divendres, 1 de juliol del 2011

AGRIVAP – Train de decouverte Monts du Livradois

AGRIVAP – Train de decouverte Monts du Livradois, juliol 2009.

Circula d’ Amber a La Chaise-Dieu. Longitud aproximada del recorregut 31Km.

La Chaise-Dieu


La Chaise-Dieu el nom es un derivat del Casa-Dei, el que significa la casa de Déu. Els habitants es diuen Casadéens.
En l’any 1043, Robert de Turlande, ex canonge de Brioude, es retira amb uns pocs companys en aquest altiplà desolada i batut per el vent. Va fundar un monestir benedictí que va arribar a allotjar fins a 300 monjos.
El Papa Climent VI, que era un monjo de la Chaise-Dieu, construí l’any 1344 d'una abadia construïda en granit; va enfortir la seva influència que es va estendre per uns 250 feus, al sud del Massís Central, el Jura i Aquitània fins a Castella i el sud d'Itàlia. L’abadia es d'estil gòtic mediterrani. La nau central, gira al voltant de la tomba de Climent VI, vestint el lloc amb estan suspesos del sostre als tapissos del segle XVI amb la vida de Crist. L'ala nord la paret del fris va ser condecorada amb la famosa Dansa de la Mort, del segle XV.
El 2 d'agost de 1562, un grup de hugonots assetjada l'abadia, van trencar les portes, va cremar les galeries i les sales. Els monjos es van refugiar a la torre de Clementine i van suportar un llarg setge.
Després d'un llarg període d'abandonament, el famós pianista Gyorgi Cziffra va crear l’any 1966, al Festival de La Chaise-Dieu, de renom internacional, i que cada any rep més de vint mil persones. Aquest és un dels més grans festivals de musica de França.


X4208


Els automotor panoràmics van ser construïts per Renault el 1959 en numero de 10 i numerats X4201 a X4210. Els automotors panoràmics són d’un disseny molt modern per a la seva època. La seva peculiaritat és òbviament el compartiment elevat i sostre de vidre que permet una visió de a 360°, amb una excel·lent visió de 44 seients de primera classe. L'ampli ús dels plàstics és també una innovació.

Van assegurar relacions Panoràmic "Cevennes", de Marsella a Clermont-Ferrand. Se'ls va assignar als dipòsits de Marseille-St Charles, Marsella i Nimes Blancard. La seva utilització comença entre maig de 1959 i acaba 12 juny 1985.



AGRIVAP va comprar l’automotor Panoràmic X4208 l’any 1985, pintat amb els colors verd i crema, i posar en servei el 1986 a la línia de Livradois.

AGRIVAP te 3 de les quatre unitats que estan preservades les unitats X4203, X4206 i X4208. Renault te als tallers de Flins l’uniat X4204.

Especificacions:
Motor: MGO tipus SH 175 (SACM), de 825 CV.
Transsmisió: GD Generador Elèctric 550 (EMC).
Frens: Pneumàtics: Fre automàtic Moneret Jordània. Fre de mà en el vogie motor.
Vogies: BB.
Pes: 55,5 tones.
Longitud: 27,70 metres.
Alçada: 4,23 metres.
Nombre de places: 44 places en primera classe i 40 places en segona classe.
Velocitat: 130 Km/h.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada