Société Nationale des Chemins de fer Belges - Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.
Aquestes unitats van ser construïdes per la fàbrica Ragheno de Malines. Es van construir un total de 20 automotors del tipus 554, que deriven directament del tipus 553 (Sèries 49), però amb una sèrie de millores en el confort com son: un millor aïllament tèrmic i acústic i la presència d'un vàter.
Originalment totes les unitats d’aquest automotor lluïen una lliurea verda de dos tons, que més tard es va convertir en l'uniforme lliurea verda i després va ser canviada per la lliurea groga i vermella.
Aquestes unitats d’automotor van rebre una actualització l’any 1974, en la qual van rebre un nou motor de GM, en substitució del motor original Brossel, també es va d'afegir un segon far, i altres petites millores.
Totes les unitats van entrar en servei l’any 1952 i les últimes unitats es van retirar l’any 1994. Moltes unitat van anar a parar a associacions i museus, gairebé la meitat de les unitats construïdes.
La unitat mostrada (4610) pertany a l’associació: CFV3V – Chemin de fer à Vapeur des Trois Vallées, (Ferrocarril a vapor dels Tres Valls), que explota la línia de Mariembourg a Treignes – la línia 132, en règim de ferrocarril turístic.
Característiques tècniques:
Sèrie: 46
Antiga Sèrie: 554
Classe: DMU-1
Disposició del eixos: 1A’A’1
Unitats preservades: 9
Unitat construïdes: 20
Numeració: 4601 a 4620
Any de construcció: 1952
Reconstruïdes l’any: 1974
Retirades l’any: 1994
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Diesel Hidràulica
Potencia: 131 kW
Motor: GM
Transmissió: Voith
Longitud entre topalls: 16220 mm
Pes: 33,6 tm
Velocitat: 80 km/h
Seients 2ª classe: 76 (10 en transporti’ns)
Fabricades per: Ragheno
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada