Excursió al Monte
Generoso, 1 dia, Juliol (2003).
Des de la propera
estació de Bellizona, un tren rodalies (S10) del SBB ens portarà fins a
Capolago, punt de partida del Ferrocarril del Monte Generoso (MG – Ferrovia
Monte Generoso).
El Monte Generoso
(Calvagione) és una muntanya Suïssa , situada als Alps Lepontinos , entre el
llac de Lugano i el llac de Como . Els flancs occidental i sud de la muntanya
pertany a Suïssa, Cantó de Ticino , mentre que els flancs nord-orientals de la
muntanya pertany a Itàlia, a la regió de Llombardia . El cim (1704 msnm) es
troba situat a la frontera.
El cim d’aquesta
muntanya si pot accedir amb el Ferrocarril Monte Generoso , un tren a cremallera
que surt de Capolago, Suïssa, i que
ens acosta al cim a través del flanc occidental de la muntanya. El trajecte es cobreix en uns 40 minuts, a
travessant boscos, prats i esta un petit desert de pedres. Des de el cim es té
una magnifica vista de la regió del llacs (Lugano, Como, Varese i Maggiore), la
ciutat de Lugano, el Vall del Riu Po, amb Milà i les muntanyes dels Apeninos de
fons i el arc de la cadena alpina, des
de el Grand Paradiso i el Mont Rosa, fins el Matterhorn, la Jungfrau i el massís del San Gotardo i fins i tot la Bernina.
També hi ha un camí que arriba a Bellavista
(una estació intermèdia en el ferrocarril) des de l’estació superior, aquet es
bon lloc per dinar, per continuar fins a Mendrisio, Suïssa.
Característiques tècniques
Característica de
la línia
Data d’inauguració: 22 de juny de 1980
Longitud de la línia: 9 Km.
Amplada de la via: 800 mm.
Sistema cremallera: Abt
Electrificació:
800 V=
Estació inferior: Capolago, 264 msnm
Estació intermèdies: San Nicolau i Bellavista
Estació superior: Vetta (Monte Generoso, 1704 msnm)
Desnivell: 1440 m.
Gradient màxim: 220%
Túnels: 5
Ponts: 2
Característiques material mòbil:
Sèrie: H 2/3
Rodament: 2zz1’
Unitats: 1
Numeració: 2
Any de construcció: 1890
Amplada carril: 800 mm
Potencia: 74 kW
Pes: 14,4 Tm
Longitud entre topalls: 5490 mm
Velocitat: 9 km/h
Tracció: Vapor
Fabricades per: SLM
Numero de Fabrica: 604
Nota: És la
locomotora de vapor més antic encara en funcionament a Suïssa.
Sèrie: Thm 2/3
Rodament: 2zz1’
Unitats: 2
Numeració: D1 i D2
Any de construcció: 1953
Reconstruïdes l’any: 1993
Amplada carril: 800 mm
Pes: 11,5 Tm.
Longitud entre topall: 5900 mm
Potencia: 400 kW
Velocitat: 14 km/h
Tracció: Diesel mecànica
Fabricades per: SLM,
Saurer, MG.
Nota: la D2 venuda al BRB. Sobre xassís d’antigues
locomotores a vapor.
Sèrie: Thm 2/2
Rodament: 2zz
Unitats: 1
Numeració: D7
Any de construcció: 1975
Reconstruïda l’any: 1989
Amplada carril: 800 mm
Pes: 10,2 Tm.
Longitud entre topalls: 5400 mm
Potencia: 300 kW
Velocitat: 14 km/h
Tracció: Diesel hidràulica
Fabricades per: Construïts en els taller de la
companyia MG.
Nota: Sobre xassís
d’antigues locomotores a vapor, amb motor Cartepillar 1693-6T.
Sèrie: Thm 2/2
Rodament: 2zz
Unitats: 1
Numeració: X
Any de construcció: 1985
Amplada carril: 800 mm
Potencia: 106 kW + 184 kW per la llevaneus.
Velocitat: 14 km/h
Tracció: Diesel hidràulica
Fabricades per: Construït en els taller de la companyia
MG.
Nota: Vehicle bivial.
Sèrie: Bhe 4/8
Rodament: EMU-2 (1A 1A + 1A 1A)
Unitats: 4
Numeració: 11 a 14 (Mendrisio, Mendrisio, Salorino i
San Gallo)
Any de construcció: 1982
Amplada carril: 800 mm
Pes: 34,1 Tm.
Longitud entre topalls: 23.890 mm
Potencia: 810 kW
Velocitat: 22 km/h
Pes 44,8 Tm.
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 800 V=
Seients 2ª classe: 96
Fabricades per: SLM, Siemens
Nota: Del mateix tipus que les unitats A5 a A8,
del Cremallera de Nuria dels FGC.
Sèrie: Bhm 2/4
Rodament: DMU-1
Unitats: 2
Numeració: 4 i 5
Any de construcció: 1957
Any de posta fora de servei: 1982
Amplada carril: 800 mm
Potencia: 335 kW
Velocitat: 18 km/h
Tracció: Diesel mecànica
Seients 2ª classe: 60
Fabricades per: SIG amb motor Büssing
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada