Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
La línia ferroviària Lleida-Pobla de Segur uneix aquests dos municipis catalans des de l'any 1951. La línia és propietat de FGC des de l'any 2005. Des del 25 de juliol de 2016 el servei és gestionat i operat per FGC. El traçat s'inicia a l'estació de Lleida on els trens circulen sobre vies RFIG (xarxa ferroviària d'interès general) propietat d'ADIF, fins al PK 1,927 a partir del qual la línia ja és de FGC.
El tram Lleida-Balaguer, que forma part del nucli de rodalia de Lleida. Es triga 1 h 55 min a recórrer íntegrament el trajecte.
Actualment el nombre de servei prestat són 6 viatges diaris en cada un dels sentits en la RL1 (Lleida-Balaguer) i 4 viatges diaris en cada un dels sentits en la RL2 (Lleida-La Pobla de Segur).
Estació La Pobla de Segur |
Estació La Pobla de Segur |
Estació La Pobla de Segur |
Estació La Pobla de Segur |
Característiques tècniques de la línia:
Longitud: 89,35 km de via, sense electrificar.
Ample de via: ibèric (1.668 mm).
Estacions: 17.
Túnels: 41, el més llarg: Palau, amb 3.499 m sota la serra del Mont-roig.
Ponts: 31, el més llarg: pont sobre el riu Segre a Balaguer, de 160 m
Passos a nivell: 21.
Tipus de bloqueig: telefònic (BLAU).
Les unitats de la sèrie 331, constitueixen els primers trens fabricats específicament per a la línia Lleida- La Pobla.
Els trens fabricats per l'empresa suïssa Stadler a la localitat de Bussnang.
El primer tren, la unitat 331.01, va arribar als tallers del Pla de Vilanoveta (Lleida) el 16 de gener de l'any 2016, i la segona unitat 331.02, va arribar el 12 de febrer del mateix any, iniciant les proves tot seguit.
L'inici de la seva explotació comercial va estar plena d'incidents per la manca de col·laboració d'ADIF, ja fos per la manca d'homologació dels trens per circular pel tram d'1,9 km d'entrada a l'estació de Lleida-Pirineus, propietat d'ADIF, després aquesta última no autoritzava als conductors de FGC a circular per al tram esmentat i hagueren de contractar conductors de Renfe que feien el tram, d'entre Lleida Pirineus i Alcoletge, etc.
En l'any 2017 va ser encarregada una nova unitat que entrarà en servei en l'any vinent.
Aquestes uniats de trens dièsel de 2 cotxes amb un mòdul central de potència i 3 vogies, son tren de pis baix en més del 75% de la seva longitud, amb una capacitat: de 201 viatgers per tren, el disseny interior és obert i transparent amb finestres de grans dimensions, els accessos són amplis, de pis baix i adaptat, amb 1 porta de doble fulla per costat a cadascun dels 2 cotxes, tenen un espai multifunció: per a cadires de rodes, cotxets i bicicletes, equipats amb 1 lavabo (adaptat per a PMR i amb canviador per a nadons), climatització amb aire condicionat, informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons i endolls per la càrrega d'aparells electrònics.
Característiques tècniques:
Sèrie: 331
Tipus: DMU-2
Rodament: 2' Bo 2'
Composició: Rc+M+Rc (Cotxe - Mòdul central motor - Cotxe )
Unitats en servei: 2
Unitat construïdes: 2
Numeració: 01/51 i 02/52
Matricula UIC: 2-531-001-2 + 1-531-001-4 + 0-531-001-6
2-531-002-0 + 1-531-002-2 + 0-531-002-4
Any de construcció: 2015 i 2016
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Potencia: 600 kW
Esforç de tracció: 80 kN
Motors: 2 X Deutz TCD 16.0 V8, Euro IIIB
Equips de tracció: 2 X inversor IGBT Bordline CC750 DE, ABB Turgi (Suissa)
Generador: 2 X TG 59-25-4,TSA (Àustria).
Motors de tracció: 2 X TMF 50-29-4, TSA (Àustria).
Diàmetre rodes: 850 mm
Longitud total entre topalls: 40.890 mm
Pes total: 73 tm
Velocitat: 120 km/h
Seients: 88 + 16 transporti'ns + 2 PMR
Construïdes per: Stadler, Traktionssysteme i ASEA Brown Boverí
Model: GTW 2/6
Nota: Una tercera unitat encarregada, per ser entregada l'any 2019.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada