VR Group (Matkustajaliikenne)
Aquesta sèrie Sm3, d'unitats de tren derivada ETR-460 "Pendolino", va tenir una llarga gestació. En l'any 1992 dues unitats vàrem ser ensamblades per Rautaruukki - Transtech, el procés de posada a punt va ser molt llarg. En l'any 2000 vàrem ser encarregades 16 noves unitats a Fiat Ferroviaria (Alstom) que van ser postes en servei entre els anys 2002 i 2006.
Aquestes unitats de " Pendolino" estan dissenyades amb un alt nivell de qualitat i confort. Els seients estan equipats amb connectors d'àudio per als canals de ràdio i música, tots els seients tenen preses de corrent per a ordinadors portàtils i telèfons mòbils. Tots els trens ofereixen un servei de Wi-Fi d'accés a Internet lliure. Els monitors d'informació, instal·lats sobre el passadís als vagons mostren un rellotge amb l'hora actual i la velocitat actual del tren i la informació de l'estació de VR. També s'utilitzen per transmetre informació als passatgers per a sords. El tren és accessible per a cadires de rodes, conté espais per a mascotes i seients per als passatgers al·lèrgics.
El tren disposa d'un restaurant a bord, anomenat "Prego" que disposa d'una carta de menjars i begudes italianes, més dels plats finlandesos més comuns. Els passatgers de 1a classe tenen accés a un taulell d'autoservei amb cafè, te i els diaris del dia. Cada tren té també un compartiment tancat per conferències per als grups empresarials.
Aquests trens han lluït un librea Blanca i Vermella, amb diverses versions, i actualment estant revèn la nova librea corporativa amb els colors Blanc i Verd.
Foto G Glauz |
Rutes en servei regular:
Helsinki- Oulu - Rovaniemi
Helsinki- Vaasa
Helsinki- Jyväskylä - Kuopio
Helsinki- Kouvola - Kuopio - Iisalmi - Kajaani
Helsinki- Joensuu
Helsinki- Turku
Helsinki - Vaasa
Característiques tècniques
Sèrie: Sm3
Tipus: EMU-6
Rodament: (1A)(A1)+ (1A)(A1)+-2'2'+2'2'+ (1A)(A1)+ (1A)(A1)
Composició: Mc+M+R+R+M+Mc
Unitats en servei: 18
Numeració: 7601 a 7618
Any de construcció: 1992, 2002 a 2006
Amplada carril: 1524 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 4000 kW
Esforç de tracció: 163 kN
Motors: 8
Longitud total entre topalls: 158.900 mm
Pes total: 328 tm
Velocitat: 200/220 km/h
Seients 1a classe: 47
Seients 2a classe: 238
Construïdes per: Fiat Ferroviaria, Rautaruukki - Hi-Tech
Model: S220 "Pendolino"
Nota: Unitats de pendulació natural.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada