Zurich - Barcelona.
Un altre recorregut per la ciutat (1/2 dia).
Sortida de la Hauptbahnhof, per façana que dona a la Bahnhöftrasse , seguir cap a la dreta fins arribar al pont que creua el riu Sihl, en aquest punt en el creuament amb el carrer Gessrnevaille, unes escales ens portem a un altre mon urbà, tot seguin el petit canal enjardinant de l Schanzengraben fins arribar al llac.
Desprès de utilitzar el Forch Bahn i el Dolder Bahn, magnifica vista desde Dolder sobre el llac de Zurich.
Ens arribem al Jardí Xinés a la vora del llac.
Per tornar al centre de la ciutat utilitzem una de les llanxes motores del ZSG que realitzant el recorregut des de el llac fina tocar de la Hauptbahnhof per el riu Limmat, navegació peculiar per la forta corrent que porta el riu.
Per acabar el recorregut per aquesta ciutat i abans de recollir les maletes al hotel, fem una volta per les vores del riu Limmat tot seguint el marge esquerra a on queda una petita zona amb construccions antigues, cases de pescadors i molins avui convertits en restaurants i taller de artesans, per el casc vell fins arribar a la Bahnhöftrasse i per aquest carrer fins arribar un altre vegada a la Hauptbahnhof, l’estació central de trens.
Desprès de recollir les maletes al hotel agafem una de les modernes unitats de rodalies de dos pisos dels SBB en concret una RABe514.
El trajecte des de la Hauptbahnhof fins l’estació del Aeroport te una durada de 11 minuts, i te una cadència de trens cada 10 minuts.
Vol de tornada amb la companyia Vueling, durada del vol 1hora 40 minuts.
I tornada a casa amb el Aerobús i el metro L3.
FB - Forch Bahn
Aquesta línia, la S18, està connectada a la xarxa de tramvies de Zurich, però es operada per separat. Els trens-tramvies surten de la parada de Stadelhofen a on existeix correspondència amb les línies urbanes i amb l’estació de tren del mateix nom amb les línies de SBB i SZU fins a Esslingen.
Db- Dolder Bahn
Aquest tren cremallera es va convertir d'un anterior funicular en l’any 1.973, te un traçat en via única amb un punt intermedi de creuament (com un funicular), en l’estació superior existeix un complexa esportiu amb pistes de tenis, hoquei i patinatxe sobre de rodes i sobre gel per el hivern, piscines i camp de golf i minigolf.
Connecta amb la xarxa de tramvies Zurich a la parada Römerhof, 3, 8 i 15.
El funicular original es va construir per unir el Hotel de luxe Dolder amb la ciutat de Zurich.
Característiques tècniques:
FB Forch Bahn
Longitud d’aquesta xarxa de Tren-Tram es de 17 Km, en via mètrica electrificada a 1.200 V=.
Flota tramvies:
BDe 4/4 – 1 unitat.
Be 8/8 – 12 uniats.
Be 4/4 – 8 unitats.
Be 4/6 – 13 unitats.
Db- Dolder Bahn
Tren cremallera, en via única mètrica electrificada a 600 V=.
Estació inferior: Römerhof (450 m.).
Estació superior: Sportanlagen Dolder (600 m.).
Longitud: 1,328 K m.
Diferencia nivell: 162 m.
Capacitat: 25 passatgers per vehicle.
Temps del viatge: 6 minuts.
Flota de trens:
Be 1/2 - 2 unitas.
ZSG – Zurichsee Schiffarthsgesellschaft.
Limmatboote – Regula, Felix i Turicum, dissenyats per poder passar per sota dels ponts del riu Limmat.
Eslora: 19,4 m.
Manega: 3,8
Capacitat: 51 passatgers + 2 tripulants.
VB – Verkehrsbetriebe Glattal – Glattalbahn
Aquesta companyia explota dos línies de tramvia la 10 i la 12.
La 12 porta des de la fins l’Aeroport de Zurich.
La seva línia te 13 Km de longitud.
Flota de tramvies:
Be 5/6 Cobra, 18 unitats.
SGMT – Serveis Generals de Mobilitat i Transport
Servei de autobusos anomenat “Aerobús”, recorregut Aeroport Barcelona/El Prat Terminal T-1 a Barcelona Plaça Catalunya, temps aproximimat 35 minuts.