Visita realitzada el juliol 2003, 1/2 dia (una tarda).
Bürgenstock és una parada mes del popular "Round Trip (Viatge rodó)" al llac dels Quatre Cantons.
La millor forma i mes clàssica per arribar-hi des de Lucerna o des de qualsevol altre part del llac del Quatre Cantons , es la de agafar el vaixell i baixar a la parada Kerhsiten, en el mateix moll es troba cabana de fusta pintada de vermell, del Bürgenstock Bahn.
Bürgenstock és una parada mes del popular "Round Trip (Viatge rodó)" al llac dels Quatre Cantons.
La millor forma i mes clàssica per arribar-hi des de Lucerna o des de qualsevol altre part del llac del Quatre Cantons , es la de agafar el vaixell i baixar a la parada Kerhsiten, en el mateix moll es troba cabana de fusta pintada de vermell, del Bürgenstock Bahn.
Aquest funicular va ser construït per donar servei als hotel de luxe situat a la part superior que forment el prestigiosos Resort del Bürgenstock.
El funicular Bürgenstock va ser inaugurat el 1888 i des de els seus inicis va ser elèctric. Avui, el funicular és elèctric i automàtic, encara que les cabines són les mateixes que quant va ser inaugurat.
Des de aquest conjunt hoteler per un camí molt arreglat que flanqueixa un gran espadat i desprès de un recorregut de 15 minuts, se arriba al ascensor anomenat Hammetschwandlift que va ser construït en l’any 1.905 i que es conegut com el "ascensor més ràpid del món exterior". L'entrada inferior de l'ascensor, la sala de màquines estan excavats a la roca i els primers 14 metres de recorregut es fan par un pou excavat a la roca, la torre exterior esta construïda en celosía d’acer de 118 metres.
Des de dalt de la Hammetschwand la vista es de 360 °: el Llac dels Quatre Cantons al peus, el Rigi a davant, Titlis i el Stanserhorn a l’esquena, i el Pilatus a l’esquerra.
Característiques tècniques Bürgenstock Bahn
Data d’inauguració: 8 de juliol de 1.888.
Transformat els anys: 1910, 1928, 1979, 2011.
Tipus: Funicular clàssic.
Estació inferior: Moll de Kerhsiten, 434 msnm.
Estació superior: Bürgenstock Hotels, 874 msnm.
Desnivell: 440 m.
Gradient màxim: 58%
Longitud: 944 m.
Amplada via: 1.000 mm.
Cable tractor: 37 mm.
Cabines: 2
Capacitat: 80 passatgers per cabina.
Velocitat: 3 m/seg.
Durada viatge: 6 minuts.
Motors: 470 V=; 130 kW; 800 r/min. Comandament de Frey AG.
Construït /Transformat: Th. Bell & Co / Von Roll / Doppelmayr
Característiques tècniques HammetschwandliftInaugurat l’any: 1.905
Tipus: Ascensor vertical clàssic.
Actualitzat l’any: 1935 i 1981
Estació inferior: 961,60 msnm.
Estació superior: Hammetschwand, 1.114,41 msnm.
Desnivell: 152,81 m.
Cabina: 1, panoràmica.
Capacitat: 12 passatgers.
Pes màxim autoritzat: 900 Kg.
Velocitat: 2,7 m/seg.
Durada viatge: 50 segons
Electrónica de control: Schindler Miconic V microprocessor control.
Construït / Actualitzat: Löhle & Cie. / Schindler Group
Transformat els anys: 1910, 1928, 1979, 2011.
Tipus: Funicular clàssic.
Estació inferior: Moll de Kerhsiten, 434 msnm.
Estació superior: Bürgenstock Hotels, 874 msnm.
Desnivell: 440 m.
Gradient màxim: 58%
Longitud: 944 m.
Amplada via: 1.000 mm.
Cable tractor: 37 mm.
Cabines: 2
Capacitat: 80 passatgers per cabina.
Velocitat: 3 m/seg.
Durada viatge: 6 minuts.
Motors: 470 V=; 130 kW; 800 r/min. Comandament de Frey AG.
Construït /Transformat: Th. Bell & Co / Von Roll / Doppelmayr
Característiques tècniques HammetschwandliftInaugurat l’any: 1.905
Tipus: Ascensor vertical clàssic.
Actualitzat l’any: 1935 i 1981
Estació inferior: 961,60 msnm.
Estació superior: Hammetschwand, 1.114,41 msnm.
Desnivell: 152,81 m.
Cabina: 1, panoràmica.
Capacitat: 12 passatgers.
Pes màxim autoritzat: 900 Kg.
Velocitat: 2,7 m/seg.
Durada viatge: 50 segons
Electrónica de control: Schindler Miconic V microprocessor control.
Construït / Actualitzat: Löhle & Cie. / Schindler Group
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada