 50 + 1  per vehicle.
Capacitat: 700 passatgers/hora.
Construït per: Santiago Rubió y Tuduri
Accionament: Voll Roll
Vehicles construïts per: Talleres de carpinteria Estrada i reconstruïts en els tallers de FGC, el xassís van ser construïts per Construcciones Electromecanicas J. De Miguel y Cia.  
Horari:10:50/11:07, 11:50/12:07, 12:50/13:07 13:50/14:07, 14:50/15:07, 15:50/16:07 i 16/50:17:07 (horari estiu 2012).
Notes: S'utilitza un sol cotxe per al transport de viatgers mentre que l'altre s'usa simplement com a contrapès.

dimecres, 22 d’agost del 2012

FGC - Nous accessos a l’estació de Gràcia



Des de el 20 d’Agost i com a conseqüència dels treballs de construcció del nou vestíbul de l’estació de Gràcia, l’accés a aquesta estació es veu lleugerament modificat.
Per agafar els trens en sentit descendent (direcció Pl. Catalunya – vies 2 i 4), s’accedeix a l’estació per l’entrada situada al carrer Marià Cubí.
Per agafar els trens en sentit ascendent (direcció Vallès, Reina Elisenda i Tibidabo – vies 1 i 3) s’haurà d’accedir pel nou accés provisional obert a la Plaça Gal·la Placídia, situat en la cruïlla de Via Augusta amb Travessera de Gràcia.  


dilluns, 20 d’agost del 2012

FS - E 464 Trenitalia Spa (Ferrovie dello Stato Italiane)

FS E 464.199, estació de Tirano, Juliol 2011.

Aquestes locomotores estan enquadrades dins l’uniat de negoci DTR (Divisione Transporto Regionale) de Trenitalia, transport regional de passatgers.

Característiques tècniques:

Sèrie: 464
Rodament: Bo’Bo’
Unitat construïdes: 688
Numeració: 001 a 557  
Any de construcció: 2000
Amplada carril: 1435 mm
Longitud entre topalls: 15580  mm
Pes: 72 Tm
Tracció:  Eléctrica
Voltatge: 3000 V=
Potencia: 3000 kW
Esforç de tracció: 300 kN.
Motor: 4 X FIA 5267  
Velocitat: 180 km/h
Construïdes per: ADtranz, Bombardier
Model: TRAXX P160 DCP
Nota: Locomotores mono cabines per a trens de passatgers amb configuració  “push-pull”. Tenen una petita cabina de maniobres en la part posterior juntament amb un petit departament furgo. 

diumenge, 19 d’agost del 2012

Gran Maqueta de Trens - Festes de Gràcia 2012



Per les Festes de Gràcia, s’ha instal·lat una gran maqueta de modelisme ferroviari, que mereix una visita.

Es una maqueta a escala HO, amb via Marklin, digitalitzada, d’una trentena de metres de llarg en forma de “E”, ha crescut en respecta a la maqueta instal·lada per Nadal que era en forma de “U”.




FS - E 444 R Trenitalia Spa (Ferrovie dello Stato Italiane)

FS E 444.113R “Tartarughe”, estació de Domodossola, Juliol 2003.


Aquestes locomotores estan enquadrades dins l’uniat de negoci DPNI (Divisione Passeggeri Nazionale e Internacionale) de Trenitalia.
Unitats construïdes a partir de unitats de las E 444 series I i II, amb nous equips electrònics i nova carrosseria.

Característiques tècniques:

Sèrie: 444 R
Rodament: Bo’Bo’
Unitat construïdes: 113
Numeració:  006 117
Any de construcció: 1989 a 1997
Amplada carril: 1435 mm
Longitud entre topalls: 17120 mm
Pes: 88 Tm
Tracció:  Eléctrica
Voltatge: 3 kV DC
Potencia: 4272 kW
Esforç de tracció: 201 kN.
Motor: 4 X T.750FS
Velocitat: 200 km/h
Construïdes per: FS OGR Foligno
Nota: Aquestes locomotores funcionen normalment a 3 kV DC, però també poden funcionar a 1,5 kV DC amb reducció d’energia. Això només s'utilitza en les estacions frontereres amb França com Modane  i Ventimiglia.

dimecres, 15 d’agost del 2012

FS - 245.21 Trenitalia Spa (Ferrovie dello Stato Italiane)


FS 245.2113, estació de Tirano, Juliol 2011.

Tractors per maniobres i trens lleuger de mercaderies, utilitzats per varies unitats de negoci de Trenitalia.
Estan repartits per tot Itàlia.
La sèrie 245 esta formada de varies subsèries: 245.0, 245.1, 245.20, 245.21, 245.22, 245.6 i 245.6010

Característiques tècniques:

Sèrie: 245.21
Rodament: C
Unitats en servei : 30
Unitat construïdes: 186
Numeració: 2101 a 2286
Any de construcció: 1976 a 1987
Amplada carril: 1435 mm
Longitud entre topalls: 9240 mm
Pes: 46 Tm
Tracció: Diesel Hidràulica
Potencia: 265 kW
Motor: BRIF ID 36 N12V
Transmissió: Voith L 24 U
Velocitat: 30/60 km/h
Fabricades per: Badoni, Greco, Ferrosud, IMER, IMESI
Nota: La transmissió es realitza per mitja de bieles.

dimarts, 14 d’agost del 2012

FS - 214.4 Trenitalia Spa (Ferrovie dello Stato Italiane)

FS 214.4315, estació de Tirano, Juliol 2011.
Tractors  de maniobres utilitzat per totes les unitats de negoci de Trenitalia.
Aquests tractor estan repartits per tot Itàlia. 
Aquesta sèrie esta formada de varies subsèries: 214.1, 214.4 i 214.7


Característiques tècniques:

Sèrie: 214.4
Rodament: B
Unitats en servei :79
Unitat construïdes 319
Numeració: 4001 a 4319
Any de construcció: 1979 a 1986
Amplada carril: 1435 mm
Longitud entre topalls: 7170 mm
Pes: 21 Tm
Tracció: Diesel Hidràulica
Potencia: 69 kW
Motor: VM 1308 V
Transmissió: Voith L 33 U
Velocitat: 35 km/h
Fabricades per: Socimi, Badoni, San Giorgio, Fipem

divendres, 10 d’agost del 2012

Oslotrikken - Tramvia de Oslo


Abans aquesta companyia que forma part de l'empresa Router# , tenia com a nom  Oslo Sporveier.

Oslo, Noruega, Juliol 2002.

Aquesta xarxa tramviària te el seu origen al 6 d’octubre de 1875, amb l’inaguració d’una primera línea de tracció animal. La xarxa actual va emergir dels nous criteris medi ambientals que l’ajuntament d’Oslo va prendré en l’any 1975.

Característiques de la xarxa:


Longitud:  44 Km.
Líneas:  6
Numeració líneas: 11,12,13,17,18 i 19
Estacions: 99
Amplada vies: 1435 mm
Electrificació a: 750 V=, fil aeri de contacte.

Característiques del vehicles:

Sèrie: SL79
Rodament: B’2’B’
Unitats: 40
Numeració:101 a 140
Any de construcció:  1982 a 1990
Amplada carril: 1435 mm
Potencia: 434 kW
Velocitat:  80 km/h
Tracció: Eléctrica
Motors: 4 X NEBB 4ELO 2054B
Voltatge: 750 V=
Pes: 32,8 Tm
Longitud. 22.180 mm
Capacitat : 162 passatgers
Seients: 71
Fabricades per: DUEWAG i ABB
Nota:  Vehicles articulats unidireccionals.

Sèrie: SL95
Rodament: B’B’B’B’
Unitats: 32
Numeració: 141 a 172
Any de construcció: 1999 a 2004
Amplada carril: 1435 mm
Potencia: 640 kW
Velocitat:  km/h
Tracció: Eléctrica
Voltatge:750 V=
Motors: 8 X MTA-F6-105V
Pes: 64,2 Tm
Longitud: 33120 mm
Capacitat: 212 passatgers
Seients : 88
Fabricades per: Ansaldo/Firema
Nota: Vehicles bidireccional articulats de tres cossos i pis baix.

dimecres, 8 d’agost del 2012

Tramvia T-1 Kabatas – Bagcilar


IUAS – Istambul Ulasim AS.

Istanbul, Juny 2009.


Aquesta moderna línia de tramvia, T1, va ser inaugurada el 1992 entre Sirkeci i el palau Topkapi, posteriorment es va estendre des dels dos extrems. Temporalment des de la obertura fins a l’any 2004 va operat amb vehicles de pis alt (ABB com els de servei la línia de metro M1), des de l’any 2004 aquesta línia fa servir els tramvies Bombardier Flexity Swift que son tramvies de pis baix.

Línia T2, que s'havia obert el setembre de 2006, des de Zeytinburnu, antiga terminal de la T1, a Bagcilar va ser connectada a principis de 2011 amb la línia T1, des de aquesta data funciona com a línia única i s'opera amb vehicles de pis baix, tant de Bombardier com Alstom (Citadis 300).


Vehicles:

Sèrie: Flexity Swift
Rodament:2’B’2’
Unitats: 55
Numeració: 701 a 755
Any de posta en servei: 2004
Amplada carril: 1435 mm
Potencia: 480 kW
Esforç de tracció: kN
Velocitat:80 km/h
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 750 V=
Pes: 39,2 Tm
Longitud: 29700 mm.
Seients: 272
Fabricades per: Bombardier
Nota: Funcionen normalment en UM de 2 vehicles.


 Característiques tècniques de la línia:

Data d’inauguració: 1 de gener de 1992
Longitud: 18 Km.
Amplada via: 1435 mm.
Electrificació: 750 V=
Numeració línia: T-1
Numero de parades: 31
Horari inici: 06:00 hores
Horari tancament: 23:50 hores
Cadència: 5 minuts.

dimarts, 7 d’agost del 2012

Tramvia Taksim – Tünel


Istanbul, Juny 2009.

IETT – Istanbul Elektric Tramvia he Tünel.


A finals de 1990 es va posar en funcionament aquest tramvia històric entre Tünel i la plaça Taksim tot seguin el cèntric i comercial carrer Istiklal Cadessi.
Aquest tramvia uneix l'estació superior del funicular Tünel (Karakoy–Tünel) amb la plaça Taksim, que és un important centre de comunicacions d'Istanbul, amb l'estació del metro M2 (Taksim-4.Levent), amb l'estació superior del funicular Kabatas-Taksim i una estació d'autobusos.

El traçat d'aquesta línia és en via única, amb un apartador central, que permet el creuaments dels vehicles. Els extrems de la línia són diferents, a la plaça Taksim existeix un bucle de retorn, amb un desviament cap al dipòsit taller, a l'altre extrem, Tünel, existeix una via de maniobres.


Vehicles:

3 cotxes motors, que portem la numeració:  47, 223 i 410
2 remolcs, amb la numeració:  411 i 418
Data de construcció: 1914 a 1928

Característiques tècniques de la línia:

Data d’inauguració: 29 de desembre de 1992
Longitud:1640 m.
Amplada via: 1000 mm.
Electrificació: 600 V=
Numeració línia: T-3
Numero de parades: 5