BSEG – Brohltal Schalspur-Eisenbahn Betrieb
IBS – Interessengemeinschaft Brohltal-Schmalspureinsenbahn
Aquest ferrocarril combina el us industrial, transport
de Phonolith, amb containers sobre vagons comprats de segona ma a FEVE, amb l’ús
turístic de la línia.
Algun material es propietat de IBS (associació d’amic
del ferrocarril).
En l’estació de Brohl es pot visitar el taller de
manteniment de la companyia sense cap tipus d’impediment, a Engeln fi actual de
la línia es pot dinar en la mateixa estació (una bona salsitxa alemanya
acompanyada d’una cervesa de la zona).
Brohl esta situada a la vorera del Rhin, tot sortir de
l’estació de Brohl es deixa la val del Rhin per entrar al profund estret del
riu anomenat Brohlbach , per entrar a la
val del mateix riu on es troba el castell de Schweppenburg i algunes de les
fonts d’aigües minerals mes reconegudes, passat Burgbrohl,amb la seva bonica
estació, el tren empren una pujada constant fina a Oberzissen aquí comença una
forta pujada, que fins l’any 1934 sols podia ser franquejada mitjanant un tram
equipat amb cremallera, en arribar al altiplà d'Eife el trajecte transcorre pel parc volcànic, es
poden admirar les ruïnes del castell de Olbrück en arribar a Engeln, desprès d'haver
pujat uns 400 metres, es podem realitzar caminades fins a la badia de Maria
Laach o ala Santa Laacher (llac), o al mateix poble de Engeln que dista ½ km de l’estació i que té un bon servei de cafès
i restaurants.
Característiques tècniques de la línia
Amplada via : 1000 mm.
Longitud: 19,6 km.
Data d’obertura: 1901
Gradient màxim: 20 %
Estació inferior: Brohl, 67 msnm
Estació superior: Engeln, 465 msnm.
Ponts: 2
Túnels: 1
Ramal al port fluvial de Rhin Brohler Hafen
Amplada via 1000 / 1435 mm
Longitud: 1,3 km
Any de posta en servei: 1959
Ramal Engelg – Kempenich
Amplada via 1000 mm
Longitud: 6,7 km
Any de posta en servei: 1902
Clausurat l’any: 1934
Locomotores diesel ampla estàndard UIC
Sèrie: D6
Rodament: C
Unitats: 1
Numeració: 360-573-0
Any de posta en servei: 1960
Any de construcció: 1960
Amplada carril: 1435 6mm
Longitud entre topalls: 10450 mm
Pes: 50 Tm.
Potencia: 478 kW
Esforç de tracció: 118 kN
Velocitat:30/60 km/h
Tracció: Diesel Hidràulica
Nota: Unitats
comprada de segona ma a DB.
Sèrie: D8
Rodament: B
Unitats: 1
Numeració:
Any de posta en servei: 1972
Any de construcció: 1972
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Diesel mecànica
Fabricades per:Jugn
Model: RK8B
Sèrie: D9
Rodament: B’B’
Unitats: 1
Numeració: 220-053-3
Any de construcció: 1957
Amplada carril: 1435 mm
Longitud entre topalls: 18470 mm
Pes: 80 Tm.
Potencia: 1672 kW
Velocitat: 140 km/h
Tracció: Diesel hidràulica
Construïda per: Krauss-Maffei
Nota: ex DB V2000 053, ex SBB-CFF-FFS Am 4/4 18466, re
motoritzada, comprada de segona ma a EVB 417 01
Sèrie: D
Rodament: D
Unitats: 1
Numeració: “Inge”
Any de
construcció: 1956
Amplada carril: 1435 mm
Potencia: 441 kW
Tracció: Diesel hidràulica
Fabricada per: MaK
Model: 6000
Nota: ex DB V65
Rodament: C
Unitats: 3
Numeració: 1,2 i 3
Any de
construcció: 1965/1967
Amplada carril: 1000 mm
Potencia: 221 kW
Tara: 32 Tm.
Tracció: Diesel mecàniques
Fabricades per: Orenstein & Koppel, Números de
fabrica: 26528, 26529 I 26623
Sèrie: D4
Rodament: BB
Unitats: 1
Numeració: 4
Any de posta en servei: 1971
Baixa l’any: 1986
Any de construcció: 1958
Amplada carril: 1000 mm
Potencia:400 PS
Tracció: Diesel
Fabricades per: MaK, nr de fabrica: 401029
Nota: Comprada de segona ma a Leer-Aurich-Wittmund, venuda
als RhB com Gm 4/4 nr. 241
Sèrie: D5
Rodament:B’B’
Unitats:1
Numeració: 5
Any de posta en servei: 2007
Any de construcció: 1966
Amplada carril: 1000 mm
Potencia: 883 kW
Velocitat: 60 km/h
Tracció: Diesel hidràulica
Fabricades per: Henschel, nr. de fabrica 31004
Nota: Comprada de segona ma en l’any 1998, ex FEVE 1405
Sèrie: D7
Rodament: C
Unitats: 1
Numeració: 7
Any de posta en servei: 1992
Any de construcció: 1967
Amplada carril: 1000 mm
Potencia: 75 kW
Tracció: Diesel mecànica
Fabricades per: LKM, numero de fabrica 250349
Model: V10C
Nota: Comprada de segona ma a Mansfeld.
Sèrie: SKL
Unitats: 1
Numeració: 53
Any de posta en servei: 1997
Amplada carril: 1000 mm
Fabricades per: Robel
Automotor diesel ampla mètric
Rodament: EMU-1
Unitats: 1
Any de construcció: 1956
Amplada carril: 1000 mm
Potencia: 500 kW
Tracció: Diesel mecànica
Seients 1ª classe: 0
Seients 2ª classe: 30
Fabricades per: Fuchs, nr. de fabrica 9053
Model: T30
Nota: Comprada de segona ma a WEG.
Locomotores de vapor ampla metric
Rodament: B’Bt
Unitats: 1
Numeració: 168
Any de posta en servei: 2009
Any de construcció: 1906
Amplada carril: 100 mm
Tracció: Vapor
Nota: Comprada de segona ma a CP, ex E168
Rodament: D
Unitats: 2
Numeració: V i VI
Any de posta en servei: 1988
Any de Baixa: 2009
Any de construcció: 1952
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Vapor
Nota: Comprades de segona ma a PKP, ex Px48 nrs 3906 i
3913
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada