La sèrie 447 juntament amb la sèrie 446, son un grup d’ unitats automotores derivades del prototipus 445 dels anys 80.
El disseny es similar entre les dos series, però la 447 es mes potent. Algunes de les unitats destinades a Catalunya han estat modifiques internament per donar un servei mes confortable en la ruta a Puigcerdà/La Tor de Querol.
La seva distribució geogràfica es: Catalunya, País Basc, País Valencia, Comunitat de Madrid, Cantabrià i Castella Lleó.
Pel numero de cada unitat, es pren com a referència la numeració del cotxe remolc intermedi, el cotxes motors van amb la numeració correlativa i amb una lletra M de color blanc.
Característiques tècniques:
Sèrie: 447
Rodament Composició: Bo’Bo’ + 2’2’ + Bo’Bo’
Tipus: EMU-3
Unitat construïdes: 183
Unitats en servei: 181
Numeració: 447-001-9 a 447-141-3 (1er lot)
447-143-9 a 447-233-8 (2º lot)
447-235-3 a 447-273-4 (3er lot)
447-275-9 a 447-365-8 (4ª lot)
Any de construcció: 1992 a 2001
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 3000 V=
Potencia: 2400 kW
Esforç de tracció: 230 kN
Motor: 4 motors Siemens per cotxe-motor ITB2220-oJA03
Longitud entre topalls: 75.993 mm
Pes: 162,5 tm
Velocitat: 120 km/h
Sistema seguritat: ASFA
Seients 2ª classe: 234 passatgers
Capacitat: 702 passatgers
Fabricades per: CAF, Alstom, Siemens, BBC i Adtranz
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada