TMB - Transports Metropolitans de Barcelona
La sèrie 3000 d'ampla UIC, va ser dissenyada a la vegada que la sèrie 4000 d'ample ibèric.
Els cotxes d'aquesta sèrie sempre han estat assignats a la línia L3, encara que alguna vegada en fet serveis puntuals a la línia L5.
Característiques tècniques:
TMB - 3009 (3000) Diposit Can Boixeres |
Sèrie: 3000
Classe: EMU-2+EMU-3
Any de posada en servei: 1986 a 1988
Trens construïts (5 cotxes): 18
Composició: MA1+MB1+Ri+MB2+MA1
Numeració cotxes motors: 3301 a 3072
Numeració cotxes remolc: R3301 a R3318
Longitud total entre topalls: 87610 mm
Amplada: 2710 mm
Alçada: 3890 mm
Ampla via: 1435 mm
Pes en orde de marxa: 230,5 tm
Tracció: Elèctrica
Tensió: 1200 V=
Potencia: 2400 kW
Esforç de tracció: 36,87 kN
Motors de tracció: 16 X Mitsubishi Electric MB-3286A.
Nombre de places assegudes: 162
Disposició dels seients: illes de 4
Velocitat: 90 km/h
Enganxalls: Schafenberg
Sistemes seguretat: ATP i ATO
Construïdes per: CAF, MTM, MACOSA i Mitsubishi Electric
Nota: MA: cotxe motor amb cabina; MB: cotxe motor; Ri: Remolc intermedi.
TMB - 3037 (3000R), Estació L3 Pl. Catalunya |
Sèrie: 3000R
Any remodelació: 2007 a 2009
Disposició dels seients: lineals.
Nombre de places assegudes: 140 + 4 PMR
Remodelatgades per: TMB i Tradinsa
Nota: En aquesta remodelació es van obrir passadissos d'intercomunicació par una part entre les unitats de dos cotxes i per altre entre les unitats de tres cotxes. No va ser possible intercomunicar tots els cotxes per problemes en la motorització dels cotxes motors (no es va voler augmentar el cost de la remodelació).