diumenge, 29 de setembre del 2013

SBB - Bem 550


Els automotor Bem 550 van estar construïts per donar servei en la línia Ginebra - La Plaine - Bellegarde. Aquesta línia transcorre principalment per territori francès, el subministra elèctric es a 1500V= i els sistemes de senyalització son els francesos.

Van ser construïdes en 1994, segons el disseny de les unitats Bem 4/6 del metro de Lausanne (TSOL -Tramvia du Sud-Ouest Lausanne) i destinades al servei "Regional Rhône Exprés".

El automotors Bem 550 estan formats per dos cotxes, amb cabina de conducció a cada extrem. La presa de corrent es realitza a través d'un pantògraf de braç únic. També estan equipades amb un motor dièsel de 88 kW a fi que puguin funcionar sota la catenària suïssa de 15 kV 17 Hz.


Característiques tècniques:

Sèrie: Bem 550
Antiga sèrie: Bem 4/6
Rodament: B' 2' B'
Composició: EMU-2
Unitats en servei: 2 (Reserva)
Unitat construïdes: 5
Numeració: 550-000-4 a 550-004-6
Any de construcció: 1994
Actualitzades l'any: 2001
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Electró - Diesel.
Voltatge: 1500 V=  
Potencia: 600 kW
Esforç de tracció: 45 kN
Potencia motor diesel: 88 kW.
Longitud entre topalls:30.000 mm
Pes: 42,5 Tm
Velocitat: 100 km/h
Seients 2ª classe: 79
Fabricades per: ACMV i ABB.

Nota: Al no estar equipades amb KVB, la circulació per França a estat restringida per RFF. 



dilluns, 23 de setembre del 2013

SNCF - Material ferroviari de la línia de la Cerdanya: "El Canari"

Característiques tècniques automotors:

Sèrie:  Z100






Rodament: Bo'Bo'
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 7
Unitat construïdes: 18
Numeració: ZBDq 101 a 118
Any de construcció: 1909 a 1912
Reformades l'any: 1984 a 1988
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica (Tercer carril)
Voltatge: 850 V=
Potencia: 220 kW
Motor: 4 X TH 540
Longitud entre topalls: 14.904 mm
Pes: 32 Tm
Velocitat: 50 km/h
Seients 2ª classe: 40
Fabricades per:  SCAM / Thomson-Houston / Carde
Nota: Alguna unitat a estat construïda a partir de cotxes de viatgers.

Sèrie:  Z150


Rodament: 2'+Bo'+2'
Composició: EMU-2
Unitats en servei: 2 
Numeració:  Z 151 i Z 152
Any de construcció: 2004
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica (Tercer carril)
Voltatge: 850 V=
Potencia: 384 kW
Longitud entre topalls: 31.182 mm
Pes:  41,387 Tm
Velocitat: 80 km/h
Seients 2ª classe: 86
Fabricades per:  Stadler / Bombardier
Nota:  Model GTW 2/6

Característiques tècniques furgons automotors:

Sèrie:  Z200

Rodament:  Bo'Bo'
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 2 
Unitat construïdes: 10
Numeració:  Z 201 i Z 202
Any de construcció: 1909 
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica (Tercer carril)
Voltatge: 850 V=
Potencia: 220 kW
Motor:  2 X TH 540
Longitud entre topalls: 11.280 mm
Pes: 27 Tm
Velocitat: 30 km/h
Fabricades per: SCAM / Thomson-Houston i Carde
Nota: Antics furgons automotor, ara treballant com llevaneus.

Característiques tècniques cotxes viatgers:

Sèrie: ZRBDy

Rodament:  2'2'
Unitats en servei: 4
Unitat construïdes: 14
Numeració:  ZRBDy20001 a ZRBDy20004
Any de construcció: 1909 
Amplada carril: 1000 mm
Longitud entre topalls: 14.384 mm
Pes: 19 Tm
Seients 2ª classe: 44
Fabricades per: Carde
Nota: Aquestes unitats tenen compartiment d'equipatges i estan equipades amb cabina de conducció.

Sèrie: ZRBq


Rodament:  2'2'
Unitats en servei: 4
Unitat construïdes: 4
Numeració:  ZRBq 20030 a ZRBq20034
Any de construcció: 1912 
Amplada carril: 1000 mm
Longitud entre topalls: 10.500 mm
Pes: 13 Tm
Seients 2ª classe: 46
Fabricades per: Carde
Nota: Amb balcons en els extrem.

Sèrie: ZRBX


Rodament:  2'2'
Unitats en servei: 5
Unitat construïdes: 6
Numeració:  ZRBq 20023 i ZRBq20024, ZRBq20036 a ZRBq20039
Any de construcció: 1937
Amplada carril: 1000 mm
Longitud entre topalls: 13.370 mm
Pes: 15,5 /16,5 Tm
Seients 2ª classe: 59
Fabricades per: Decauville
Nota: Cotxes descoberts.

Característiques tècniques vagons serveis:

Sèrie: ZRJQ

Rodament:  2'2'
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 7
Numeració: ZRJQ 20381
Amplada carril: 1000 mm
Tara: 9,5 Tm
Pes Màxim: 18 Tm
Nota: Equipat amb pòrtic per manipulació de carrils.

Sèrie: ZRJS

Rodament:  1'1'
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 1
Numeració: ZRJS 20348
Amplada carril: 1000 mm
Tara: 5,5 Tm
Pes Màxim: 15,5 Tm
Nota: Vehicle desherbament.

Sèrie: ZRJ

Rodament:  1'1''
Unitats en servei: 8
Unitat construïdes: 50
Numeració: ZRJ20301, 20302, 20314, 20317, 20343 i 20346 
Construïts l'any: 1909
Amplada carril: 1000 mm
Tara: 4,9 Tm
Pes Màxim: 10 Tm
Construïts per: Cail
Nota: Equipat una tremuja per el transport de ballats.

Sèrie: ZR

Rodament:  1'1''
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 50
Numeració: ZR20321 i 20322 
Construïts l'any: 1989
Amplada carril: 1000 mm
Construïts per: Atèlies de Béziers
Nota: Equipats amb cunya llevaneus.

Sèrie: ZRHP

Rodament:  1'1''
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 10
Numeració: ZRJHP 20371 
Construïts l'any: 1910
Amplada carril: 1000 mm
Tara: 5,4 Tm
Pes Màxima: 10 Tm
Construïts per: Cail
Nota: Equipat amb plataforma elevable.


dimarts, 17 de setembre del 2013

FS - Ferrocarril de Sóller - El tramvia.

El tramvia de Sóller al Port de Sóller es pot considerar com una prolongació de la línia del ferrocarril de Palma a Sóller.

 El traçat de la línia s'inicia a l'estació de Sóller, en aquesta estació hi ha el dipòsit de tramvies i les vies de connexió amb la línia de ferrocarril.

La primera parada del tramvia esta situada davant de l'edifici de viatgers de l'estació del ferrocarril.

El principi, la línia discorre per l'interior del nucli urbà de la ciutat de Sóller amb plataforma compartida amb el trànsit rodat.  Al sortir de la població la línia discorre entre cases i horts sobre plataforma ferroviària: amb balast i travesses de fusta.




L'única obra de fabrica important es un pont metàl·lic de 20 metres construït per la Maquinista Terrestre y Marítima (MTM), que salva el Torrent Major, a la sortida de Can Guida.

Les parades i baixadors son: Sóller Estació, Mercat, Can Guida, Can Reus, L'Horta, Monument, Can Llimó, Ca n'Ahir, Es Cruce, Roca Roja, Es Control, Sa Torre, S' Esplèndid, Ses Palmeres, S'Eden, Can Géneros, Port de Sóller/Marisol. Antigament la línia seguia  fins a la parada de La Pagesa i entrava dins el recinte de la base naval.


Els punts de creuament estan situats:  Sóller Estació, Can Guida, Es Cruce, Sa Cimentera i Port de Sóller/Marisol. 


Característiques de la línia


Data inauguració: 11 d'octubre de 1913
Estació de Sóller:  56 msnm.
Estació Port de Sóller: 055 msnm.
Longitud: 4,868 km
Via: Única
Amplada via: 914 mm
Electrificació: 600 V=
Numero ponts:  1
Numero túnels:  0

Característiques Tramvies


Sèrie:  "Sóller"
Rodament:  B
Composició: EMU-1
Unitats en servei:  3
Unitat construïdes:  3
Numeració:  1 a 3
Any de construcció:  1913
Reformats l'any: 1996 i 1997
Amplada carril:  914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge:  600 V=
Potencia:  70  kW
Motor:  2 X DC 17/18 (Siemens-Schuckert, Cornellà)
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls:  7.900 mm
Pes:  9 Tm
Velocitat: 25 km/h
Seients:  18
Fabricats per:  Carde y Escoriaza
Reformats: FS

Sèrie:  "Bilbao 350"
Rodament:  B
Composició: EMU-1
Unitats: 1
Unitats en servei:  0 (retornat a la ciutat de Bilbao)
Numeració:  4
Any de construcció:  1924
Reformats l'any:  1958
Amplada carril:  914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge:  600 V=
Potencia:  72  kW
Motor:  2 X Ib. B30 (AEG/Thompson Houston)
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls:  7.600 mm
Pes:  8 Tm
Velocitat: 25 km/h
Seients:  18
Fabricats per:  Carde y Escoriaza
Reformat: CAF/FS


Sèrie:  "Carris 700"
Rodament:  B
Composició: EMU-1
Unitats en servei:  7
Numeració:  20, 21, 22, 23, 24, 25 i 26
                (ex:,710, 716, 718, 725, 727, 729 i 734)
Any de construcció:  1931 a 1939
Reformats l'any:  1997 a 1999
Amplada carril:  914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge:  600 V=
Potencia:  66 kW
Motor:  2 X MV 115 (Maley & Taunton)
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls:  8.360 mm
Pes:  8,5 Tm
Velocitat: 25 km/h
Seients:  24
Fabricats per:  Maley & Taunton / CCFL
Reformat: FS

Sèrie:  "Carris 300"
Rodament:  Bo'Bo'
Composició: EMU-1
Unitats en servei:  1
Numeració:  334
Any de construcció:  1906
Amplada carril:  914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge:  600 V=
Potencia:  37,2 kW
Motor:  2 X GE K10 (General Electric)
Truck: Brill 22 E
Longitud entre topalls:  11.578 mm
Pes:  13,5 Tm
Velocitat: 25  km/h
Seients:  40
Fabricats per:  J.G.Brill Co.

Sèrie:  "Carris 800"
Rodament:  Bo'Bo'
Composició: EMU-1
Unitats en servei:  1
Numeració:  807
Any de construcció:  1943
Amplada carril:  914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge:  600 V=
Potencia:  74,4 kW
Motor:  2 X DB 1 K33 (General Electric)
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls:  11.580 mm
Pes:  10,730 Tm
Velocitat:  25 km/h
Seients:  36
Fabricats per:  Maley & Taunton

Característiques cotxes viatgers


Classe: "Sóller"
Unitats: 2
Numeració:  5 i 6
Construïdes L'any:  1913
Reformats l'any: 1996
Rodament:  1'1'
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls: 7.900 mm.
Pes:  6 Tm.
Seients:  18
Fabricats per: Carde y Escoriaza
Reformat:  FS

Classe: "Bilbao 350"
Unitats: 1
Unitats en Servei: 0
Numeració: 7
Construïdes L'any: 1924
Reformats l'any: 1958/1959
Rodament:  1'1'
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls:  7.600 mm.
Pes:  5 Tm.
Seients:  18
Fabricats per: Carde y Escoriaza
Reformat: CAF/FS


Classe:  "Palma"
Unitats: 4
Numeració: 8, 9, 10 i 11
Construïdes L'any: 1890
Reformats l'any: 1952 i 1953
Rodament: 1'1'
Longitud entre topalls: 7.040 mm.
Pes: 5 Tm.
Seients:  24
Fabricats per: Carde y Escoriaza
Reformats: FS