En l'any 1922 es forma societat Funicular Aéreo de San Jerónimo, S.A. Aquest aeri va ser de fabricació catalana, però dissenyat sobre altres projectes d'empreses estrangeres. Va entrar en funcionament el 29 de juliol de 1929. En l'any 1983 va ser transferit a FMGP (Ferrocarriles de Montaña a Grandes Pendientes), i quan aquesta va passar a formar part FGC, i després de diversos estudis de reforma, va ser clausurat el 12 de desembre de 1987, desmantellat.
Com que entre els dos punts a enllaçar existia una diferència de nivell de 555 m i la seva projecció horitzontal donava una distància de tan sols 410 m, la catenària que descrivien els cables, muntats sense suports intermedis, era molt inclinada, de tal forma que el valor mitjà del seva pendent era del 135%, aconseguint el 195%, en la seva part alta. Aquesta característica el va convertir en el telefèric més atrevit i de major pendent d'Europa.
Per portar als viatgers des de l'abadia de Montserrat fins a Santa Cecília l'empresa tenia un servei d'autobusos. Els autobusos inicialment empleats en aquest servei van ser: 2 vehicles Chrevolet, 1 vehicle Ford, en acabar l'explotació el vehicle usat era un Autobús Borgward-Barreiros.
Postal |
Característiques tècniques:
Funicular Aeri.
Any de posada en servei: 1929
Any de tancament: 1987
Tipus: FA-28
Longitud lineal teòrica: 674,5 m.
Estació inferior: Santa Cecília, 665 msnm.
Estació Superior: Mirador del Moro, 1120 msnm.
Desnivell: 555 m.
Inclinació màxima: 195%
Tracció: Elèctrica, estació superior.
Motor elèctric: 1 BBC
Potencia: 36,77 kW
Motor auxiliar tèrmic: 1 Hispano-Suiza
Potencia: 41,18 kW
Contrapès: Estació inferior.
Cable portador: 2 X 44 mm
Cable tractor: 2 X 31 mm
Cable auxiliar: 1 X 28 mm
Velocitat: 1,2 m/seg.
Duració viatge: 9 minuts
Cabines: 2
Capacitat per cabina: 28 + 1 persona.
Capacitat: 140 persones/hora.
Fabricant: Talleres Damians, Felten & Guillaume i S.A. Quijano
Codi ETE: CAT-83101
Nota: Unes de les cabines estava preservada en el CEFIS de la Pobla-Castellar.
Fotos Internet |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada